داودی: ملی‌پوشان صبحانه نداشتند/ مرادی ۲۰ روز زودتر از من به توکیو رفت

علی داودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره مناظره با علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، اظهار داشت: رئیس فدراسیون در برنامه تلویزیونی صحبت‌هایی کرد و همه ما شنیدیم. تنها دلیل حل نشدن مشکلات تیم ملی وزنه‌برداری این است که او نمی‌خواهد کاری انجام دهد و نمی‌دانم دلیل آن چیست. وی به راحتی می‌گوید که بودجه نداریم. وقتی ورزشکاری نیست، دلیل تشکیل شدن فدراسیون وزنه‌برداری چیست؟ در اوج بی امکاناتی هستیم و امیدوارم بستری برای این امکانات فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه تلویزیونی به نمایندگی از ۳۰ وزنه‌بردار سخن گفتم، یادآور شد: همه چیزهایی که گفتم، حرف دل وزنه‌برداران بود. تا زمانی که علی مرادی این وضعیت را درست نکند، به اردوی تیم ملی برنمی‌گردیم. همچنین اگر قرار بود تیم جوانان را راهی یونان کنند، چرا فقط یک نفر را به این مسابقات اعزام کردند؟

قهرمان جوانان جهان خاطرنشان کرد: محمدحسین برخواه سرمربی سابق تیم ملی نیز طرف حق را گرفت و مرادی خوشش نیامد. ما مشکلی با او نداشتیم و برنامه‌ها هماهنگ شده بود. متاسفانه مرادی هیچ کاری نکرد تا این مشکل برطرف شود. حتی سابقه نداشت تا او یک بار از اردوی تیم ملی، رستوران و خوابگاه ملی‌پوشان سرکشی کند. شاید هم مرادی به اردوی تیم ملی آمده باشد؛ اما ما نبودیم.

وی ادامه داد: کسانی از اردوی تیم ملی بازدید می‌کنند که جرات ندارند تا به مرادی بگویند که مشکلی در امکانات و اردوی تیم ملی وجود دارد. آنان پس از سرکشی نزد رئیس فدراسیون وزنه‌برداری می‌روند و برای آنکه وی آزرده خاطر نشود، می‌گویند که همه امکانات عالی است و دست شما درد نکند.

داودی در پاسخ به این پرسش که چرا در نشست خبری ایرنا اجازه انتشار گلایه‌های خود درباره علی مرادی را ندادید، گفت: بحث شخصی فرق می‌کند و دنیال حاشیه نیستم. علی مرادی به لحاظ شخصی خیلی به من کم لطفی کرد. سهمیه بورسیه را به من نداد و به شخص دیگری داد و باعث شد تا ناراحت شوم. رئیس فدراسیون حتی کمتر به من پاداش داد و اعتراض کردم. او گفت همین که هست و اگر نمی‌خواهید روی یک وزنه‌بردار دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنم. نمی‌دانیم این ادبیات درست است؟ این موضوعات را رسانه‌ای نکردم و دوست داشتم در خفا تمرین کن و بی‌حاشیه باشم. اگر این موضوع رسانه‌ای می‌شد حتما مرادی جبران می‌کرد. اعتراض به این رویه سبب می‌شود تا به جز مرادی همه مسئولان هم در جریان مشکلات قرار گیرند و کمک کنند.

وی در واکنش به سخنان رئیس فدراسیون که عنوان کرده بود ملی‌پوشان چرا از خوردن ماهیچه در اردو سخن نمی‌گویند، تاکید کرد: مرادی همواره می‌گوید که منابع محدود است. غذای تیم ملی وزنه‌برداری افتضاح بود. وظیفه فدراسیون است تا بهترین تغذیه را در اختیار ورزشکار بگذارد. یکسال است که تغذیه ما خوب نیست. یک هفته قبل از المپیک هیچ چیزی برای خوردن برای وعده صبحانه نداشتیم و مرادی ۲۰ روز زودتر از من به توکیو رفته بود و در جریان مشکلات نبود.

نائب قهرمان المپیک اضافه کرد: وقتی علی مرادی درباره ماهیچه صحبت می‌کند درباره وضعیت صبحانه هم بگوید. یکی از مسئولان فدراسیون به خزانه‌دار اعتراض کرده بود و گفت که فدراسیون روزانه یک میلیون صرف غذای ورزشکاران می‌کند و حالا صبحانه نخورند، اتفاقی نمی‌افتد. وقتی فردی درک ورزشی ندارد عمق فاجعه را متوجه نمی‌شود. ما یک هفته قبل از المپیک صبحانه نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: همواره اختلاف نظر وجود دارد و در مناظره با علی مرادی با کمال احترام صحبت کردم. او اصلا نمی‌خواهد تا مشکلات حل شود. صد درصد حق با وزنه‌برداران است. این درست است که قهرمان جهان و المپیک به دلیل نداشتن غذابی مناسب و نبود امکانات، اردوی تیم ملی را ترک کند؟ این موضوع خنده‌دار است. اگر مرادی عزمی برای حل مشکلات داشت، دست به این کارها نمی‌زدیم. ما حتی با وجود ترک اردو مصاحبه نکردیم؛ اما مرادی با خیلی از رسانه‌ها مصاحبه و حتی به تریبون رسانه ملی پشت کرد. او با رسانه ضد انقلاب صحبت کرد و در نهایت گفت که در عمل انجام شده قرار گرفته است. حتی از مجری پرسید که پیشنهادتان چیست؟ کار ما به کجا رسیده که یک رسانه معاند باید برای تیم ملی وزنه‌برداری پیشنهاد بدهد.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی