همه چیز در مورد چاپ فاکتور، لیبل متالایز و سربرگ

همواره امروزه، چاپ یکی از متداول‌ترین و مهم‌ترین روش‌ها برای نمایش انواع داده‌ها روی کاغذ، پارچه، لیبل‌ها و انواع متریال‌ها است. به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود و لازم است که برای این کار از چاپگرها و روش‌های چاپ متناسب با حوزه و نیاز استفاده شود. درصورتی‌که قصد دریافت خدمات چاپ فاکتور، چاپ سربرگ و… را دارید پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای شناخت بازار دراین‌خصوص را در ادامه مطالعه فرمایید.

اگر جستجویی در اینترنت (با عناوینی نظیر:  چاپ سربرگ در تهران ) و شهر محل زندگی خود داشته باشید، با شرکت‌های زیادی مواجه می‌شوید که در این حیطه فعالیت می‌کنند. البته زمینه کاری آن‌ها با هم متفاوت است و هرکدام در یک حجم خاص خدمات ارائه می‌دهند که این مرتبط با دستگاه‌ها و ابزارآلات مورداستفاده توسط آن‌ها خواهد بود.

معمولاً یک سری تکنیک‌های خلق متن و داده‌های تصویری و انواع چاپ بیشتر در بازار مورداستفاده قرار می‌گیرند و از نظر مردم عامه نیز ناآشنا هستند (مثلاً چاپ روی متالایز). دراین‌خصوص به طور مفصل در مورد تکنیک‌های چاپ تبلیغاتی، صنعتی و همین‌طور انواع چاپ سربرگ و فاکتور بیشتر در ادامه صحبت خواهیم کرد و موارد مهمی را نیز بررسی می‌نماییم که می‌تواند در انتخاب یک مرکز چاپ شما را راهنمایی کند.

سربرگ چیست و چاپ آن چگونه است؟

درصورتی‌که در یک اداره و یا سازمان و حتی شرکت فعالیت کرده باشید احتمالاً می‌دانید که هرکدام از آن‌ها یک سربرگ اختصاصی برای خود طراحی کرده‌اند که به‌نوعی روش شناسایی آن‌ها خواهد بود. این کار روی انواع فرم‌ها، کاغذهای کوچک و بزرگ، A4 و A5 قابل انجام است. البته در برخی موارد نیز سایز کاغذ حتی از A5 نیز کوچک‌تر می‌شود. به‌هرحال این برگه‌ها برای تبادلات امور اداری و نوشتن نامه از طرف سازمان‌ها به افراد حقیقی و حقوقی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

اولین مرحله طراحی سربرگ است. باید به‌صورت یکتا توسط نرم‌افزارهایی که در این زمینه در دسترس هستند خلق شده و سپس به‌عنوان هویت یک شرکت، اصالت آن به تأیید مدیر و یا هئیت مدیره سازمان و شرکت برسد. پس از آن مبحث چاپ سربرگ اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. در روش‌های مختلف چاپ، لازم است که کیفیت جوهر دستگاه پرینتر به‌اندازه‌ای باشد که این سربرگ یا هدر روی تمامی کاغذها به طور کامل و پررنگ درج شود. از طرفی لازم است فونتی که در سربرگ استفاده می‌شود استاندارد انتخاب شده و فونت درست یکی از لازمه‌ها و اساس‌های این روش چاپ خواهد بود. رنگ‌بندی هم بسته به نیاز و خواسته شرکت انجام خواهد شد.

از آنجایی که سربرگ‌ها روی نامه‌های اداری ثبت می‌شوند، لازم است که محلی برای شماره نامه، تاریخ و پیوست و ضروریات نیز در کادر بالایی گنجانده شود. درصورتی‌که قصد سفارش چاپ سربرگ را دارید، حتماً از مراکزی خدمات بگیرید که در این حیطه حرفه‌ای بوده و تمامی این پروسه را بادقت بالا و به طور کاملاً بی‌نقص انجام می‌دهند.

چاپ فاکتور چگونه انجام می‌شود؟

اگر قبلاً خریدهای سازمانی و یا اداری داشتید و یا این که بخواهید قیمت یک محصول به‌ صورت رسمی از طرف فروشنده به تأیید شما و یا هر نهاد دیگری برسد، احتمالاً با فاکتور برخورد داشته‌اید. در واقع تکه کاغذی است که روی آن قیمت محصول، کالا و یا خدمات درج می‌شود، در طرح‌ها و شکل‌های مختلفی به‌صورت کاغذهای کوچک‌تر از A4 طراحی می‌گردد. معمولاً تمامی فروشگاه‌ها، ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و حتی خرده‌فروشی‌ها به آن نیاز دارند. در پروسه چاپ فاکتور چند مسئله اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. اول این که جنس کاغذ باید به‌درستی انتخاب شود.

پس از آن کیفیت چاپ هم اهمیت دارد و حتماً برای این کار به سراغ مجموعه‌ها و مراکز چاپی بروید که هم دقت بالایی در کار به خرج می‌دهند و هم از خطاهای مختلف احتمالی در این حوزه جلوگیری می‌کنند. تعرفه قیمت چاپ فاکتور نیز بر اساس نوع کاغذ، رنگ فاکتور و نحوه صحافی مشخص خواهد شد که می‌تواند سرچسبی، منگنه‌ای و یا پرفراژی باشد. درهرحال دقت داشته باشید که اگر طرح خاصی برای فاکتور خود در نظر دارید باید آن با شرکت چاپ در میان بگذارید.

لیبل متالایز

نکات مهم در خصوص لیبل متالایز استفاده از آن

لیبل متالایز یکی از محبوب‌ترین، پراستفاده‌ترین و کاربردی‌ترین متریال‌هایی است که در صنعت و تولیدات کاربردهای وسیعی دارد. از این بافت روی انواع بسته‌بندی‌ها، محصولات و همین‌طور فرآورده‌های صنعتی نظیر: نوشابه، ماءالشعیر، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، پرینتر و… استفاده می‌شود. فرمی طلق گونه دارد که به‌راحتی روی انواع سطوح می‌چسبد و می‌توان اطلاعاتی را نیز در لیبل متالایز چاپ نمود. حالت انعکاس‌دهنده و براق بودن آن در واقع موجب ایجاد یک جلوه زیبا روی محصول می‌شود. مقاومت بالاتری در مقابل پارگی در مقایسه با کاغذ دارد، ضد آب است و همین‌طور امکان چاپ در رنگ‌های مختلف را نیز به کارفرما می‌دهد.

درصورتی‌که مایل به خرید و چاپ لیبل متالایز هستید باید بدانید که حتماً باید به سراغ نمونه‌هایی بروید که توسط شرکت‌های معتبر تهیه شده‌اند و عملیات چاپ آن‌ها نیز بادقت بالا انجام می‌شود. ضمن این که چاپ لیبل متالایز در حال حاضر کاربرد وسیعی در تمامی حوزه‌های صنعتی و تولیدی دارد و عموماً قیمت چاپ آن نیز بالاتر از کاغذهای معمول خواهد بود. پیشنهاد ما این است به سراغ مراکزی بروید که در این زمینه سابقه بیشتری دارند و می‌توانند بهتر شما را با ارائه نمونه کار و کاتالوگ راهنمایی کنند.

تفاوت مراکز مختلف خدمات چاپ چیست؟

به‌هرحال هر شرکتی سیاست‌های کاری و حاشیه سودی مختص به خود را در زمینه ارائه خدمات مختلف دارد. وقتی در مورد خدمات چاپ صحبت می‌کنیم، علاوه بر کیفیت و قیمت، یک فاکتور دیگر هم برای ما اهمیت زیادی دارد. سرعت در انجام کار! به طبع شما انتظار دارید که پروژه‌تان در صدر اولویت‌ها و در کم‌ترین زمان ممکن انجام گردد. در نتیجه ممکن است شرکتی نام‌آشنا را انتخاب کنید. اما باید دقت داشته باشید که تعهد به مشتری مسئله‌ای است که امروزه توسط کسب‌وکارهای موفق، تا حد زیادی نادیده گرفته می‌شود.

تفاوتی ندارد که قصد سفارش چاپ متالایز، سربرگ، کارت ویزیت، پوستر، دفترچه و… را دارید. می‌توانید در این حوزه، در خصوص شرکت‌ها و مجموعه‌های چاپ تحقیقات لازم را به عمل‌آورده و در نهایت سفارش خود را ثبت و مطابق وقتی که صرف کردید به سطح بالایی از رضایت برسید و یا این که نسبت به خدماتی که به شما ارائه شده است ناراضی باشید. البته که با کمی دقت نظر می‌توان بر اساس گستره و حیطه فعالیت یک مجموعه، سابقه کاری و نظرات مشتریان، اطلاعات لازم را به دست آورد.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی