کلهر: به دنبال کاهش هزینه سفر و اقامت تماشاگران ایرانی به قطر هستیم

به گزارش ایرنا، سینا کلهر روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه هشتمین کمیسیون مشترک ایران و قطر برگزار شد و در این کمیسیون حوزه ورزش و جوانان یکی از محورهای اصلی بود که به پیگیری مسائل و موارد مرتبط با آن پرداخته شد، اظهار داشت: مباحث جام‌جهانی، مسائل کلی و عمومی مربوط به ورزش و جوانان هم در دستور کار این جلسه قرار داشت.

وی یادآور شد: در خصوص موارد مربوط به جام جهانی در یک بخش به مسائل فنی، آماده سازی تیم ملی از قبیل برگزاری اردوی تدارکاتی، بازی‌های دوستانه و بازی‌های تدارکاتی پرداختیم.

کلهر با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال ایران در قطر گفت: تیم ملی یکشنبه آینده دیداری تدارکاتی با تیم الجزایر برگزار خواهد کرد و در شهریور ماه که مرحله دوم آماده‌سازی تیم‌ها و اصطلاحا فیفا دی است، برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شده و مذاکرات و گفت‌وگوهایی در اینجا صورت گرفته که ان‌شاءالله در آن تاریخ بتوانیم به بهترین نحو از ظرفیت موجود بهره ببریم. البته باتوجه به اینکه بسیاری از این موارد در دست اقدام است و نهایی نشده امیدواریم در روزهای آینده به نتیجه لازم دست پیدا کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: موضوع دوم در این کمیسیون مربوط به حضور تماشاگران ایرانی و تماشای مسابقات فوتبال بود. موردی که به طور جدی پیگیر آن بودیم، این است که فرصتی برای تماشاگران ایرانی فراهم شود که بدون اقامت در قطر بتوانند به این کشور آمده و مسابقات را تماشا کنند و برگردند. این مسئله به کاهش هزینه‌ها بسیار کمک می‌کند.

کلهر اظهار داشت: آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری هزینه‌ تماشای مسابقات را بین هفتاد تا نود میلیون تومان اعلام می‌کنند. اگر در آن تاریخ حضور روزانه برای تماشای مسابقات انجام شود، هزینه‌ها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و برای بخش زیادی از مردم این امکان فراهم می‌شود تا از فرصت برگزاری مسابقات جام جهانی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تقریبا موارد مربوط به بخش هواپیمایی و پذیرش این موضوع که تماشاگران ایرانی می توانند به طور روزانه به کشور قطر سفر کنند، انجام شده است. در خصوص بحث بلیط‌ها، با توجه به پیچیدگی‌هایی که در این ارتباط وجود دارد، هنوز موارد نهایی نشده است و ما امیدواریم در مذاکرات هفته آینده که با حضور دکتر سجادی انجام می شود، بار دیگر موضوع بلیط را مطرح کنیم و یک گام دیگر پیش ببریم و بتوانیم غیر از نزدیک به هشت هزار بلیطی که به کشور ما اختصاص داده شده، درصد بیشتری از بلیط‌ها را به تماشاگران و علاقمندان ایرانی برای تماشای این مسابقات اختصاص دهیم.

وی یادآور شد: آخرین محور در این کمیسیون هم در خصوص حوزه های عمومی ورزش از قبیل اردوهای تدارکاتی مشترک، آماده‌سازی، برنامه‌ها و کارگاه های مشترک میان جوانان دو کشور، سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور در حوزه ورزش، زیر ساخت‌ها و صنعت ورزش بود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش افزود: در این بخش هم اتفاقات مهم و برنامه‌هایی که در دستور کارند مشخص شد که هفته آینده در سفر وزیر ورزش و جوانان به قطر این موارد پیگیری شود و ما هم بتوانیم در هریک از موارد مطرح شده به یک اقدام مشخص دست پیدا کنیم که برای ورزش و جوانان کشور مفید و اثرگذار باشد.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی