روسیه از مجمع عمومی کمیته المپیک اروپا حذف می‌شود

به گزارش ایرنا، «استانیسلاو پوزنیاکوف» رئیس کمیته المپیک روسیه که هفته گذشته از سمت ریاست کنفدراسیون شمشیربازی اروپا کنار گذاشته شد، در جریان سخنرانی در جمع اعضای کمیته اجرایی کمیته المپیک روسیه، تصمیمات نهادهای ورزشی را «تحت تاثیر جو» خواند و از برداشته شدن گام‌ها در مسیر ممانعت از ورود وی به مجمع عمومی کمیته المپیک اروپا خبر داد.

وی در سخنرانی خود در کمیته اجرایی کمیته المپیک روسیه گفت: صراحتا بگویم که برای ممنوعیت حضور ما در مجمع عمومی کمیته‌های المپیک اروپا، تلاش‌های مضحکی صورت گرفته است. امروز موضوع را به بحث گذاشته و تصمیمات درست را اتخاذ خواهیم کرد. 

براساس گزارش تاس خبرگزاری رسمی روسیه، پوزنیاکوف، این نهاد اروپایی را نسبت به «اقدامات حقوقی» تهدید کرده است. 

بدنبال حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از نهادهای بین‌المللی ورزشی از جمله یوفا، فیفا و کمیته بین‌المللی المپیک، حضور تیم‌ها و ورزشکاران روس را در تورنمنت‌های بین‌المللی ممنوع کردند که از جمله آن می‌توان به حذف تیم ملی روسیه از جام جهانی ۲۰۲۲ اشاره کرد.

«توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المپیک که برای حضور در مجمع عمومی کمیته المپیک اروپا هم‌اکنون در اسکوپیه پایتخت مقدونیه شمالی به سر می‌برد، روز گذشته تصمیم مسئولان تنیس ویمبلدون درخصوص ممنوعیت حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در تورنمنت امسال را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی