سرمربی والیبال دختران: نداشتن خودباوری مشکل اصلی رده سنی نوجوانان است

به گزارش ایرنا، میترا شعبانیان پس از پایان کار شاگردانش در رقابت‌های قهرمانی آسیا با کسب رتبه هفتمی، اظهار داشت: بازیکنان بعد از باخت مقابل قزاقستان از نظر روحی بهم ریختند و همین باعث شد امروز شروع خوبی نداشته باشیم. از نظر روانی انگیزه بازی نداشتند و نتیجه ست اول را واگذار کردیم؛ اما با همت کادر فنی بازیکنان را هوشیار کردیم، به بازی برگشتند و خوشبختانه پیروز شدیم.

وی در مورد اینکه بازیکنان با اینکه ست اول با اختلاف امتیاز زیاد از حریف پیش بودند اما نتیجه را واگذار کردند، گفت: نوسان در این رده زیاد است. به دلیل سن، شرایط بازی و جو مسابقات به یک باره پنج امتیاز می‌گیرند و بعد همان را راحت از دست می‌دهند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر ادامه داد: وقتی نتوانستیم به جمع چهار تیم برسیم، بازیکنان از نظر روانی خیلی بهم ریختند، فکر کردند به اهداف خود نرسیده‌اند و مسابقات را به گونه‌ای رها کردند. فشار کار در این رده سنی خیلی زیاد است چون بازیکنان این فضا را تازه تجربه می‌کنند، نکاتی را به آنها یاد می‌دهیم و در تمرینات مرور می‌کنیم؛ اما در جریان بازی فراموش می‌کنند و دائم باید به آنها یادآوری کنیم.

شعبانیان یادآور شد: بازیکنان ایران هنوز از نظر ذهنی به خود باوری نرسیده‌اند. بازیکنان ایران، خوب و قدرتمند هستند و این موضوع را تمام کارشناسان حاضر در مسابقات نیز تایید کردند و زیرا تیم ایران از نظر فنی و تکنیکی هیچ ضعفی ندارد.

وی مشکل اصلی تیم ایران را نداشتن خودباوری و روحیه جنگندگی دانست و گفت: باید خیلی بیشتر روی این قضیه کار شود. بازیکنان باید بتوانند در شرایط حساس تصمیم درستی بگیرند. بازیکنان ایران وقتی دچار استرس و فشار مسابقه می‌شوند، اشتباهاتشان بیشتر می‌شود. فکر می‌کردم بعد از بازی‌های جام کورناکیا ایتالیا دیگر این اتفاق نیافتد اما سطح مسابقات قهرمانی آسیا فرق داشت و خیلی از بازیکنانی که با تغییر رده سنی به تیم‌هایشان اضافه شدند با تجربه عمل کردند و همین به تیم‌شان کمک کرد.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر ادامه داد: با توجه به تمرینات، پتانسیل و کلاس والیبال بازیکنان، تیم ایران توانایی قرار گرفتن در رتبه بهتری را داشت؛ اما نشد و از این بابت ناراحت هستم. با این حال این تیم، تیم خوبی است، بازیکنان خوبی دارد و اگر مورد حمایت قرار گیرد، می‌تواند در آینده والیبال خوبی را به نمایش بگذارد.

شعبانیان در پایان از حمایت فدراسیون تشکر کرد و گفت: از محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، فریبا محمدیان نائب رئیس بانوان و تمام دست اندرکاران تشکر می‌کنم. خیلی‌ها در فدراسیون زحمت کشیدند، این تیم را حمایت کردند و کم نگذاشتند. امیدوارم این حمایت ادامه داشته باشد تا این بازیکنان بتوانند به والیبال ایران کمک کنند.

همچنین سارینا یعقوبی در مورد پیروزی مقابل ازبکستان گفت: امروز بازی و عملکرد خوبی داشتیم. همگی هماهنگ بودیم و با روحیه بالای بازیکنان برنده شدیم. می‌توانستیم جایگاه بهتری به دست آوریم؛ اما ایراد از ما بازیکنان بود چون کادر فنی بسیار زحمت کشیدند و فدراسیون هم از نوجوانان حمایت کرد. امسال نشد؛ اما دست از تلاش برنمی‌داریم و مطمئنم در سال‌های بعد نتیجه بهتری کسب می‌کنیم.

پشت‌خط‌ زن تیم والیبال نوجوانان دختردر مورد عملکرد خود در این مسابقات گفت: می‌توانستم عملکرد بهتری داشته باشم. تلاش می‌کنم تا در آینده بهتر ظاهر شوم.

هدیه طالعی در مورد پیروزی مقابل ازبکستان گفت: ست اول، بازی را ساده گرفتیم و باختیم اما در ادامه همگی تلاش کردیم، پیروز شدیم و جایگاه هفتمی را برای خودمان حفظ کردیم. از اینکه جایگاه بهتری نسبت به هقتم دوره قبل کسب نکردیم، ناراحت شدیم؛ اما قطعا در آینده باز هم تلاش می‌کنیم.

قدرتی زن تیم ملی در پایان عنوان کرد: فدراسیون خیلی ما را حمایت کرد و امیدوارم باز هم حمایت کند. قطعا پاسخ آن را می‌دهیم.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی