مبلغ جریمه طرح ترافیک، ورود بدون مجوز و قیمت روزانه

آلودگی هوا و گسترش دامنه‌ی ترافیک در کلانشهرها باعث می‌شود تا مسئولین به فکر اعمال مقرراتی باشند تا بدین وسیله بتوانند کنترل ترافیک را، به خصوص در مناطق پر رفت و آمد، در دست گرفته و از میزان آلودگی هوا اندکی بکاهند. طرح ترافیک، راهکاری است که در برخی از کلانشهرهای ایران مانند تهران، کرج و مشهد اعمال می‌شود. اما برای کنترل بیشتر مبلغی را به عنوان جریمه‌ی ورود به طرح ترافیک در نظر می‌گیرند که البته مبلغ جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

اگر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید به بررسی جریمه ورود به طرح ترافیک خواهیم پرداخت و به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • جریمه ورود به طرح ترافیک چقدر است؟
  • چگونه جریمه ورود به طرح ترافیک را پرداخت کنیم؟
  • اگر جریمه طرح ترافیک پرداخت نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟
  • راه‌های اعتراض به جریمه‌ی طرح ترافیک چیست؟
  • جریمه‌ی طرح ترافیک کجا ثبت می‌شود؟
  • چگونه از جریمه طرح ترافیک مطلع شویم؟

و

  • جریمه طرح ترافیک برای پلاک شهرستان منظور می‌شود یا خیر؟

پیشنهاد مطالعه: گواهی عدم خلافی موتور سیکلت

جریمه ورود به طرح ترافیک تهران

اکنون دیگر همه با محدوده طرح ترافیک تهران آشنایی دارند و به خوبی می‌دانند که محدوده طرح ترافیک با محدوده کنترل آلودگی هوا متفاوت است. جریمه ورود به طرح ترافیک اصلی برای ورود به این محدوده بوده و جریمه طرح ترافیک از درب منزل تنها مختص آلودگی هوا است.

چنانچه ظرفیت رزرو محدوده به پایان برسد به این معنی است که شما دیگر نمی‌توانید به این محدوده وارد شوید و در صورت ورود جریمه طرح ترافیک روزانه برای شما منظور می‌شود.

در صورت عدم ثبت نام در این طرح روزانه، جریمه‌ وارد طرح ترافیک شدن برای شما بسته به عوامل متعددی منظور می‌شود.

جریمه طرح ترافیک ۱۴۰۱

همانطور که پیش از این نیز ذکر کردیم شرایط طرح ترافیک اندکی تغییر کرده است و  از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ورود به طرح ترافیک باید در سامانه my.tehran.ir ثبت نام کنید. در غیر این صورت جریمه به ازای مواردی متغیر خواهد بود.

از آنجا که جریمه ورود به طرح ترافیک مبلغ کمی بوده و بازدارنده نیست، امسال جریمه ورود به طرح ترافیک جدید افزایش یافته و تا ۱۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت که این مبلغ دو برابر شده است.

اما در هر فصل می‌توانید ۲۰ روز بدون جریمه و ثبت نام در محدوده طرح تردد نمایید.

جریمه ورود و خروج طرح ترافیک شامل جزئیاتی است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد‌

برای جریمه عوارض طرح ترافیک اگر کارت شهروندی داشته باشید از این کارت کسر خواهد شد و چنانچه موجودی کارت شما کافی نباشد پیامک جریمه ورود به طرح ترافیک ۱۴۰۱ برای شما ارسال خواهد شد.

مبلغ جریمه طرح ترافیک

مبلغ جریمه طرح ترافیک چگونه است؟

جزئیات جریمه ورود به طرح ترافیک ۱۴۰۱ به شرح زیر خواهد بود:

مبلغ جریمه طرح ترافیک

ریز جریمه طرح ترافیک در سامانه قرار داده شده است که برای مشاهده جزئیات طرح ترافیک می‌توانید به این سامانه مراجعه نمایید.

جریمه طرح ترافیک زوج و فرد که مخصوص کنترل آلودگی هوا است، نیاز به رزرو روزانه ندارد و جریمه طرح ترافیک زوج و فرد از درب منزل منظور می‌گردد.

جریمه طرح ترافیک ساعتی نیست، بلکه روزانه است. با این حال اگر در دو ساعت ابتدایی و انتهایی وارد این طرح شوید جریمه پرداخت طرح ترافیک بیشتر در نظر گرفته خواهد شد.

همین طور بخوانید: استعلام خلافی خودرو با کد ملی

جریمه‌ طرح ترافیک در تهران برای پلاک شهرستان

اگر ساکن شهرستانی به جز تهران هستید و قصد تردد در محدوده ترافیک شهر تهران را دارید بهتر است بدانید که جریمه عبور از محدوده طرح ترافیک در تهران معادل پلاک تهران می‌باشد. این جریمه فارغ از محل ثبت پلاک، انجام می‌پذیرد.

تنها تفاوتی که پلاک خودروهای شهرستان با پلاک‌های تهرانی دارند، در زمان آزاد تردد است. پلاک‌های شهرستان ۱۵ روز در هر فصل بدون جریمه می‌توانند در محدوده طرح تردد کنند. در باقی روزها باید پلاک خود را در سامانه عوارض و جریمه طرح ترافیک را بپردازند.

طریقه جریمه طرح ترافیک و ثبت نام خودروهای با پلاک شهرستان نیز مانند خودروهای تهرانی در سامانه‌ی تهران من به همان سادگی امکان‌پذیر است.

پیشنهاد مطالعه: شناسه قبض

پرداخت جریمه طرح ترافیک خودرو

بارها شنیده‌اید و در این مقاله ذکر کرده‌ایم که باید برای ثبت نام جریمه طرح ترافیک تهران امروز به سامانه تهران من مراجعه نمایید.

می‌توانید با شارژ کردن کارت شهروندی خود جریمه طرح ترافیک پرداخت کنید و از جدول جریمه طرح ترافیک  مطلع شوید. حتی پیگیری جریمه طرح ترافیک نیز از همین سامانه امکان پذیر است.

زمان پرداخت جریمه طرح ترافیک تا وقتی است که رزرو روز تکمیل نشده باشد و خودروی شما در آن محدوده بتواند ثبت نام نماید.

البته لازم به ذکر است که جریمه طرح ترافیک پنج شنبه‌ اجرا نمی‌شود. این طرح از موارد افزوده شده به جریمه طرح ترافیک تهران ۱۴۰۰ است.

مبلغ جریمه طرح ترافیک

جریمه خروج طرح ترافیک

خروج از طرح ترافیک می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد و در زمان‌های گوناگون متغیر است.

اگر در زمان آلودگی هوا که ورود خروج پلاک‌های زوج و فرد از درب منزل منظور می‌شود، از خانه با خودرویی خارج شوید که پلاکش با روز هماهنگ نیست، قطعا شما شامل جریمه خواهید شد.

اما در روزهای عادی جریان متفاوت است. اگر در محدوده طرح ترافیک ساکن هستید و بدون ثبت نام حتی از محدوده خارج شوید قطعا جریمه خواهید شد. در واقع شما در حال پرداخت جریمه عبور از طرح ترافیک هستید. این بدین معنی است که شما در ساعات طرح ترافیک در حال عبور از معابر محدوده بوده‌اید.

با این‌حال اگر وارد شوید و دوربین‌ها شما را ثبت نکنند که خارج شده‌اید یا تردد کرده‌اید، مشخص می‌شود که شما در این معابر نبوده‌اید یا در پارکینگ خودروی خود  را پارک کرده‌اید که در این صورت دیگر جریمه نمی‌شوید.

همین طور بخوانید:

خلافی ماشین با کد ملی

چگونه در محدوده طرح جریمه نشویم؟

برای آن که از جریمه طرح ترافیک خلاص شوید، سه راه کار پیش روی شما قرار دارد:

  1. شما وارد طرح می‌شوید و در کارت شهروندی خود مبلغ کافی وجود دارد. در این صورت جریمه نمی‌شوید، بلکه از حسابتان کسر می‌شود.
  2. شما وارد طرح می‌شوید و در کارت شهروندی هم موجودی کافی وجود ندارید. اگر تا یک ماه کارت خود را شارژ کنید دیگر جریمه نخواهید شد.
  3. پیش از شروع ساعت طرح وارد محدوده شوید و تا پایان طرح تردد نکنید و از محدوده خارج نشوید. دوربین‌ها پلاکتان را ثبت نمی‌کنند و شما جریمه نخواهید شد.

طریقه شکایت از جریمه طرح ترافیک تهران

چنانچه شما از طریق پیامک متوجه شدید که جریمه رانندگی طرح ترافیک برای شما منظور شده است، می‌توانید به سایت تهران من رفته و در بخش پشتیبانی تیک را بزنید تا متوجه اعتراض شما به جریمه طرح ترافیک شوند.

می‌توانید از این سایت اقدام به رویت جریمه طرح ترافیک شوید تا دریابید در چه تاریخ و  ساعتی جریمه طرح ترافیک امروز برایتان ثبت شده است.

بخشودگی جریمه عدم پرداخت طرح ترافیک

بخشودگی جریمه طرح ترافیک شامل بخشودگی جرایم رانندگی نمی‌شود. از آنجا که طبق گفته سرهنگ عین الله جهانی، جریمه‌هایی که با دوربین ثبت شده است و دوبرابر نشده شامل این بخشودگی نمی‌شود. این بدان معنی است که باید جریمه بدهی طرح ترافیک خود  را تمام و کمال بپردازید.

سخن پایانی

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که از خود بپرسید جریمه طرح ترافیک چقدره؟ امیدواریم با خواندن این مقاله دریافته باشید که جریمه طرح ترافیک تهران چقدر میباشد؟ یا جریمه طرح ترافیک در سال ۱۴۰۱ چقدر است.

اما بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر، شکایت و اعتراض به جریمه یا پرداخت نقدی طرح و رزرو به سامانه تهران من مراجعه فرمایید.

خودرو
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی