هر آنچه از مزایای پرورش درخت گردو پیوندی باید بدانیم

پرورش درخت گردو پیوندی یکی از بهترین و سریعترین راه کارهایی است که باغداران را در مدت کوتاه تری به سودآوری خوبی می رساند. احداث باغ گردو یا توسعه باغ با استفاده از انواع ارقام نهال گردو پیوندی یک ایده های درآمدزا است. گردوهای پیوندی، مرغوب ترین نوع گردو در بازار هستند؛ مغز درشت دارند و به واسطه ارزش تغذیه ای بالا که فراهم می کنند، در تهیه انواع غذاها و خوراکی ها، دسر، کیک و کلوچه استفاده می شوند.

اگر بخواهیم نگاه کلی تری به پرورش نهال های گردو پیوندی و مزایای آن داشته باشیم، باید درباره روش های کاشت و نگهداری از درختان گردو پیوندی به طور دقیق تری صحبت کنیم. در ابتدا تعریف ساده ای از ارقام گردو پیوندی خواهیم داشت و در ادامه با ویژگی های گردو پیوندی و کاشت این درختان پر بار بیشتر آشنا خواهیم شد.

 چرا پرورش درخت گردو پیوندی اهمیت دارد؟

به دنبال مقدمه فوق، در این قسمت می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا تا این اندازه به پرورش درخت گردو پیوندی اشاره شده است و چه دلیلی دارد که نهال گردو پیوندی جزو برترین نهال های پر بازده معرفی می گردند.

برای ورود به این بحث مهم لازم است تعریف ساده ای از ارقام گردو پیوندی داشته باشیم، به طور کلی، به گردو هایی، ارقام پیوندی گفته می شود که تحت فرآیند پیوندزنی گیاه قرار گرفته اند، بنابراین ویژگی های عملکردی و ساختاری نهال های گردو تا حدودی ارتقا پیدا کرده است.

نهال های گردو پیوندی مقاومت خوبی در برابر سرمازدگی دارند و باردهی آن ها در اکثر موارد از اولین سال پس از کاشت آغاز می شود. برخی از نهال های پیوندی گردو، دوره بلوغ ۴ تا ۵ ساله دارند و در این مدت، محصول دهی فوق العاده ای را ارائه می دهند. کیفیت گردوهای تولید شده از این درختان پیوندی، بسیار عالی است.

تمام ویژگی های فوق از جمله عواملی هستند که اهمیت پرورش درخت گردو پیوندی را توضیح می دهند، بنابراین همین چند مزیت اصلی کافی است تا باغداران نسبت به خرید نهال گردو پیوندی اقدام کنند.

معرفی 2 نمونه از ارقام گردو پیوندی پر بازده

بهترین ارقام نهال گردو

1- خرید نهال گردو چندلر پیوندی

اولین نمونه از برترین و بهترین نهال های گردو پیوندی که می خواهیم معرفی کنیم نهال گردو چندلر نام دارد. این نوع نهال ها دارای عمر اقتصادی بیشتر از ۱۰۰ سال هستند. در هر هکتار می توانید ۶ تا 7 تن گردوی مرغوب برداشت کنید. این نهال ها برای کاشت در ارتفاعات حداکثر ۱۵۰۰ متری از سطح دریا مناسب هستند. باردهی اقتصادی نهال گردو پیوندی چندلر، در سال پنجم است، اما از سال اول پس از کاشت نیز گردوهای خوبی تولید می کند.

به این ترتیب، پرورش درخت گردو پیوندی از ارقام گردو چندلر در پنج سال اول، باردهی خوبی برای باغ ایجاد می‌کند. اگر باغداران نسبت به خرید بهترین ارقام گردو چندلر اقدام کنند و این نهال های گردو با شرایط باغ آنها سازگار باشد، درآمد چندین میلیون تومانی از فروش گردوهای چندلر به دست خواهند آورد. از این درختان گردو میوه هایی را برداشت می کنید که ارزش تغذیه ای بالایی دارند و حاوی اسیدهای چرب سالم هستند.

2- خرید نهال گردو فرنور پیوندی

دومین گزینه برای پرورش درخت گردو پیوندی که به شما معرفی می کنیم، نهال های گردو فرنور هستند. درخت گردو فرنور، قابل کاشت در مناطقی که ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا دارد. می توانید از این درختان گردو در زمان بلوغ در هر هکتار، حدود ۸ تن میوه مرغوب برداشت کنید. عمر اقتصادی گردو فرنور صد سال است و سال دوم پس از کاشت، محصول دهی خود را آغاز می‌کند.

یکی از مزایای پرورش درخت گردو پیوندی از ارقام گردو فرنور، گردوهایی است که پوسته تقریباً کاغذی دارند؛ مغز گردوها درشت بوده و رنگ آنها روشن است. گردوهای فرنور بسیار خوشمزه هستند و به عنوان مغز گردو در داخل آجیل هم می توان از آنها استفاده کرد. درختان گردو فرنور در برابر آفت زدگی و بیماری های گیاهی بسیار مقاوم هستند.

 راهکارهای عملی برای پرورش درخت گردو پیوندی

خرید نهال گردو خوشه ای

نه تنها برای پرورش درخت گردو پیوندی، بلکه برای پرورش تمام ارقام درختان گردو و رعایت یک سری دستورالعمل ها و راهکارها ضرورت دارد. حتی اگر هیچ دانشی در حوزه باغبانی و کشاورزی نداشته باشید، به خوبی می‌دانید که برای کاشت درخت و مراقبت از آن باید برخی مقدمات را فراهم کرد.

  • برای پرورش درختان گردو از ارقام پیوندی، شرایط خاک باغ گردو را باید مرتب کنترل کنید و مطمئن شوید که PH خاک، شوری خاک و رطوبت خاک در حد استاندارد قرار دارد. هر کدام از این معیارها، ویژگی های فیزیکی هستند که برای رشد بهتر درختان گردو پیوندی ضرورت دارند. از ابزارهای اندازه گیری این فاکتورهای فیزیکی یا انجام آزمایش های خاک می توانید شرایط خاک را بررسی کنید.
  • از دیگر عوامل موثر در پرورش درخت گردو پیوندی توجه به شرایط اقلیمی منطقه است. وقتی می خواهید نهال گردو پیوندی را بکارید، باید به ارتفاع از سطح دریا دقت کنید؛ به جهت وزش باد توجه داشته باشید و از همه مهمتر، نیاز آبی منطقه شرایط بارندگی و سرما را ارزیابی کنید.
  • برای مناطق سردسیر، خرید نهال گردو مقاوم به سرما توصیه می شود. برای مناطق گرم و خشک باید نهال هایی را انتخاب کنید که مقاوم به خشکی و کم آبی هستند.
  • دسترسی به نور کافی خورشید، عامل دیگری است که به پرورش درخت گردو پیوندی کمک می کند. درختان گردو باید حداقل ۸ ساعت زیر نور کامل خورشید باشند تا گردوهای مرغوب تولید کنند.
  • نیاز آبی درختان گردو متفاوت است، بنابراین هنگام خرید ارقام نهال گردو پیوندی توجه کنید که در هر هکتار به چند متر مکعب آب نیاز دارید. به طور معمول در هر ۱۰ روز یا ۷ روز یک بار، درختان گردو را باید آبیاری کنید. البته زمان آبیاری درختان گردو پیوندی در هر فصل، متفاوت است. در طول مدت پرورش درختان گردو، وضعیت آنها را بررسی کنید و مراقب باشید که دچار آفت زدگی و بیماری نشوند.
  • راهکار عملی دیگر که برای پرورش درخت گردو پیوندی باید به آن توجه کنید، زمان کوددهی مناسب با مقادیر صحیح است. کودهای مختلفی برای درختان گردو در دسترس می باشد که باید تحت نظر کارشناس باغداری آنها را استفاده کنید. نیاز درختان گردو به انواع کودهای مختلف، متفاوت است.

با رعایت راهکارهایی که در فوق به آن اشاره کردیم، درختان گردو پیوندی را در سلامت کامل پرورش می دهید، و در زمان معین حداکثر محصول را برداشت خواهید کرد.

خرید نهال گردو پیوندی از بهترین نهالستان ایران

پرورش درخت گردو پیوندی از نظر سودآوری در طولانی ‌مدت، فروش انواع گردو مرغوب و صادرات گردو به کشورهای خارجی اهمیت زیادی دارد. برای اینکه این درختان گردو را در شرایط مساعد پرورش دهید، از ابتدا باید نهال های گردو پیوندی را با کیفیت عالی خریداری نمایید.

در همین راستا، نهالستان پالیز https://paliznahal.ir را به عنوان مرجع معتبر معرفی می‌کنیم که می‌توانید ارقام نهال گردو پیوندی را با قیمت مناسب سفارش دهید. نهال گردو شناسنامه دار و مجوزدار از ارقام پیوندی، اصلاح شده، گردو مقاوم به سرما، گردو مقاوم به خشکی و غیره در نهالستان پالیز ارائه می گردند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه صحبت کنید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

آدرس دفتر: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به تقاطع خیابان شهدا، شرکت پالیز

آدرس گلخانه: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی