درخواست دانشگاه آزاد برای واکسیناسیون تمام دانشجویان

احمد حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این زمینه افزود: تابستان تا مهر ماه زمان مناسبی برای واکسیناسیون دانشجویان است، بهتر است از این فاصله زمانی برای واکسیناسیون تمام دانشجویان و اساتید استفاده شود.

وی افزود: اگر به هر دلیلی وزارت بهداشت نتواند واکسیناسیون دانشجویان را در تابستان انجام دهد، برای بازگشایی کلاس های حضوری افراد واکسینه شده با توجه تصمیم های ستاد مقابله با کرونا اقدام می شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: با توجه به اینکه واکسیناسیون دانشجویان و استادان هنوز انجام نشده است، وضعیت بازگشایی کلاس های درس دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها هنوز مشخص نیست.

حیدری گفت: با توجه به اعلام فراهم شدن واکسن، امید است که دانشجویان در تابستان واکسینه شوند.

به گزارش ایرنا، آموزش های الکترونیکی دانشگاه ها از اسفندماه ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا مجازی شد، اما بعد از سه ترم برگزاری غیرحضوری کلاس ها، وزارت علوم بر آن است آموزش های حضوری دانشگاه ها را از مهرماه دوباره فعال کند.

از این رو معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد ورودی‌های سال ۹۸ و ماقبل آن تا مهرماه ۱۴۰۰ برای حضور در دانشگاه واکسینه می شوند. پیشتر نیز واکسیناسیون دانشجویان و استادان در جدول زمانی ستاد مقابله با کرونا در مرداد ماه اعلام شده بود.

آموزش حضوری شیوه مطلوب یادگیری

وی همچنین در خصوص آموزش دانشجویان پس از بازگشایی واحدهای دانشگاهی گفت: در دوران پسا کرونا آموزش تغییراتی خواهد داشت که باید دروسی که امکان ارائه به صورت مجازی یا حضوری دارند مشخص شوند.

سخنگوی دانشگاه آزاد افزود: این دانشگاه پیش از دوران کرونا هم واحد الکترونیک داشت و در دوران پسا کرونا نیز این واحد دانشگاهی به فعالیت خود ادامه می دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: واحد الکترونیک دانشگاه آزاد تمامی رشته ها را ندارد، اما دانشجویانی که طالب آموزش مجازی باشند، می توانند به این واحد دانشگاهی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: اما مطلوب شیوه آموزش این است که استاد و دانشجو در کنار هم به یادگیری دروس بپردازند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی