8 تفریح رایگان استانبول را از دست ندهید !!

بسیاری از افرادی که سفر به استانبول را تجربه می‌کنند، به شما خواهند گفت که تعداد قابل توجهی از تفریحات در این شهر رایگان هستند. یعنی شما بدون نیاز به پرداخت هیچ پولی می‌توانید از برخی از جاهای دیدنی این شهر بازدید کنید. پس بهتر است سفر به استانبول خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که این تفریحات را در برنامه داشته باشید. در این مطلب مروری خواهیم داشت بر 10 تفریح برتر رایگان که در استانبول انتظار شما را می‌کشند. اگر قصد سفر به استانبول را دارید می‌توانید برای تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل از فلای تودی کمک بگیرید و سفری آسان و با کیفیت را تجربه کنید.

1-بازدید از مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد یکی از پزبازدیدترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های استانبول است. نام دیگر این مسجد را هم احتمالا شنیده‌اید، بله درست است: مسجد آبی. اگر بخواهید داخل مسجد را ببنید باید ورودی بپردازید ولی ما پیشنهاد دیگری برای شما داریم. محوطه‌ای که این مسجد در آن بنا شده است، درست در مرکز استانبول قرار دارد و از نظر زیبایی چیزی کم از کارت پستال‌هایی که در مغازه‌ها می‌بینید ندارد. پس به جای وارد شدن به داخل مسجد می‌توانید در محوطه‌ی آن به گشت و گذار بپردازید و از تماشای منظره مسجد و فواره‌های اطرافش برای عکس گرفتن استفاده کنید و کارت پستال شخصی خود را بسازید.

2-به دوران بیزانس سفر کنید

به علاوه، در محوطه مسجد سلطان احمد، درست روبروی مسجد، میدان هیپودروم قرار گرفته است. این میدان در دوران بیزانس، محلی برای برگزاری و تماشای مسابقات اسبدوانی بوده است. این میدان در قسطنطنیه، روزگاری برای خود برو و بیایی داشته است و قدم زدن در آن و تماشای ستون‌های باقی مانده از آن شما را به روزگار باستان پرتاب می‌کند. پس بازدید از این اثر تاریخی را کنار بازدید از مسجد آبی حتما در برنامه سفر خود بگنجانید. می‌توانید برای تهیه بلیط هواپیما استانبول از هر مقصدی از فلای تودی کمک بگیرید.

3-قدم زدن در بازار سنتی و بازار ادویه

بازار ادویه و بازار محلی استانبول هر بیننده‌ای را با دنیایی از رنگ و عطر خود محسور می‌کند. اگر دوست دارید در بازار محلی قدم بزنید و فرش‌های دست باف، دست سازه چرمی یا حتی چشم نظرهای معروف ترکی را تهیه کنید. بازار ادویه‌ها که به بازار مصری‌ها هم معروف است، بهترین جا برای خرید خوراکی‌های محلی است. انواع ادویه، میوه خشک، شیرینی و نان محلی از پرفروش‌ترین موارد این بازار هستند. در سفر به استانبول، چه هتل شما نزدیک به این محله باشد و چه نباشد، به راحتی می‌توانید خود را به محله سلطان احمد برسانید. برای رزرو هتل استانبول در محله سلطان احمد می‌توانید از طریق سایت فلای تودی اقدام کنید.

4-گشت و گذار در محله بالات

احتمالا شما هم عکس بلاگرهای معروف را در خیایان‌های رنگی استانبول دیده باشید و از خود پرسیده باشید که این خیابان کجاست. این محله رنگی به نام بالات یکی از تفریحات رایگان استانبول است که از سر زدن به آن پشیمان نخواهید شد. می‌توانید میان خانه‌های رنگی محله بالات کلی عکس بگیرید و وقتی خسته شدید در یکی از کافه‌های آن یک قهوه ترک جانانه بخورید. این محله در گذشته، محل زندگی مسیحیان بوده است و به همین علت می‌توانید کلیساهای زیادی را هم در این ناحیه ببینید.

5-از روی پل گالاتا رد شوید

استانبول

این پل رابط دو قسمت مهم استانبول است. معمولا ماهیگیرهای محلی با چوب‌های ماهیگیری خود روی این پل مشغول به صید ماهی هستند. بازدید و عبور از روی این پل به شدت توصیه می‌شود چرا که از روی آن می‌توانید جذابیت‌های استانبول را ببینید، به تماشای غروب بشینید و غرق نور شدن شهر را تماشا کنید. همچنین می‌توانید هر دو بخش اروپایی و آسیایی اتانبول را ببنید.

6-از بسفر عکس بگیرید

خیلی از مسافرین استانبول به دنیال جایی می‌گردند که بتوان پل معروف بسفور را از آنجا دید. خب برای گرفتن بهترین عکس‌ها و دیدن جذاب‌ترین مناظر از پل بسفور باید به تپه جاملیکا (Camlica) بروید. این تپه مشرف به پل بسفور استانبول در محله اوسکودار استانبول واقع شده است و شما را مهمان دیدن منظره‌‌‌ای رویایی از پل بوسفور و بخشی از شهر استانبول می‌کند. فاصله از پایین تپه تا بالای آن با تاکسی یا خودرو نیم ساعتی زمان می‌برد. بالای تپه تعدادی چایخانه، کافه و گلخانه قرار دارد که می‌توانید ضمن صرف چای یا قهوه از آنجا به منظره روبروی خود نگاه کنید و از دیدن مناظر لذت ببرید.

7-به پارک گلخانه سر بزنید

در سفر به استانبول بد نیست به این پارک هم سر بزنید. احتمالا کاخ توپکاپی مقصد بسیاری از گردشگران باشد. اما برای ورود به این کاخ زیبا باید ورودی بپردازید. این در حالی است که پارک گلخانه درست کنار آن قرار دارد و یک منظره بی‌نظیر از کاخ در معرض دید شما قرار می‌دهد. این پارک با داشتن پیاده‌روهای عریض و گل‌کاری‌های زیبا و فضای سبز و درختان خود شما را به وجد می‌آورد. اگر کمی کنجکاو باشید و حسابی در پارک بچرخید، حتما می‌توانید نقاطی را پیدا کنید که رو به ساحل مرمر هستند.

8-به اورتاکوی بروید

بلیط ترکیه

محله اورتاکوی در همسایگی محله بشیکتاش استانبول قرار دارد که یکی از محله‌های اعیانی این شهر است که در سفر به استانبول باید از آن دیدن کنید. این محله پر از رستوران و کافه و ساختمان‌های مدرن است. چه بخواهید یک خرید لوکس داشته باشید و چه بخواهید نمایی زیبا از پل بسفور را ببنید باید سری به این محله بزنید. یکی از معروف‌ترین آثار بنا شده در این محله، کاخ دلما باغچه است که اگر نخواهید داخل آن را ببنید، نیازی به پرداخت هزینه نیست. می‌توانید یک منظره زیبا از کاخ دلما باغچه و پل بسفور را از این محله ببنید و اگر خواستید یک شام دل‌انگیز هم صرف نمایید.

سفر به استابول می‌تواند یکی از سفرهای خاطره‌انگیز شما باشد اگر بدانید که باید کجا بگردید و از چه تفریحاتی غافل نشوید. در این مطلب به تفریحات رایگان سفر استانبول پرداختیم. از بازار ادویه گرفته تا تپه‌ای مشرف به پل بسفور، یک راهنمای کامل برای گشت و گذار در این شهر جادویی، برای شما که قصد سفر به استانبول را دارید. برای رزرو هتل و بلیط هواپیما استانبول می‌توانید از سایت فلای تودی استفاده کنید و همین حالا برای سفر خود برنامه بریزید.

گردشگری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی