عطر گرم و عطر سرد چیست؟

طبق آمار گرفته شده حدود نیمی از افراد یک عطر را به طور مداوم استفاده می کنند و توجهی به طبع عطر ندارند! خرید عطر گرم و عطر سرد با توجه به سلیقه افراد و البته فصلی که در آن هستیم باید تعیین گردد. امروز قصد داریم به طور مفصل در مورد تفاوت عطر گرم و عطر سرد صحبت کنیم و در پایان بهترین عطر گرم و بهترین عطر سرد برای آقایان و بانوان را معرفی نماییم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تفاوت عطر سرد و عطر گرم چیست؟

همانطور که افراد در فصول مختلف از لباس‌های مختلف گرم و سرد استفاده می کنند، این موضوع در رابطه با عطر و ادکلن‌ها نیز صادق است. بیایید ابتدا طبع عطرها را بهتر بشناسیم و سپس در مورد آن صحبت نماییم.

انواع طبع عطرها

یکی از مشخصه‌های اصلی که قبل از خرید عطر و ادکلن باید به آن توجه نمایید، طبع عطر است. به طور کلی عطرها از سه دسته گرم، ملایم و سرد تشکیل شده اند.

عطر و ادکلن گرم

عطر و ادکلن‌های گرم به دلیل به کار رفتن عناصری که طبع گرم دارند، مناسب استفاده در روزهای سرد سال هستند. روایح چوبی، ادویه‌ای، شکلات و … جز آن دسته ترکیباتی هستند که دارای طبع گرم می باشند. دو فصل پاییز و زمستان بهترین زمان استفاده از عطرهای با طبع گرم است.

عطر و ادکلن ملایم یا معتدل

این دسته از عطر و ادکلن‌ها به عطرهای چهار فصل شهرت دارند، زیرا با توجه به عناصری که در زمان طراحی این عطرها به کار رفته است، دارای طبع معتدل هستند و به همین دلیل در همه فصول قابل استفاده اند. عطرهای ملایم معمولا ماندگاری کمتری نسبت به سایر عطرها دارند ولی مزیت آن‌ها این است که شما می توانید در کل سال از یک عطر استفاده نمایید. رایحه‌های گلی معمولا رایحه قالب این عطرها هستند.

عطر و ادکلن سرد یا خنک

آن دسته از عطرهایی که از عناصر خنک و سرد در طراحی آن‌ها به کار رفته است مناسب استفاده در فصول گرم سال همچون تابستان و بهار هستند. روایح ترش همچون مرکبات، روایح دریایی، هندوانه و … عناصر اصلی تشکیل دهنده عطرهای سرد هستند.

عطرهای سرد و گرم مناسب چه افرادی هستند؟

عطرهای سرد و گرم مناسب چه افرادی هستند - عطر گرم و عطر سرد چیست

همانطور که گفتیم اولین اولویت برای خرید عطر گرم و یا سرد، فصلی است که می‌خواهید عطر را در آن استفاده کنید. به عنوان مثال توصیه می شود که برای بهره‌وری بیشتر عطرهای سرد آن‌ها را در فصول گرم و عطرهای گرم را در فصول سرد استفاده نمایید.

اولویت دیگری که می توان هنگام خرید عطرهای سرد و گرم در نظر گرفت مزاج افراد است. به عنوان نمونه برخی از افراد گرم مزاج با استشمام روایح گرم دچار سردرد می شوند، در حالی که ممکن است همین رایحه در یک فرد سرد مزاج حس آرامش بخشی را در او به وجود آورد.

عطرهای با طبع سرد نسبت به عطرهای گرم زودتر تمام می شوند؟!

شاید در نگاه اول این موضوع که عطرهای خنک و سرد زودتر از عطرهای گرم تمام می شوند، برایتان عجیب باشد! پس بیایید دلیل علمی آن را با هم بررسی نماییم.

عطرهای سرد اکثرا در فصول تابستان و بهار استفاده می شوند. در این فصول به دلیل گرم بودن هوا، الکل موجود در عطرها زودتر تبخیر می شود. بنابراین ممکن است شما مجبور شوید در طول روز برای محو نشدن رایحه عطر خودتان چندین بار آن را تجدید نمایید. بنابراین معمولا عطرهای با طبع خنک زودتر از عطرهای گرم تمام می شوند.

معرفی بهترین عطر سرد زنانه و مردانه

در لیست زیر نام دو عطر زنانه و مردانه با طبع خنک آورده شده است. این عطرها در اکثر نظرسنجی‌ها همواره جز برترین عطرها قرار گرفته اند و کمتر کسی پیدا می شود که رایحه آن‌ها را دوست نداشته باشد.

عطر کرید اونتوس مردانه (Creed Aventus)

بدون شک یکی از بهترین عطرهای موجود در جهان، ادکلن اونتوس مردانه است. این عطر در سال 2010 و به مناسبت 250امین سالگرد تاسیس برند سلطنتی کرید طراحی و به بازار عرضه شد. عطر کرید اونتوس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فصول بهار و تابستان و حتی اوایل پاییز است. ماندگاری و پخش بوی عطر کرید اونتوس فوق‌العاده بالاست. هر چه از خوبی‌های Creed Aventus گفته شود باز هم کم است! اگر با قیمت عطر کرید اونتوس مشکلی نداشته باشید، بدون شک این عطر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. درین عطر یکی از فروشگاه‌های مرجع برای خرید عطر کرید اونتوس در ایران است.

عطر دیور جادور این جوی زنانه (Dior J’Adore In Joy)

یکی از عطرهای پرطرفدار زنانه برند دیور عطر دیور این جوی است. این عطر در سال 2017 روانه بازار شد و نسبت به نسخه اولیه عطرهای جادور تفاوت‌هایی داشته است. اگر به دنبال عطری با طبع خنک و برای گذراندن روزهای گرم و طاغت فرسای تابستان هستید، عطر دیور این جوی انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

معرفی بهترین عطر گرم زنانه و مردانه - عطر گرم و عطر سرد چیست

معرفی بهترین عطر گرم زنانه و مردانه

در ادامه شما را با بهترین عطر زنانه و ادکلن مردانه با طبع گرم آشنا خواهیم کرد. عطرهای زیر نیز جز بهترین عطرهای دنیا هستند و به همین دلیل بسیار پرطرفدار هستند.

عطر لالیک قرمز (Lalique Le Parfum)

عطر لالیک له پرفیوم که به لالیک قرمز شهرت دارد، در سال 2005 توسط کمپانی مشهور لالیک فرانسه طراحی و به بازار آمد. این عطر دارای طبعی گرم است و استفاده آن در فصول پاییز و زمستان به شدت توصیه می شود. با توجه قیمت و کیفیت عطر لالیک محصولات این برند در ایران بسیار پرطرفدار است. فروشگاه درین عطر جز نمایندگی‌های عطرهای دیور در ایران است و شما می توانید محصولات این برند را از درین عطر خریداری نمایید.

عطر ناسوماتو بلک افغان (Nasomatto Black Afgano)

عطر بلک افگانو یا همان بلک افغان یکی از مشهورترین عطرهای جهان است که هم آقایان و هم بانوان می توانند از آن استفاده نمایند. این عطر در سال 2009 به بازار آمد و یکی از پرطرفدارترین عطرهای مشترک برای آقایان یا خانم‌ها می باشد.

مشاوره خرید عطر اورجینال با گارانتی مادام العمر!

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد و اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. شما می توانید تمامی عطرهای معرفی شده در مطلب فوق را با گارانتی مادام العمر اصالت از فروشگاه اینترنتی درین عطر خریداری نمایید. (Dorinatr.com) همچنین اگر در خرید عطری مشاوره می خواهید، با تماس با بخش مشاوره درین عطر می توانید انتخابی درست و صحیح را داشته باشید. (22868978 – 021)

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی