ادامه تجمعات بازنشستگان در اعتراض به مصوبه افزایش حقوق + ویدئو

به گزارش عرشه :

امروز پنجشنبه ۱۹ خرداد تجمع اعتراضی بازنشستگان  هم در شهرهای مختلف کشور ادامه داشت.

امروز بازنشستگان در چند شهر از جمله در زنجان ، کرج ، اراک و… تجمع و نسبت به نحوه افزایش حوق خود در هیات وزیران اعتراض و درخواست بازنگری داشتند .

پیش از این در روزهای گذشته ،بازنشستگان تهران، لرستان، هرمزگان، خوزستان، کرمان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، فارس، اصفهان، مرکزی، البرز، گیلان، خراسان رضوی، کرمانشاه و زنجان در اعتراض به اجرایی نشدن مصوبه‌ی مزدی شورایعالی کار و تصمیم دولت مبنی بر افزایش ده درصدی مستمری سایر سطوح، مقابل ادارات تامین اجتماعی این استان‌ها تجمع کردند.حاضران در این تجمعات با بیان اینکه افزایش حقوق برابر با مصوبه‌ی شورایعالی کار، حق مسلم تمام بازنشستگان است؛ می‌گویند: هزینه‌های زندگی چند برابر شده اما حقوق ما قرار است فقط ده درصد زیاد شود؛ این به شدت ناعادلان

ه است و ما از دولت و سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم، ضمن ابطال مصوبه‌ی افزایش ده درصدی، تمام بازنشستگان کشور را مشمول افزایش مزدی شورایعالی کار سازند.

این بازنشستگان می‌گویند: بازنشستگان کارگری از اندوخته‌ی سالیانِ خودشان حقوق می‌گیرند و دولت نمی‌تواند به‌یکباره نظامات مزدی را به هم بریزد و روال جدید برای تعیین مستمری‌ها اتخاذ کند.

براساس تصاویر منتشر شده در تبریز تجمع گسترده ای نسبت به افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان برگزار کردند .در تبریز اعتراض حدود هزار تن از بازنشستگان از مقابل اداره کل تأمین اجتماعی آغاز شد و از خیابان آبرسان به مقابل استانداری ختم شد.این تجمع در مشهد ، اصفهان و رشت و دزفول نیز برگزار شده است همچنین در زنجان  امروز دوشنبه (16خرداد) با تصویب مصوبه شورای عالی کار درباره تحقق نیافتن خواسته‌ها و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی توسط  دولت،تعدادی از بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی ، دست به تجمع زدند.

در شیراز، کرمانشاه و بجنورد نیز تجمعات مشابه در مقابل ادارات کل تأمین اجتماعی مخابره شده است.

«بازنشسته بیدار است، بر حق خود آگاه است»،‌ «نیروی انتظامی، حمایت، حمایت» «هزینه‌ها دلاریه، حقوق ما ریالیه»، «تورم ۱۰۰ درصد، افزایش ۱۰ درصد»‌ از جمله شعارهای مردم در تجمعات امروز بود.

در شهرهای اصفهان و ساری نیز تجمع تعدادی از بازنشستگان گزارش شده است.

تجمع بازنشستگان

بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خواهان افزایش ( ۳۸درصدی +۵۱۵هزارتومان ) سایر سطوح طبق مصوبه شورای عالی کار و تأمین اجتماعی هستند.

اصلاحات نیوز، تصاویری از تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در دزفول در اعتراض به میزان افزایش حقوق ها را منتشر کرده است.

در این تجمع بازنشستگان شعار دادند:  تورم صد در صد، حق ما ده درصد!

اخباراقتصادجامعهحوادث
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی