فدرر: قطعاً در سال ۲۰۲۳ به سطح اول تنیس برمی‌گردم

به گزارش ایرنا از رویترز، «راجر فدرر» گفته است که قطعاً قصد دارد در سال ۲۰۲۳ به سطح بالای تنیس بازگردد اما هنوز هیچ برنامه مشخصی غیر از حضور در «لیور کاپ» و مسابقاتی که اواخر امسال در بازل زادگاه وی برگزار می‌شود، ندارد.

مرد شماره یک پیشین تنیس جهان که ۲ ماه دیگر ۴۱ساله می‌شود، از حدود یک سال پیش و پس از اینکه در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات ویمبلدون مقابل «هوبرت هورکاچ» حذف شد، در هیچ مسابقه دیگری شرکت نکرده است.

اوایل امسال، فدرر گفته بود که می‌خواهد یک تیم با «رافائل نادال» تشکیل دهد تا در لیور کاپ لندن شرکت کند.

این تنیسور پرافتخار در گفت‌وگو با روزنامه «Tages-Anzeiger» و در پاسخ به این سؤال که آیا می‌خواهد به مسابقات حرفه‌ای بازگردد؟ گفت: بله، قطعاً.

فدرر گفته است: هنوز غیر از لیور کاپ و تورنمنت بازل برای شرکت در مسابقات دیگری برنامه‌ریزی نکرده‌ام. پس از بازل، فصل به پایان می‌رسد. برایم مهم است که دوباره تناسب‌اندام داشته باشم تا بتوانم به طور کامل تمرین کنم. وقتی این کار را انجام دادم، می‌توانم انتخاب کنم که در چه تورنمنت‌هایی شرکت کنم.

وی ادامه داد: لیور کاپ شروع خوبی است چون مجبور نیستم در ۶ روز پنج مسابقه بدهم. می‌توانم این کار را در بازل انجام دهم. امیدوارم و راهی طولانی را پیموده‌ام.

نادال که قرار است در لیور کاپ هم‌تیمی فدرر باشد، به‌تازگی با شکست «کسپر رود» نروژی برای چهاردهمین بار قهرمان مسابقات «رولن‌گاروس» شد و تعداد قهرمانی‌های خود در گرند اسلم را به ۲۲ رساند.

فدرر درباره کارنامه نادال گفت: آنچه رافا به دست آورده غیرقابل‌باور است. رکورد «پیت سمپراس» که من شکستم ۱۴ قهرمانی گرند اسلم بود. حالا رافا فقط در مسابقات آزاد فرانسه ۱۴ بار قهرمان شده است. این باورنکردنی است. برای او خوشحالم و به احترامش کلاه از سر برمی‌دارم. بعد از قهرمانی دهم و یازدهم فکر نمی‌کردم که این روند ادامه‌ داشته باشد اما نادال همچنان پیش می‌رود، او واقعا تنیسور بزرگی است.

راجر فدرر نخستین تنیسور مردی بود که به ۲۰ قهرمانی در گرند اسلم رسید اما حالا نادال با ۲۲ قهرمانی در این مسابقات پرافتخارترین تنیسور تاریخ محسوب می‌شود. فدرر و نادال که رابطه دوستانه‌ای دارند، برای نخستین‌بار در مسابقات لیورکاپ پراگ در سال ۲۰۱۷ با هم یک تیم تشکیل دادند.

فدرر درحال حاضر در رده ۵۰ بهترین تنیسورهای جهان ایستاده است.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی