کمیته ملی المپیک رودرروی وزارت ورزش؛ خبری از همپوشانی نیست

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری امروز(شنبه) برگزار شد و این در حالیست که وزارت ورزش و جوانان روز گذشته اعلام کرده بود که این انتخابات با تعویقی ۱۰ روزه برگزار می‌شود؛ اما در اتفاقی عجیب و بر خلاف نظر وزارت ورزش، فدراسیون سوارکاری اقدام به برگزاری این انتخابات کرد.

این در حالیست که عرف انتخابات فدراسیون‌ها اینگونه بود که وزارت ورزش متولی برگزاری آنها بوده است و اینکه فدراسیون سوارکاری بدون توجه به نظر وزارت ورزش اقدام به برگزاری انتخابات می‌کند در نوع خود عجیب و البته غیرقابل قبول است.

از طرفی کمیته ملی المپیک هم از این اقدام فدراسیون سوارکاری حمایت کرده و طاهره طاهریان به عنوان نماینده کمیته در این مجمع حاضر شده بود. این حضور طاهریان در انتخابات فدراسیون سوارکاری به معنای مقبولیت بخشیده به این انتخابات بوده است. در این خصوص کمیته ملی المپیک را باید مقصر قلمداد کرد؛ چرا که انتظار می‌رفت مسئولان این کمیته تصمیم وزارت ورزش را مبنی بر تعویق انتخابات فدراسیون ملاک قرار می‌دادند و حداقل اینکه در این انتخابات حاضر نمی‌شدند.

جالب اینکه در دولت گذشته، کمیته ملی المپیک همیشه با تصمیمات وزارت ورزش همراهی می‌کرد؛ تصمیماتی که گاهی اوقات از دایره قانون هم خارج می‌شد؛ اما کمیته ملی المپیک به بهانه اینکه نباید میان کمیته و وزارت ورزش هیچ تنشی به وجود بیاید حامی همه اقدامات این وزارتخانه بود.

قطعا کمیته ملی المپیک در جریان تصمیم وزارت ورزش مبنی بر تعویق انتخابات فدراسیون سوارکاری بوده است و حالا باید پاسخگوی تصمیم خود باشد. چنین اتفاقاتی می‌تواند رویه‌ای ناپسند را در ورزش کشور شکل دهد و فدراسیون‌ها دیگر خود را تابع نظر وزارت ورزش که متولی ورزش کشور است ندانند.

در آخرین روزهای ریاست رضا صالحی امیری در کمیته ملی المپیک، حمایت وی از اقدامی که به ضرر ورزش کشور است عجیب به نظر می‌رسد. صالحی امیری که در مجمع اخیر کمیته ملی المپیک از لزوم همپوشانی این کمیته و وزارت ورزش سخن می‌گفت باید توضیح دهد حمایت از برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری در راستای همین همپوشانی بوده است یا خیر.

در چنین شرایطی فدراسیون سوارکاری هم نباید انتظار هر گونه حمایتی را از وزارت ورزش داشته باشد؛ فدراسیونی که حرف‌و حدیث‌های زیادی پیرامون آن شنیده می‌شود و حتی کار به جایی رسید که مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این فدراسیون مورد تحقیق و تحفص قرار خواهد گرفت.

در شرایطی که ورزش کشور با مشکلات زیادی روبروست حمایت از اینگونه اقدامات این مشکلات را بیشتر خواهد کرد. قطعا اقدام کمیته ملی المپیک در خصوص انتخابات فدراسیون سوارکاری به معنای رویارویی بیا وزارت ورزش است و نمی‌توان برداشت دیگری از آن کرد.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی