حواشی عجیب انتخابات سوارکاری؛ وزارت مخالفت کرد اما کمیته ملی حامی فدراسیون شد

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی رییس فدراسیون سوارکاری با وجود اعلام رسمی وزارت ورزش مبنی بر لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری، بدون نماینده این وزارتخانه در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شود اما با توجه به تغییر تاریخ مجمع این مکان در اختیار فدراسیون سوارکاری قرار نگرفت.

با وجود مخالفت وزارت ورزش و جوانان مسئولان فدراسیون سوارکاری تاکید عجیبی برای برگزاری این مجمع داشتند و با شیوه نوینی دست یاری به سمت کمیته ملی المپیک دراز کرده و مسئولان کمیته نیز بدون هماهنگی با وزارت ورزش به کمک فدراسیون سوارکاری رفتند.

دیگر نکته قابل توجه این مجمع این است که با وجود غیبت نماینده وزارت ورزش و جوانان طاهره طاهریان نایب رییس کمیته المپیک در این نشست حضور دارد.

باید دید آیا مسئولان کمیته المپیک با این حرکت می خواهند وزارت ورزش و جوانان را تحت فشار قرار دهند یا هدف دیگری از این مساله دارند.

صبح امروز نصراله پریچهره در خصوص مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری اعلام کرده بود که امور اولیه مربوط به ثبت نام کاندیداهای فدراسیون‌های اسکواش و بدمینتون آغاز شده و انتخابات این دو فدراسیون در زمان قانونی انجام خواهد شد.

سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیونهای ورزشی در خصوص تعویق مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری گفت: همانطور که قبلا اعلام شد، دو کاندیدای احراز پست ریاست این فدراسیون طی نامه ای مشترک مواردی را بیان کردند که نیاز به بررسی دارد. به همین خاطر برای اینکه انتخابات فدراسیون سوارکاری در شرایط کاملا عادلانه ای برگزار شود، تصمیم بر این شد بعد از بررسی موارد مطرح شده، مجمع با ۱۰ روز تعویق ۳۱ خرداد برگزار شود.

اما به گفته مهدی ختار دبیر مجمع فدراسیون سوارکاری، طبق اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی، وزیر ورزش یا یکی از معاونان وی فقط یکی از اعضای مجمع هستند. مجمع هم در صورتی که به حد نصاب قانونی برسد، می‌تواند برگزار شود.

مسعود خلیلی، محمد کاظمیان، محمد اسد مسجدی نامزدهای انتخابات فدراسیون سوارکاری بودند که با توجه به شیوه برگزار آن تنها مسعود خلیلی در این جلسه حاضر شد.

با توجه به غیبت نماینده وزارت ورزش و به شیوه عجیبی اعضای مجمع فدراسیون سوارکاری برای انتخاب رییس جلسه رای گیری کردند که طبق آرا قرار شد طاهریان به عنوان رییس مجمع جلسه را مدیریت کند اما طاهریان این مسئولیت را نپذیرفت و در نهایت ناصر رزاقیان نماینده نیروهای مسلح  رییس مجمع شد.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی