محاکمه بلاتر و پلاتینی به دلیل بیماری شدید یکی از متهمان به تعویق افتاد

به گزارش ایرنا، بلاتر قرار بود امروز (چهارشنبه) در دادگاهی در سوئیس مدارک و شواهد خود را ارائه کند اما به اطلاع قضات رساند که به دلیل درد شدید ناحیه قفسه سینه قادر به حضور در دادگاه نیست.

براساس اعلام دادگاه جرایم فدرال در بلانزونا، مرد ۸۶ ساله سوئیسی برای پاسخگویی به اتهامات فردا در دادگاه حاضر خواهد شد.

از جمله اتهامات بلاتر می‌توان به کلاه‌برداری، اختلاس و فساد مالی اشاره کرد. این اتهامات به پرداخت رقم مشکوک ۲ میلیون دلار از سوی او به پلاتینی در سال ۲۰۱۱ مربوط است. هر دو چهره شناخته‌ شده دنیای فوتبال، از مدت‌ها قبل هرگونه تخلف را رد کرده‌اند.

به گفته آنها رقم مذکور، تحت عنوان «حق مشاوره» و به واسطه خدمات مشاوره‌ای پلاتینی در فاصله سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲، به وی پرداخت شده است.

دادستان‌ها این دفاعیه را رد کرده و اینگونه استدلال کردند که مقررات سوئیس برای چنین پرداخت‌هایی محدودیت زمانی پنج ساله در نظر گرفته و در نتیجه این پرداختی غیرقانونی بوده است.

این پرداختی جنجال‌برانگیز در نهایت به پایان دوران مدیریت بلاتر و پلاتینی منجر شد و کمیته اخلاق فیفا در سال ۲۰۱۵ هر دو فرد را هشت سال محروم کرد. با درخواست استیناف، این محرومیت به ۶ سال تقلیل پیدا کرد و پس از گناهکار شناخته شدن آنها در سال ۲۰۲۱ به دلیل نقض مقررات انضباطی و منشور اخلاق فیفا، به محرومیت مذکور هشت ماه اضافه شد.

بلاتر پیش از آنکه به واسطه رسوایی‌های گسترده مالی از صندلی ریاست فیفا پایین کشیده شود، برای ۱۷ سال رئیس این نهاد بود.  

پلاتینی فرانسوی نیز که در دوران فوتبالی سه بار توپ طلا را به خانه برده است،   قرار است روز جمعه شهادت بدهد.

قرار است رای نهایی این دادگاه پس از محاکمه‌ دو هفته‌ای، در هشتم جولای(۱۷ تیرماه) صادر شود و در صورت مجرم‌ شناخته شدن، تا پنج سال حبس در انتظار آنها خواهد بود.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی