فیفا زبان عربی را به رسمیت شناخت

به گزارش ایرنا، درخواست به رسمیت شناختن زبان عربی توسط کشور قطر به فدراسیون بین‌المللی فوتبال ارائه شد و این درخواست در ماه دسامبر سال گذشته (۲۰۲۱) و به مناسبت روز جهانی زبان عربی به فیفا ارائه شده بود. فدراسوین جهانی فوتبال همچنین در سال ۲۰۲۱  جام ملت‌های عرب را به رسمیت شناخت.

روزنامه الرایه قطر در گزارشی با اشاره به این مهم نوشت: زبان عربی اکنون در کنار زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی، اسپانیایی و پرتغالی یکی از زبان‌های مورد تایید فدراسیون جهانی است و از این به بعد نیز تمام اسناد رسمی صورتجلسات، دستورالعمل ها، مقررات، تصمیمات و مکاتبات به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی همراه با ترجمه به عربی، آلمانی، پرتغالی و روسی در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

به رسمیت شناخته شدن زبان عربی از سوی فیفا در حالی است که برای نخستین بار جام جهانی فوتبال در یک کشور از منطقه غرب آسیا برگزار خواهد شد. قطر یک کشور عرب زبان و مسلمان است که برای نخستین بار در تاریخ فوتبال جهان میزبانی بزرگترین جشنواره فوتبال را بر عهده دارد.

در ادامه گزارش آمده است: فیفا با به رسمیت شناختن زبان عربی امکان درک و همکاری بیشتر در سراسر جهان را فراهم کرده است زیرا بیش از ۴۵۰ میلیون نفر در ۲۰ کشور به این زبان صحبت می کنند و میلیون‌ها نفر در دیگر کشورهای جهان عرب زبان هستند.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی