آقای اسکوچیچ از همان قطر برو و دیگر برنگرد!/ عابدزاده دو گل خورد و چهار تا را الجزایر نزد!/ چرا بازیکنان تیم قهرمان را نیمکت‌نشین کردید؟

محمد نوری، کارشناس استقلالی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، در واکنش به شکست دو بر یک تیم ملی کشورمان مقابل تیم الجزایر با اشاره به غیبت تعدادی از نفرات اصلی حریف آفریقایی مان و بازی نکردن مهره های استقلالی تاثیرگذار در قهرمانی این تیم در لیگ برتر، حاضر در اردوی تیم ملی اظهاراتی را مطرح کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان ابتدا در رابطه با شکست تیم ملی اظهار داشت: ما قبلا هم گفته بودیم که متاسفانه در انتخاب کادر فنی تیم ملی باند و باندبازی صورت گرفته و افرادی که لایق نشستن روی نیمکت ایران نبودند امروز سکان هدایت تیم اول فوتبال مملکت را در دست گرفته اند. پیش از این بسیاری از کارشناسان و مو سپید کرده های فوتبال گفته بودند افرادی که از حضور اسکوچیچ در اردوی تیم ملی دنبال منافع خودشان بودند کادر فنی تیم ملی را مورد تایید قرار داده و از این افراد حمایت می‌کردند و دوست داشتند بازیکنان مورد نظر خودشان را در لیست تیم ملی جای بدهند.

آقای اسکوچیچ از همان قطر برو و دیگر برنگرد!/ عابدزاده دو گل خورد و چهارتا را الجزایر نزد!/ چرا بازیکنان تیم قهرمان را نیمکت‌نشین کردید؟

وی افزود: ما با تیمی بازی کردیم که به هیچ عنوان شبیه به الجزایر واقعی نبود. تیمی جوان که نیمی از بازیکنان اصلی خودش را در ترکیبش نداشت. حتی من شنیدم تعدادی از بازیکنان الجزایر برای اولین بار در ترکیب اصلی تیم ملی شان به میدان می‌رفتند. ما الجزایر را در جام ملتهای آفریقا و در سال‌های گذشته دیده بودیم. این تیم فاصله زیادی با تیم واقعی الجزایر داشت اما متاسفانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل چنین تیمی ضعیف ترین بازی تاریخ فوتبالش را به نمایش گذاشت.

پیشکسوت باشگاه استقلال اضافه کرد: متاسفانه تیم ملی کشورمان در این دیدار نه آرایش درستی داشت، نه در خط دفاعی انسجام و وحدت تاکتیکی از خودش بروز داد نه در یک سوم میانی قدرت تخریب هافبک های حریف را داشت. همچنین در فاز هجومی با داشتن مهره هایی مانند آزمون و مهدی طارمی نشانی از تیم ملی فوتبال ایران نداشت. متاسفانه تیم ملی ایران در این دیدار از درون دروازه تا نوک حمله به شدت ضعیف بود.

نوری در ادامه با اشاره به ترکیب تیم ملی خاطرنشان کرد: باعث تاسف است که دراگان اسکوچیچ از جای دیگر دستور می‌گیرد و ترکیب تیمش را دیگران به او تحمیل می‌کنند. چرا وقتی حسین حسینی با بیشترین کلین شیت و کمترین گل خورده از تیم قهرمان لیگ برتر که بدون باخت به این عنوان دست پیدا کرده در اردوی تیم ملی حضور دارد ولی امیر عابدزاده را درون دروازه تیم ملی قرار می‌دهد. دروازه بانی که واقعاً در حد و حدود تیم ملی نیست. شاید عابدزاده بتواند در لیگ برتر ایران در یک تیم میانه جدولی به پایین بتواند گلر ذخیره باشد ولی متاسفانه چنین دروازه بانی از ابتدا در دروازه می‌ایستد. عابدزاده دو گل خورد و چهار گل نخورد! واقعاً اگر مهاجمان الجزایر دقت می‌کردند باید در این بازی با ۶ گل شکست میخوریم.

نوری افزود: ما دو ماه پیش وقتی تیم ملی به جام جهانی راه پیدا کرد به خاطر همین مسائل صحبت میکردیم و میگفتیم ایران با این مربی نمی‌تواند به جایی برسد. ما این روزها را پیش‌بینی می‌کردیم. حالا هم هنوز دیر نشده و تقریباً پنج ماه تا جام جهانی فاصله داریم. پیشنهاد ما این است که اسکوچیچ از همان قطر به کشورش برگردد تا تیم ملی بیش از این لطمه نبیند. قطعاً پرداخت ضرر و زیان قرارداد اسکوچیچ به مراتب به صرفه تر از ضرری است که تیم ملی فوتبال کشورمان به لحاظ اعتبار و شخصیت در آسیا با آن مواجه خواهد شد.

آقای اسکوچیچ از همان قطر برو و دیگر برنگرد!/ عابدزاده دو گل خورد و چهارتا را الجزایر نزد!/ چرا بازیکنان تیم قهرمان را نیمکت‌نشین کردید؟

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: متاسفانه در جناح راست تیم ملی عدم حضور بازیکنی مثل صالح حردانی باعث شد تا ما به مشکل بر بخوریم. چرا چنین بازیکنی که به زعم همه کارشناسان فوتبالی اعم از استقلالی و پرسپولیسی بهترین دفاع راست حال حاضر کشور است باید نیمکت نشین صادق محرمی باشد؟ اصلاً من با اسم بازیکنان کاری ندارم. سوالم از سرمربی تیم ملی این است که چرا بازیکنی که در خط دفاع رو به جلو بازی می کند و به خوبی پشت سرش را هم پوشش می دهد نباید در تیم ملی بازی کند؟ اگر بحث تعصب را کنار بگذاریم، واقعاً جناح راست خط دفاع تیم ملی در این بازی به شدت ضعیف بود.

کارشناس استقلالی فوتبال کشورمان افزود: چرا حسین حسین زاده که یکی از مهره های موثر در قهرمانی استقلال بوده باید در واپسین دقایق بازی به میدان بیاید؟ دیدید که تا آمد داشت گل می زد. چرا مهدی مهدی پور اینقدر کم بازی میکند؟ وقتی مهره های تیم قهرمان لیگ برتر در تیم ملی جایی ندارند اما مهره های ضعیف تر از ابتدا در ترکیب تیم ملی به میدان می‌روند کاملاً مشخص می‌شود که لیست تیم ملی سفارش شده است و این برای تیمی که متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است اصلا درست نیست. تیم ملی جای بازیکن سفارشی نیست.

وی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ تیمی حاضر نیست با تیم ملی ایران بازی کند به نظر می‌رسد با ادامه این روند حریف بعدی تیم ملی ایران یکی از تیم های داخلی یا منتخبی از تیم های لیگ برتری باشد. متاسفانه فدراسیون فوتبال مان به شدت ضعیف شده و به جای اینکه بازی با تیم‌های درجه یک اروپایی یا آمریکای جنوبی را فراهم کنند به سراغ تیم دوم الجزایر رفتند که در عین ناباوری تیم ملی من حریف این تیم هم نشد.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی