مزیت اجاره غرفه در نمایشگاه

غرفه سازی یا اجاره یک غرفه در نمایشگاه مزایای زیادی برای کسب و کارهای گوناگون مخصوصا کسب و کارهای جدید و نوپا دارند. اکنون سعی داریم به بررسی اجمالی و در عین حال نسبتا جامعی در این خصوص بپردازیم.

  1. معرفی محصولات یا خدمات

 اصولا هدف از غرفه سازی یا اجاره غرفه در نمایشگاه معرفی یک محصول  یا نوعی از خدمات و در واقع تبلیغات و بازاریابی می باشد. امروزه با اینکه دنیای مجازی نقش بسزایی در معرفی کسب و کار ها، محصولات و ایده های جدید ایفا می کند.  صرف نظر از قیمت غرفه سازی در نمایشگاه که شاید هزینه اش کمی بیشتر از تبلیغات در دنیای مجازی باشد، لیکن فراهم آمدن امکان ملاقات حضوری با مشتری و حتی رقبای کاری امکان نیاز سنجی بازار و در دست گرفتن سهم بیشتری از بازار را برای شما فراهم می کند که سود ناشی از آن چندیدن برابر جبران هزینه های اجاره غرفه در نمایشاه را خواهد کرد. در واقع می توان گفت تبلیغات بیشتر برابر است با سود بیشتر.

  1. اعلام حضور در بازار

شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که نیاز به محصولی داشتید که اما نمی دانستید چگونه و از کجا باید ان را تهیه کرد یا اصلا چه برندی از این محصول بهتر می تواند پاسخ گوی نیاز شما باشد. یکی از مزایای اجاره غرفه در نمایشگاه این است که افراد از حضور شما در بازار مطلع می شوند. و این فرصت برای شما فراهم می شود تا با یک پرزنت موفق توجه مشتری را به محصول خود جلب کنید و بازار را از دست سایر رقبا بگیرید.

  1. کسب اعتباردر بازار

قطعا خودتان بار ها تاثیر شگرف تبلیغات را درخرید های روزمره ی خود احساس کرده اید. مثلا زمانی که دنبال یک برند خاص و معروف می گردید ممکن است حتی محصولی با کیفیت تر را با یک برند نا آشنا پیدا کرده باشید اما ذهن شما هنوز هم درگیر پیدا کردن محصول برند مد نظرتان است، حتی اگر کیفیتش پایین تر باشد! غرفه سازی در نمایشگاه این امکان را برای شما فراهم می سازد تا برند خود را به بازار هدف معرفی کرده و بر اعتبار آن بیفزایید.

  1. لینک شدن با بازار های موازی

غرفه سازی در نمایشگاه  امکان همکاری با دیگر کسب و کار ها برای شما فراهم می شود، به عنوان مثال شاید شما برای ساخت محصولات خود نیاز به مواد اولیه داشته باشید و کسی که در نمایشگاه غرفه ای اجاره کرده است همان مواد اولیه را ارائه بدهد. به بیان دیگر با اجاره غرفه در نمایشگاه دایره ارتباط شما با مشتریان و شرکت های مرتبط با حوزه ی کاری شما وسیع تر خواهد شد و این به توسعه و بیشتر کاری شما رونق چشم گیری خواهد داد.

  1. امکان نیاز سنجی بازار و سنجش کیفی محصولات

غرفه سازی در نمایشگاه این امکان را برای شما فراهم می سازد تا با ملاقات حضوری با طیف وسیعی از مشتریان با سلایق و انتظارات گوناگون،نقاط قوت و ضعف محصول خود را شناسایی کرده و متناسب با آن کیفیت محصول خود را بالاتر ببرید. و یا حتی با طرح ایده های جدید شما را به تولید محصولاتی دیگر سوق میدهد، چرا که ممکن است نیاز بازار روز به روز تغییر کند. و ما باید متناسب با نیاز بازار خود را بروز رسانی و در صورت محصولات و خدماتمان را تغییر و یا گسترش دهیم.

  1. ایجاد فضای رقابتی

شرکت در نمایشگاه این امکان را برای شما فراهم می سازد تا از نزدیک با محصولات مشابه سایر رقبا دیدن فرمایید و به مقایسه ی کیفی محصول خود با محصول مشابه شرکت های رقیب بپردازید. و در نهایت با بهبود کیفیت محصول خود و ارائه ی آن با قیمتی مناسب تر نسبت به محصولات رقیب سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنید.

بررسی مزایای اجاره غرفه نسبت به خرید آن در نمایشگاه

در نهایت بد نیست به مقایسه ای اجمالی بین اجاره و خرید غرفه در نمایشگاه بپردازیم:

  • با اجاره ی غرفه شما این امکان را دارید تا در نمایشگاه های مختلف و در نقاط گوناگون بیشتری  شرکت کنید.درصورتی که خرید غرفه شما را محدود به مکان و شهر های کمتری می کند.
  • طبیعتا با اجاره غرفه شما هزینه های کمتری را متحمل می شوید.
  • وقتی شما غرفه ای را اجاره میکنید نسبت به زمانی که غرفه ی دائمی را خریداری می کنید دست شما در طراحی وسبک چیدمان غرفه بازتر خواهد بود، چرا که هر بار می توانید با هزینه ی کمتر طرح متفاوتی نسبت به دفعات قبل داشته باشید. در صورتی که تغییر سبک طراحی نمایشگاه دائمی هزینه بیشتری خواهد داشت.
  • در صورت اجاره ی غرفه پس از پایان نمایشگاه دغدغه ای برای حمل و نقل و فضای نگهداری لوازم غرفه نخواهید داشت. چرا که مسئولیت این کار تمام و کمال با غرفه دار خواهد بود و شما کافیست غرفه را به غرفه دار تحویل دهید.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی