اقدام دولت در تعیین حقوق بازنشستگان سایر سطوح بی‌سابقه است

1 دیدگاه

اقدام دولت در تعیین حقوق بازنشستگان سایر سطوح بی‌سابقه است

بازرس کانون استان تهران گفت: طبق ماده ۹۶ سازمان تامین اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری‌ها را با توجه به افزایش هزینه زندگی افزایش دهد اما افزایش ده درصدیِ حقوق بازنشستگان کاملا خلافِ این ماده قانونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر قامتی (بازرس کانون استان تهران) در انتقاد از افزایش ده درصدیِ حقوق بازنشستگان سایر سطوح گفت: درحالیکه هر سال حقوق بازنشستگان براساس مصوبات شورایعالی کار افزایش پیدا می‌کرد و هیأت وزیران نیز این مصوبه را تائید می‌کرد، امسال دولت رویه‌ای جدید پیش گرفته است. 

وی با بیان اینکه هیات وزیران تنها می‌تواند مصوبه‌ی هیأت مدیره تامین اجتماعی را تائید یا رد کند، گفت: دولت حق تصمیم‌گیری و قانونگذاری در مورد حقوق بازنشستگان را ندارد. در حال حاضر نیز بازنشستگان به شدت مخالف این مصوبه هستند و درخواست ما اجرایی شدنِ کاملِ مصوبه‌ی شورایعالی کار و اجرای قانون است. 

قامتی با اشاره به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی گفت: طبق ماده ۹۶ سازمان تامین اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری‌ها را با توجه به افزایش هزینه زندگی افزایش دهد اما افزایش ده درصدیِ حقوق بازنشستگان کاملا خلافِ این ماده قانونی است. 

وی گفت: دولت از برقراری عدالتِ بی‌‎سابقه در تعیین حقوق بازنشستگان صحبت می‌کند اما این چه عدالتی است که بازنشستگانی که سال‌ها بیشترین حق بیمه را پرداخت کرده‌اند، امروز باید کمترین میزان افزایش حقوق برایشان اعمال شود؟! این تصمیم پایه‌گذاریِ یک رویه‌ی غلط است.

بازرس کانون استان تهران با تاکید بر اجرای مصوبه‌ی شورایعالی کار گفت: چطور می‌شود هیأت دولت با بخشی از این مصوبه موافقت کند و بخشی دیگر را رد کند؟ بر چه اساسی حقوق حداقل‌بگیران طبق مصوبه‌ی شورایعالی کار اضافه می‌شود اما حقوق سایر سطوح براساس برنامه بودجه؟

انتهای پیام/

اقتصاد
 

1 دیدگاه.

  • لطیف صابری ناو
    2022-06-13 22:29

    سلام اینجانب با داشتن مدرک کارشناسی وبازنشسته تامین اجتماعی با کارهای سخت وزیان آور که درسال نود ویک بازنشسته شدم دریافتی ام پنج میلیون وهشتصد هزارتومان است با داشتن نوه وفرزندان تحصیل کرده بیکار می‌توان زندگانی که نه فقط بخور ونمیر گذراند از دست اندرکاران استدعا داریم نسبت به افزایش حقوق حقه افرادی مثل بنده اقدامات خداپسندانه را مبذول فرمایند با تقدیر وتشکر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی