کدام روابط به ازدواج نمی‌انجامند؟

کدام روابط به ازدواج نمی‌انجامند؟

جامعه ۲۴ گمان می‌کنید هر نوع رابطه عاطفی و دوستی و حتی خواستگاری به ازدواج می‌انجامد؟ آیا هر کسی که برای به‌وجودآوردن رابطه با شما پیش‌قدم می‌شود در پس ذهن خود در اندیشه و فکر ازدواج است؟ اگر این‌گونه فکر می‌کنید سخت در اشتباهید. 

اتفاقا افراد به ویژه در دنیای امروز به کم‌تر چیزی که می‌اندیشند ازدواج است. افراد بیش‌تر برای برای پرکردن تنهایی، ارضای نیازهای جنسی و  عاطفی و مالی به سراغ روابط عاطفی و ایجاد آن می‌روند. اما چگونه می‌توان تفاوت میان روابط هدف‌دار و بی‌هدف را تشخیص داد؟

به یاد داشته باشید تشخیص این‌که یک رابطه به‌راستی هدف‌دار یا بی‌هدف است اصلا کار آسانی نیست به‌ویژه اگر یکی از طرفین روراست و صادق نباشد و  به هر دلیلی جز ازدواج تلاش کند با ظاهرسازی رابطه را هر چه بیش‌تر پیش برد در این میان اگر احساس و وابستگی هم وجود داشته باشد تشخیص را به‌مراتب دشوارتر می‌کند چراکه ضمیرناخودآگاهتان و البته هورمون‌هایتان شما را در برابر دیدن واقعیات کور می‌کنند. 

رابطه با فردی نامتناسب

اگر با مردی آشنا شده‌اید و ارتباط دارید اما او از به سن واقعی ازدواج نرسیده یا از دید مالی و عاطفی مستقل نیست نمی‌تواند رابطه‌ درستی باشد و حتی شنیدن پیشنهاد ازدواج ازسوی چنین فردی دروغ یا وهمی بیش نیست. با فرض این‌که این رابطه به ازدواج هم بینجامد مسلم است که ازدواج موفقی نخواهد بود. 

رابطه بدون سخنی از ازدواج

اگر فردی در رابطه به شما پیشنهاد ازدواج داد و شرایط آن را هم داشت بسیار خوب است اما این پیشنهاد هم نمی‌تواند واقعا درست باشد بنابراین در ابتدا به آن با دید تردید بنگرید و تلاش کنید او را بیش‌تر و بهتر بشناسید. معمولا مردی که هدفش ازدواج است آن را بیان می‌کند اما برای آشنایی بیش‌تر برای شما و خود بازه‌ زمانی درنظر می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: چگونه در روابط اجتماعی و مکالمات، جذاب به نظر برسیم؟


در روابط عاطفی دقت کنید که همواره روراست باشید اما هرگز بی‌گدار به آب نزنید و از هر فرصتی برای شناخت شخص مقابل خود استفاده کنید و به کوچک‌ترین کارها و رفتارش دقت کنید چراکه تمامی آن‌ها نشان‌دهنده‌ی فرهنگ و تربیت و شخص مورد نظر شماست و بعدها می‌تواند سبب بروز مشکلاتی شود. بنابراین جدا از احساسات هماره خرد و عقل را هم درنظر بگیرید. 

روابط با تنش زیاد

رابطه‌ای که در آن به جای آرامش و تفاهم مدام قهر و دعواست نمی‌تواند به ازدواج ختم شود و اگر هم این‌گونه شود نتیجه‌ خوبی نخواهد داشت. به یاد داشته باشید اگر رابطه‌ای پر از ناسازگاریست به این معنیست که هر دو سوی ماجرا به جای تمرکز بر روی شناخت یک‌دیگر مدام درصدد به دست‌آوردن بهانه‌ای برای دعوا هستند. داشتن بحث و تنش و حتی خشم در هر رابطه‌ای لازم و حتی طبیعیست اما اگر این دعواها مدام و هرروز و بدون رسیدن به نتیجه‌ای درست ادامه پیدا کند نشان‌دهنده یک رابطه ناسالم و بی‌هدف است. 

رابطه مخفیانه را جدی بگیرید

اگر شخص مقابل شما مدام شما را از همه و حتی دوست و آشنا پنهان می‌کند و نمی‌خواهد شما را به کسی معرفی کند به آن رابطه شک کنید. 

به‌طورکلی بهترین نوع روابط آن‌هاییست که در آن هر دو سوی داستان با دیگری روراست باشند و رابطه را براساس صداقت و راستی پیش برند. در رابطه‌ای که دو فرد نتوانند به هم اعتماد کنند و در آن رابطه احساس امنیت نکنند هرگز نمی‌توان به نتیجه‌ خوبی دست پیدا کرد. 

 

 

 

 

 

 

سبک زندگیویژه متاهلین‌(بهداشت و خانواده)
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی