برای گرفتگی لوله آشپزخانه چه باید کرد؟

بالا آمدن آب از چاه آشپزخانه یکی از معضلاتی است که در اکثر خانه ها حداقل سالی یکبار اتفاق می افتد. گرفتگی لوله آشپزخانه معمولا به خاطر گرفتگی موضعی یا مسدود شدن لوله رخ می دهد. در این مواقع خیلی از مردم به این سوال فکر میکنند که حالا برای گرفتگی لوله آشپزخانه چه باید کرد؟ چطور لوله را باز کنیم و مشکل را برطرف نماییم؟

رفع گرفتگی فاضلاب آشپزخانه اغلب بسیار ساده تر از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می کنند. گاهی اوقات باز کردن گرفتگی لوله آشپزخانه بدون اینکه با یک لوله بازکن تماس بگیرید کاری زمان بری خواهد بود، اما این صرف زمان زیاد برای برخی از مردم که نمی خواهند هزینه ای بابت استفاده خدمات باز کردن لوله فاضلاب پرداخت کنند، ارزشمند است.

بیشتر گرفتگی ها را می توان با استفاده از روش ها و ابزارهای نسبتاً ساده برطرف کرد. اما اگر گرفتگی شدید باشد، باید با یک شرکت لوله بازکنی در تهران تماس بگیرید تا مشکلتان را با استفاده از دستگاه های حرفه ای برطرف کنند.

8 راه برای باز کردن گرفتگی چاه آشپزخانه

براساس تجربه، استفاده از راه های خانگی و ساده رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه شاید نیاز به ترکیبی از چند روش داشته باشد. با توجه به نوع و شدت گرفتگی، ممکن است باز کردن چاه آشپزخانه از ده دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.

اکثر روش ها نیاز به ابزار و موادی دارند که نسبتا ارزان هستند و اغلب آنها از قبل در خانه موجود می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با روش های باز کردن گرفتگی لوله آشپزخانه آشنا شوید.

1. تمام آب راکد را خارج کنید

آب راکد زمانی جمع می شود که لوله کاملا مسدود شده باشد. در این شرایط باید آب های جمع شده را به روش های مختلف تخلیه کنید. اگر آب درون سینک است میتوانید از یک ظرف برای تخلیه آب راکد استفاده کنید. اگر آب دور لوله کف شوی جمع شده، میتوانید برای کم کردن حجم آب، دستمال به کار ببرید. این کار برای این است که دسترسی بهتری به لوله فاضلاب داشته باشید.

2. سیفون زیر سینک را بررسی کنید

اگر سینک ظرفشویی شما دارای سیفون باشد (اتصالات سفید رنگ زیر سینک) باید آن را بررسی نمایید. سیفون به راحتی میتواند با تکه های کاغذ، رسوب، جرم، روغن، مو، پسماند مواد غذایی، تفاله چای و قهوه و … که همگی علت بالا زدن آب چاه آشپزخانه هستند، مسدود شود.

یکی از ساده ترین روش ها قبل از باز کردن اتصالات سیفون این است که از یک چراغ قوه استفاده کنید. نور چراغ قوه را روی اتصالات بیندازید و مشاهده کنید، ماهیت گرفتگی چیست و موقعیت آن کجاست. معمولا اگر گرفتگی وجود داشته باشد، به رنگ مشکی قابل دیدن خواهد بود.

برای پاکسازی سیفون، کافی است آن را باز کنید، آشغال ها و مواد اضافی را به وسیله میله یا هر چیزی که دارید تمیز کنید، سپس با آب گرم بشویید، حالا دوباره سیفون را نصب کنید.

اگر گرفتگی لوله آشپزخانه  فقط در سیفون باشد، مشکل برطرف خواهد شد، در غیر اینصورت باید سراغ روش های بعدی بروید.

3. از تلمبه استفاده کنید

چند نوع تلمبه لوله بازکن وجود دارد. برخی از آنها مخصوص توالت هستند و برخی برای  لوله های فاضلاب دیگر مناسب هستند. بهتر است برای تلمبه زدن از نوع کف تخت استفاده کنید.

درون لوله مقداری آب بریزید تا بالا بیاید. اینکار به تلمبه زدن کمک می کند. حالا تلمبه را روی لوله قرار دهید و مرتب بالا و پایین نمایید تا فشار آن سبب رفع گرفتگی آشپزخانه شود.

مقداری آب درون لوله بریزید، اگر رد شد، همه چیز درست شده، در غیر اینصورت باید این عمل را تکرار کنید.

4. جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید

رفع گرفتگی لوله آشپزخانه با جوش شیرین و سرکه

ترکیبی که برای اغلب گرفتگی ها کاربرد دارد و یک محلول قوی خانگی و بی خطر محسوب می شود. برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با جوش شیرین و سرکه باید یک فنجان جوش شیرین را داخل لوله بریزید، سپس به اندازه یک لیوان سرکه درون لوله اضافه کنید، حالا اجازه دهید محلول 5 تا 10 دقیقه بماند.

البته امکان دارد این روش جواب ندهد، این موضوع کاملا بستگی به شدت و نوع گرفتگی لوله آشپزخانه دارد.

5. فنر دستی یک روش کم هزینه

گاهی اوقات گرفتگی آنقدرها شدید نیست و نیازی به فنر برقی نمی باشد. در این شرایط میتوانید از یک فنر دستی 5 متری یا 10 متری برای باز کردن و رفع بالا زدن چاه آشپزخانه استفاده نمایید.

کافی است سر فنر را به داخل لوله هدایت کنید. حالا بصورت دورانی فنر را به جلو هل دهید. به یاد داشته باشید حتما بصورت چرخشی باید فنر را به داخل هل دهید. اگر با فشار فنر داخل رود احتمال آسیب رسیدن به لوله وجود دارد. پس به آرامی فنر را داخل لوله هدایت کنید تا مشکلی پیش نیاید.

زمانی که فنر به محل گرفتگی برخورد کرد، مقداری فشار بصورت چرخشی وارد کنید تا گرفتگی برطرف شود.

6. اگر فنر دستی ندارید از رخت آویز استفاده کنید

اگر فنر دستی ندارید، میتوانید از آویز لباس برای باز کردن گرفتگی لوله آشپزخانه استفاده نمایید. این یک روش آسان و ارزان است که تقریبا هر کسی میتواند از آن استفاده کند. تنها چیزی که نیاز دارید یک آویز لباس و یک انبردست است.

  • میله آویز را کاملا صاف کنید. شاید مجبور شوید از انبردست کمک بگیرید.
  • از انبردست برای درست کردن یک قلاب کوچک در انتهای آویز استفاده کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی کوچک باشد و از لوله رد شود.
  • انتهای قلاب شده میله را درون لوله قرار دهید و آن را به آرامی به اطراف بچرخانید و سعی کنید گرفتگی را پیدا کنید. دقت کنید بیش از حد به سمت پایین فشار ندهید، چون ممکن است گرفتگی را به پایین هل بدهید.
  • اگر در انتهای میله چیزی را احساس کردید سعی کنید آن را بیرون بکشید. شاید به یکباره نتوانید تمام گرفتگی را بیرون بکشید و مجبور شوید چندین بار این کار را تکرار نمایید.

اگر این روش را برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه استفاده کردید و نتیجه ای نداشت، احتمالا گرفتگی به قدری شدید است که با قلاب فلزی نمیتوان آن را باز کرد. در این شرایط بهترین راه برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب، استفاده از خدمات شرکت های تخلیه چاه و لوله بازکنی است.

7. آیا باید از محلول های شیمیایی و اسیدی برای لوله بازکنی آشپزخانه استفاده کنیم؟

اگر لوله فاضلاب آشپزخانه شما چدنی است، پیشنهاد ما این است تا جایی که ممکن است از محلول های شیمیایی استفاده نکنید. برای لوله های دیگر بهتر است از محلول هایی که درصد اسید پایینی دارند و رقیق هستند استفاده کنید.

توجه کنید استفاده مکرر از محلول های شیمیایی میتواند باعث آسیب رساندن به اتصالات لوله های فاضلاب شود.

8. با یک لوله بازکن تماس بگیرید

اگر روش های بالا نتیجه ای ندارد و یا انجام این روش ها از عهده شما خارج است، باید با یک لوله بازکن تماس بگیرید. هزینه انجام خدمات لوله بازکنی برای گرفتگی آشپزخانه بستگی به شدت و نوع گرفتگی دارد.

معرفی یکی از بهترین شرکت های لوله بازکنی در تهران

معرفی یکی از بهترین شرکت های لوله بازکنی در تهران

شاید انتخاب بهترین شرکت لوله بازکنی در تهران به دلیل فعالیت خیل عظیمی از شرکت ها برای اغلب مردم کار دشواری باشد. به همین خاطر میخواهیم شرکتی را به شما معرفی کنیم تا با خیالی آسوده از خدمات این مرکز استفاده نمایید.

آقای لوله بازکن نام شرکتی است که خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه و … را در سراسر شهر تهران ارائه می دهد. خیلی از مناطق از جمله شمال تهران مانند: لوله بازکنی قیطریه، تجریش، نیاوران، قلهک، دروس، زرگنده، جماران، ازگل، لویزان، مینی سیتی، سوهانک، حسین‌آباد، اقدسیه، زعفرانیه، آجودانیه، محمودیه، فرمانیه، کامرانیه، داودیه، دزاشیب، جردن، الهیه، ولنجک، اوین، ظفر، درکه، ونک.

غرب تهران: جنت آباد، پونک، شهرک آزادی، ستارخان، آریاشهر، شهر زیبا، شهران، طرشت، گیشا، چیتگر، شهرک اکباتان، کوی بیمه، تهرانسر، حصارک، آزادی، فردوس، دهکده المپیک, شهرک امیر کبیر، کن، وردآورد، شهرک گلستان، تهران ویلا، سعادت آباد، شهرک غرب، فرحزاد، چهار دیواری، جیحون، هاشمی، دامپزشکی، مهرآباد.

شرق تهران: تهران نو، تهرانپارس، نارمک، شهرک امید، شهرک زیتون، سرخه حصار، پیروزی، گرگان، وحیدیه، کالاد، شمس‌آباد، حکیمیه، نیروی هوایی، نظام آباد، مجیدیه، حشمتیه، منصورآباد.

جنوب تهران: مشیریه، شهرک مسعودیه، افسریه، خانی آباد نو، نازی‌آباد، نعمت‌آباد، یاخچی‌آباد، امیربهادر، آذری، اتابک، خراسان، خزانه فلاح، خزانه بخارایی، شاپور، مولوی، سیروس، دروازه غار، جوادیه، یافت‌آباد، منیریه، امیریه، شوش، شهرری،دولت‌آباد، شهرک رسالت، کیان شهر، یافت آباد.

مرکز تهران: یوسف آباد، امیرآباد، عباس‌آباد، جلفا، خواجه عبدالله، بهارشیراز، زرتشت، بهجت آباد، تخت جمشید، تخت طاووس، سهروردی، آپادانا، توحید، جمهوری، نادری، استانبول، توپخانه، لاله زار، باغ صبا، فاطمی، آرژانتین، آذربایجان.

آقای لوله بازکن با استخدام سرویسکاران متعدد توانسته بصورت شبانه روزی نیاز مشتریان عزیز برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب را جوابگو باشد و مشکل آنها را برطرف کند.

در شرکت اقای لوله بازکن، خدمات لوله بازکنی با فنر با کمترین حد کثیف کاری، بدون تخریب و با تضمین تحویل لوله باز شده به مشتری ارائه می شود. همچنین کلیه سرویسکاران آقای لوله بازکن سابقه بالا در این امر دارند و میتوانند هر نوع گرفتگی را باز کنند.

اگر نیاز به خدمات لوله بازکنی آشپزخانه دارید، میتوانید با جستجوی نام “آقای لوله بازکن” در گوگل و یا ورود به وبسایت این شرکت به آدرس https://mrplumber.ir با شماره پشتیبانی تماس بگیرید و درخواست استفاده از خدمات مورد نظرتان را ثبت نمایید تا نزدیکترین سرویسکار در سریعترین زمان ممکن به محل اعزام شود.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی