ماجرای بازی دوستانه عجیب دختران فوتسال چه بود؟

بازی دوستانه تیم فوتسال زنان عراق با برخی از بازیکنان ملی‌پوش ایران نه تنها در مورد لباس ایران بلکه در زمینه داوری و نوع هماهنگی هم عجیب و قابل توجه بود.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال زنان عراق با سرمربیگری شهناز یاری در ایران حضور داشت و در کمپ تیم‌های ملی فوتسال ایران اردو زده بود. این تیم که خود را برای حضور در مسابقات غرب آسیا آماده می‌کند چند دیدار تدارکاتی در ایران برگزار کرد که یکی از این دیدارها حواشی زیادی را به همراه داشت.

برخی از بازیکنان تیم ملی ایران با لباس تیم ملی به مصاف تیم عراق رفتند و دیداری دوستانه برگزار کردند اما نکته عجیب و قابل توجه این موضوع عدم اطلاع و هماهنگی فدراسیون فوتبال ایران است، یعنی درخواستی رسمی از سوی فدراسیون فوتبال عراق برای دیدار دوستانه با تیم ملی ایران نشده است و برخی از ملی‌پوشان با هماهنگی با شهناز یاری این مسابقه را برگزار کرده‌اند و در توجیه اینکه چرا لباس تیم ملی را پوشیده‌اند بهانه نداشتن لباس یکدست مطرح شده است.

برای این بازی، گویا گروهی دوستانه در فضای مجازی بین یاری و برخی از بازیکنان تشکیل شده که به گفته یکی از بازیکنان حاضر در آن گروه در مورد لباس هم در همین گروه تصمیم‌گیری و قرار بر پوشیدن لباس تیم ملی شده است.

اگر قرار بر برگزاری بازی دوستانه بدون طی کردن مراحل رسمی است پس بازیکنانی که مقابل عراق به میدان رفتند نباید از پیراهن تیم ملی ایران استفاده می‌کردند و می‌توانستند برای این مسابقه لباس دیگری تهیه کنند نه اینکه شان و اعتبار تیم ملی را به بازی بگیرند.

فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع بیانیه ای صادر  و اعلام کرد “پیرو استفاده برخی از بانوان فوتسالیست کشور از لباس تیم ملی در یک بازی دوستانه غیر رسمی مقابل تیم ملی عراق بدون هماهنگی و اطلاع فدراسیون فوتبال، جزئیات این پرونده جهت رسیدگی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می شود.”

عدم درخواست رسمی عراق و پوشیدن لباس تیم ملی تنها نکات عجیب این موضوع نیست که باید به آن رسیدگی شود بلکه این دیدار داور هم داشت که با وجود بی‌اطلاعی فدراسیون، حضور داوران سوال برانگیز است. آیا داوران خودسر عمل کرده‌اند یا مسئولی از آنها خواسته تا این دیدار را قضاوت کنند؟

مطابق با شنیده‌ها، گفته می‌شود داوران با هماهنگی مسئول کمیته داوری بخش زنان حاضر به قضاوت این دیدار شده‌اند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، به این معنی است که مسئول داوری زنان به ساختار رسمی فدراسیون بی‌توجهی کرده است، یعنی به عنوان یک مسئول قواعد و سازوکار سازمان خود را زیر پا گذاشته است.

درست است که یاری از خانواده فوتسال ایران است، سرمربی تیم ملی بوده و روابط دوستانه‌ای با بازیکنان و مربیان دارد اما مهم رعایت قوانینی است که شان تیم ملی و داوران را حفظ کند؛ مساله‌ای که در مورد اخیر رعایت نشد.

انتهای پیام

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی