افزایش ۱۰ درصدی مستمری سایر سطوح؛ تصمیمی ساده برای دولت اما سخت برای بازنشستگان است

افزایش ۱۰ درصدی مستمری سایر سطوح؛ تصمیمی ساده برای دولت اما سخت برای بازنشستگان است

عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تهران از اقدام دولت در نادیده گرفتن مصوبه شورایعالی کار در افزایش ۳۸درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح انتقاد کرد.

علی ترکاشوند با انتقاد از مصوبه مزدی اخیر هیات دولت درباره بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی به خبرنگار ایلنا گفت: دولت مصوبه قانونی شورای عالی کار را که یکی از ارکان مهم نظام و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری مزد و سایر سطوح مزدی است را تغییر داد و موجب انتقاد هزاران بازنشسته را فراهم کرد.

وی گفت: شاید کاهش سایر سطوح مزدی از ۳۸ درصد به ۱۰ درصد یک تصمیم ساده برای دولت باشد اما لطمه‌ای بزرگ به زندگی بازنشستگان وارد می‌کند.

عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تهران با بیان اینکه وضعیت مالی و معیشتی بازنشستگان خوب نیست، گفت: چنین تصمیماتی درباره اقشاری که بعد از عمری کار و تلاش، با دریافت انواع وام مخارج زندگی‌شان را تامین می‌کنند، بی‌عدالتی و مغایر با قانون است.

وی گفت: مسئولان باید بپذیرند که بازنشستگان در شرایط بدی به سر می‌برند.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه ثبات اقتصادی بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر ثبات اقتصادی باشد، بازنشستگان و حقوق‌بگیران همه روزه شاهد تغییر قیمت‌ها که معیشت‌شان را با خطر رو به رو می‌کند، نخواهند بود. درواقع بازنشستگان درآمد دیگری ندارند که با استفاده از آن، توان تحمل تغییرات گسترده قیمت‌ها را داشته باشند.

او اظهار داشت: مسئولان کاری کنند که ثبات اقتصادی در جامعه حکمفرما شود تا بازنشستگان و اقشار حقوق‌بگیر بیش از این درگیر مشکلات معیشتی نباشند.

دبیر خانه کارگر شهرستان ری در پایان گفت: ما بازنشستگان انتظار داریم نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت و قشر بازنشسته، از دولت بابت چنین تصمیمی توضیح بخواهند.

انتهای پیام/

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی