تحلیل اتریوم، ارز دیجیتالی برای پوشش ضعف‌های بیت کوین

بعد از پیدایش بیت کوین و جلب توجهات به سمت خود, نیاز های جدیدی نیز به وجود امد که می‌بایست ضعف های بیت کوین را پوشش می‌داد و گام روبه جلو بعدی را برمی‌داشت. این کار را اتریوم خواهد کرد. اما اتریوم چیست؟ چگونه باید آن را ذخیره کرد؟ چگونه باید تحلیل اتریوم را برای پیش بینی زمان خرید و فروش انجام داد؟ اتریوم چه شباهات ها و تفاوت‌هایی با اتریوم دارد؟

بیت کوین در مقابل اتریوم: یک مرور کلی 

اتر ((ETH، ارز دیجیتال شبکه اتریوم است و به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار شناخته می‌شود. بنابراین مقایسه و تحلیل اتریوم و بیت کوین طبیعی است.

اتر و بیت کوین از بسیاری جهات مشابه هستند: هر کدام یک ارز دیجیتال هستند که از طریق صرافی‌های آنلاین معامله می‌شود و در انواع کیف پول‌های رمزنگاری ذخیره می‌شود. هر دوی این توکن‌ها غیرمتمرکز هستند، به این معنی که توسط بانک مرکزی یا مرجع دیگری صادر یا تنظیم نمی‌شوند. هر دو از فناوری دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین استفاده می‌کنند.

با این حال، تمایزات بسیار مهمی نیز بین دو محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال بر اساس ارزش بازار وجود دارد.  در زیر نگاهی به شباهت‌ها و تفاوت‌های بین بیت کوین و اتر خواهیم داشت.

شباهت‌ها:

  •         برپایه شبکه بلاکچین
  •         مبتنی به فرآیند استخراج هستند و نیاز به دستگاه ماینینگ برای ایجاد هرکدام
  •         غیر متمرکز و بدون نیاز به واسطه
  •         امنیت بسیار بالا بوده و نفوذ ناپذیر
  •         معاملات برگشت ناپذیر و غیر قابل توقف در صورت اجرایی شدن
  •         معاملات در هر دوی این ارز‌ها به دلیل به رسمیت شناخته نشدن آن‌ها توسط دولت‌ها، شامل مالیات و قوانین مالیاتی نمی‌شود.

تفاوت:

  •         سرعت ترکنش بالا در اتریوم نسبت به بیت کوین (بیت کوین در هر ثانیه 7 تراکنش اما اتریوم 16 تراکنش)
  •         سرعت ایجاد هر بلاک حاوی تراکنش‌ها در بیت کوین 10 دقیقه و در اتریوم تنها 14 ثانیه
  •         با اتریوم می‌توان هر نوع قرارداد مالی هوشمندی را اجرا کرد اما بیت کوین تنها برای فعالیت‌های پولی است.
  •         بیت کوین با محدودیت عرضه مواجه است و تنها 21 میلیون واحد از آن وجود دارد اما اتر محدودیت عرضه ندارد.

نکته: لازم به ذکر است که اجرای قرارداد بر روی بیت کوین هم ممکن است اما به دلیل ابتدایی بودن زبان اسکریپت این شبکه انجام این کار بسیار دشوار خواهد بود.

تحلیل اتریوم

اتر (Ether) به عنوان دومین رمز ارز بر مبنای ارزش مارکت شناخته می‌شود. پلتفرم معاملاتی این رمز ارز اتریوم (Etherium) است که به صورت منبع باز می‌باشد. اتریوم در سال 2013 معرفی شده است و سپس Vitalik Buterin شخصاً آن را عرضه کرده است. در ادامه به تحلیل اتریوم و پلتفرم آن می‌پردازیم.

اتریوم به عنوان آینده قرارداد‌های هوشمند یا همان Smart Contracts و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز یا Decentralized Applications محسوب می‌شود. هدف اصلی از توسعه این ارز و پلتفرم معاملاتی این است که پروژه‌های بلاکچین را با قرارداد‌هایی که وجود دارد و تعدادی محدودی کد ایجاد کرد.

توسعه اتریوم امنیت خوبی داشته است و در این مسیر توانسته به مقیاس‌پذیری (Scalability) هم دست پیدا کند. این شبکه متمرکز بی‌وقفه در حال فعالیت است و به هیچ عنوان امکان کلاهبرداری وجود ندارد. اتریوم مرورگر، زبان برنامه‌نویسی و پروتکل مخصوص خود را برای پرداخت دارد. به همین دلیل به نظر می‌رسد چشم‌انداز بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد.

اتریوم (Ethereum) یک پلتفرم عمومی، متن باز، بلاکچین محور با رایانش توزیع‌شده برای قرارداد هوشمند است. علاوه بر این یک توکن ارز رمزپایه به نام “اتر” (Ether) ارائه می‌کند که قابل انتقال میان حساب‌ها است و می‌تواند به گره‌های شرکت‌کننده برای محاسباتی که انجام داده‌اند پرداخت شود.

تاریخچه اتریوم

پس از معرفی بیت کوین به بازار مالی دیجیتال جهان به عنوان اولین ارز دیجیتال در سال 2008، یک جوان روسی به نام ویتالیک بوترین از این ارز دیجیتال الهام گرفت و رمز ارزی با عنوان اتریوم (Ethereum) خلق کرد که در نهایت در سال 2015 رسما فعالیت خود را در بازار ارز دیجیتال آغاز نمود.

در واقع هدف بوترین از خلق اتریوم (eth) این بود که شرایطی را فراهم کند تا علاوه بر فعالیت‌های پولی دیجیتال تمامی فعالیت‌های مالی دیگر را نیز بتوان در بستر دیجیتالی و به صورت غیر متمرکز بدون وجود واسطه‌ها به انجام رساند.

نحوه ذخیره اتریوم

برای تحلیل اتریوم و ذخیره اتر، کاربر به کیف پول اتریوم نیاز دارد. اکثر این کیف پول‌ها دیجیتال هستند و از طریق لپ تاپ یا گوشی هوشمند قابل دسترسی هستند. کیف پول اتریوم کلید خصوصی کاربر را ذخیره می‌کند. کلید‌های مخفی که کاربر با آن می‌تواند به اتر دسترسی داشته باشد.

اگر کاربر کلید خصوصی خود را گم کند، اتر خود را از دست داده است و برای بازیابی کلید خصوصی خود چیزی مانند میز راهنمایی یا خدمات مشتری وجود ندارد.

کیف پول انواع مختلفی دارد:

  •         کیف پول‌های سخت‌افزاری: دستگاه‌های الکترونیکی مانند USB است که می‌توان از آن‌ها برای امضا و ارسال تراکنش‌های اتر بدون آنلاین بودن استفاده کرد. آن‌ها از اینترنت جدا هستند و سطح بالاتری از امنیت را ارائه می‌دهند و با خیال راحت می‌توان تحلیل اتریوم انجام داد و نگران هک شدن نبود. زیرا هک کردن آن کار آسانی نیست. همچنین برای ذخیره مقدار زیادی اتر مناسب است. از جنبه منفی کیف پول‌های سخت‌افزاری این است که می‌توانند مانند هر کلید دیگری گم شوند.
  •         کیف‌پول‌های رومیزی و موبایل:  کیف‌پول‌های رومیزی کیف‌هایی هستند که روی لپ‌تاپ یا رایانه شخصی اجرا می‌شوند، در حالی که کیف‌پول‌های موبایل روی تلفن هوشمند اجرا می‌شوند. این کیف پول‌ها می‌توانند حضانتی (Custodial wallets) یا غیر حضانتی باشند. کیف پول‌های حضانتی برای ایمن نگه داشتن کلید خصوصی کاربر به اشخاص ثالث وابسته هستند. با این حال، این نوع کیف پول نیز خطرات خاص خود را دارد زیرا این اشخاص ثالث می‌توانند هک شوند. در تحلیل اتریوم، کیف پول‌های غیر حضانتی به اشخاص ثالث برای محافظت از کلید خصوصی خود وابسته نیستند. آن‌ها توسط کاربر، ایمن نگهداری می‌شوند.
  •         کیف پول‌های وب: این‌ها کم ایمن‌ترین روش ذخیره‌سازی هستند که شامل ذخیره کلید‌های خصوصی به صورت آنلاین است.

کیف پولی که به اینترنت متصل است را ذخیره‌سازی داغ (hot storage) می‌گویند، در حالی که کیف پولی که به اینترنت متصل نیست، ذخیره‌سازی سرد (cold storage) نامیده می‌شود. در تحلیل اتریوم، برای به دست آوردن حداکثر امنیت، بهتر است کیف پول سرد و گرم را با هم ترکیب کنید.

اگر بخواهید به صورت تخصصی وارد بازار  ارز دیجیتال و تحلیل اتریوم شوید؛ این بازار فرصت‌های طلایی زیادی دارد. اما قبل از هرکاری باید به تحلیل اتریوم پرداخت به این صورت که با ریسک‌های آن آشنا شوید، با ابعاد مختلف آن آشنا شوید و پس از شناخت این بازار، اگر تشخیص دادید که مناسب شرایط شماست؛ ورود قدرتمند و اصولی داشته باشید.

برای شناخت بازار و تحلیل اتریوم  به صورت تخصصی می‌‎‌توانید از آموزش‌ها و لایوهای اینستاگرامی گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی شروع کنید. بدین ترتیب شما متوجه برخی از قوانین موجود خواهید شد. و بنابراین سود حاصل از خرید و فروش به موقع اتریوم خود را افزایش می‌دهید.

 گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی (mahdi rajabi)، بیش از ده سال است که تمرکز خود را بر روی پیش‌بینی حوزه‌های مالی، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه و فعالیت در بازار‌های سهام بین‌المللی قرار داده است و در این مسیر پر ریسک همواره به دنبال ایجاد اعتماد هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران به مجموعه‌ی خود بوده است. تلاش این گروه در سال‌های متمادی فعالیت در بازار‌های مختلف نظیر بازار‌های فارکس، بورس، ارز‌های دیجیتال و سایر حوزه‌های مالی، ایجاد بستری امن و سودمند برای یکایک سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه‌ها بوده است.

 شما می‌توانید برای دیدن ویدئو‌های آموزشی بیشتر در حوزه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال آن به شبکه‌های اجتماعی گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی سر بزنید:

Aparat: https://www.aparat.com/mahdirajabi.com

Instagram:https://www.instagram.com/mahdirajabi_com

Twitter: https://twitter.com/mahdirajabi_com

Telegram: https://t.me/mahdirajabi_com

همچنین می‌توانید از طریق شماره‌ی زیر با آن‌ها در تماس باشید:

021-88684077

ارز دیجیتال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی