ارتودنسی بزرگسالان حقیقت یا رویا

درمان ارتودنسی که برای مرتب کردن دندان ها، نظم بخشیدن به آن ها و اصلاح ناهنجاری های دهان و دندان مانند مال اکلوژن مورد استفاده قرار می گیرد، محدودیت سنی ندارد و بزرگسالان و سالمندان نیز می توانند با استفاده از این روش درمانی دندان هایی صاف و مرتب داشته و طرح لبخندی زیبا داشته باشند. بنابراین مهم نیست که چند سال داشته باشید، درمان ارتودنسی می تواند دندان های شما را با بهره گیری از تجهیزات به روز دنیا، ردیف و مرتب کرده و لبخندی زیبا برایتان ایجاد کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ارتودنسی در سنین بالا آشنا شوید.

تمایز میان ارتودنسی در بزرگسالان و کودکان

بهترین تمایزی که میان درمان ارتودنسی در دوران بزرگسالی نسبت به کودکی وجود دارد، تحلیل رفتن استخوان ها و یا لثه بیماران در اثر ابتلا به بیماری‌ های لثه است. همچنین در بزرگسالی ممکن است تعدادی از دندان ها از دست رفته باشند و در نتیجه درمان ارتودنسی کمی پیچیده تر خواهد شد، اما در دوران کودکی و نوجوانی با توجه به اینکه استخوان فک بیماران هنوز در حال رشد است، درمان ساده تر بوده و نتیجه نهایی سریع تر و با هزینه کمتری حاصل می شود.

درمان ارتودنسی در بزرگسالی

خوشبختانه امروزه با پیشرفت های حاصل شده در زمینه درمان ارتودنسی، بیماران می توانند در مدت زمانی کوتاه به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنند. مهم ترین مسئله در درمان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی است. هرچه متخصص ارتودنسی از تجربه، مهارت و آگاهی بیشتری برخوردار باشد، بهتر می‌ تواند تشخیص دهد که آیا درمان ارتودنسی برای بیمار روش درمان مناسبی است یا خیر. دکتر نسیم اثناعشری متخصص ارتودنسی و دارای کسب بورد تخصصی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوده و با استفاده از مهارت و تجربه و آگاهی که دارد می ‌تواند بهترین خدمات تخصصی در راستای درمان ارتودنسی را به بیماران خود ارائه دهد. امکان درمان ارتودنسی در بزرگسالی این امکان را میدهد که بیماران در هر سنی بتوانند مشکلات کراس بایت، اپن بایت، اوربایت، اورجت و آندربایت را با استفاده از درمان ارتودنسی برطرف نمایند. بنابراین توصیه می شود در صورتی که شما مبتلا به هر یک از این مشکلات هستید به متخصصین ارتودنسی مراجعه نمایید تا پس از انجام معاینه طرح درمان مخصوص به شما را برایتان آماده کنند. هر چه زودتر اقدام به درمان ارتودنسی نمایید مشکلات موجود در ناحیه دهان و دندان شما کمتر جدی می شوند و در نتیجه روش های برطرف کردن آن ها نیز ساده تر و کوتاه مدت تر خواهد بود.

مزیت های قرار گرفتن تحت درمان ارتودنسی در سنین بالا

با وجودی که در سنین کودکی و نوجوانی به دلیل نرم بودن استخوان ها، دندان ها به راحتی از جای خود حرکت کرده و در موقعیت صحیح قرار می ‌گیرند، اما انجام ارتودنسی در سنین بالا نیز مزیت های خاص خود را دارد. به عنوان مثال بیمار می ‌تواند پس از درمان ارتودنسی از لبخند زیبا و دندان های مرتب خود لذت ببرد. همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان برای بیماران ساده ‌تر می ‌شود. بنابراین بیماران راحت تر نخ دندان کشیده، مسواک می ‌زنند و در نتیجه احتمال پوسیدگی و از دست رفتن دندان هایشان در سنین بالاتر به حداقل می رسد. همچنین با توجه به اینکه با برطرف کردن ناهنجاری های مال آکلوژن توسط درمان ارتودنسی جویدن راحت تر خواهد شد، بنابراین بروز مشکلات گوارشی در سنین پیری برای این بیماران با احتمال کمتری رخ می دهد. دکتر نسیم اثناعشری ارتودنتیست اصفهان که کتاب های زیادی در زمینه درمان ارتودنسی ترجمه کرده و مقالات پژوهشی زیادی در خصوص درمان های ارتودنسی ارائه کرده است، می ‌تواند با به کارگیری روش‌ های گوناگونی که امروزه برای مرتب کردن دندان ها در افراد بزرگسال وجود دارد، طیف گسترده ‌ای از خدمات را به بیماران بزرگسال خود ارائه کند و دندان هایی صاف و مرتب و لبخندی زیبا به آن ها هدیه نماید.

انواع روش های درمان ارتودنسی در بزرگسالان

خوشبختانه با پیشرفت روش های نوین ارتودنسی، درمان ارتودنسی در بزرگسالان به روش های گوناگونی صورت می گیرد که اصول همه آن ها اعمال فشار به دندان ها و هدایت آن ها به سمت جایگاه صحیحشان است. ارتودنسی های فلزی که شامل براکت های کوچک فلزی هستند که جلوی دندان ها متصل می ‌شوند، ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی که پشت دندان ها قرار می گیرد و نوعی درمان ارتودنسی نامرئی است، ارتودنسی سرامیکی که در آن ها از براکت های سرامیکی به جای براکت های فلزی استفاده می شود و ارتودنسی نامرئی که مجموعه ‌ای از پلاک های متحرک است و یا بهره گیری از الاینرها، از جمله روش های درمانی زیر مجموعه درمان ارتودنسی برای بزرگسالان است که در نهایت دندان هایی مرتب و صاف و لبخندی زیبا به آن ها هدیه کرده، اعتماد به نفسشان را افزایش خواهد داد.

هزینه درمان ارتودنسی در بزرگسالان

با توجه به اینکه در بیشتر مواقع ناهنجاری های دهان و دندان با افزایش سن شدت پیدا می کنند، بنابراین هزینه درمان ارتودنسی در بزرگسالی نسبت به دوران کودکی افزایش خواهد یافت. با این وجود این هزینه بسته به میزان ناهنجاری و شدت آن، توانایی و تبحر متخصص ارتودنسی، تجهیزات مورد نیاز و غیره متفاوت خواهد بود. مراجعه به یک دکتر ارتودنسی مجرب (در اصفهان، تهران و سایر کلانشهرهای کشور) در یک کلینیک ارتودنسی تخصصی،  که در آن تکنولوژی های به روز دنیا و روش های نوین درمانی با رعایت اخلاق حرفه ای اقدام به درمان بیماران صورت می گیرد، برای داشتن روند درمانی بدون استرس بسیار حائز اهمیت است. دکتر نسیم اثناعشری کلینیک ارتودنسی تخصصی خود را دارد که در خیابان توحید میانی در اصفهان واقع شده است. ایشان از بهترین متخصصین ارتودنسی اصفهان هستند که با بهره گیری از کادر درمان حرفه ‌ای در فضایی آرام و تمیز مشغول ارائه خدمات ارتودنسی به بیماران خود هستند. بیماران می توانند با خیال راحت به کلینیک ارتودنسی ایشان مراجعه کرده و در خصوص هزینه های درمان از ایشان مشورت بگیرند و سپس با خیال راحت اقدام به درمان ارتودنسی نمایند. توجه داشته باشید مراجعه به متخصص ارتودنسی متبحر و با تجربه بسیار حائز اهمیت است و بنابراین بیماران برای دستیابی به نتیجه نهایی  مورد نظر باید در انتخاب متخصص ارتودنسی نهایت دقت را به کار ببندند.

سلامت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی