سپاهان در دره سقوط؛ مدیریت سنتی، متهم ردیف اول

به گزارش ایرنا، باشگاه سپاهان از فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا هدایت تیم فوتبال خود را به محرم نویدکیا سپرد تا اسطوره طلایی‌پوشان در مسیر سخت هدایت این تیم قرار بگیرد. این تیم در این دو سال هزینه‌های زیادی برای بازگشت به دوران اوج کرد اما هزینه‌های بی‌هدف و سنگین باشگاه، نه تنها این تیم را به اوج نرساند بلکه سپاهان را دوباره در پرتگاه دره سقوط قرار داد. 

این باشگاه صنعتی که از پشتوانه مالی خوبی برخوردار است، با پیشنهادات بسیار سنگین، بازیکنان دیگر تیم‌ها را مجاب کرد تا راهی اصفهان شوند. سپاهان در فصلی که گذشت، به همه اهداف نقل و انتقالاتی خود رسید و حتی با قراردادی حدود ۵۰ میلیاردی مهاجم مدنظر خود را به اصفهان آورد اما همین تیم با مهره‌های بسیار با کیفیت در میانه راه با کسب نتایج ضعیف وارد حاشیه شد و نویدکیا نیز برای بار چندم استعفا داد اما با وجود همه این مسایل تصمیمی اساسی برای حل مشکلات گرفته نشد.

مدیران این تیم که همیشه دم از حمایت مربی داخلی می‌زدند، همواره به دنبال آوردن یک مربی خارجی با کیفیت به سپاهان بودند اما این کار عملی نمی‌شد تا این تیم نتواند مسیر خود را پیدا کند. شاید خیلی‌ها پیش خود بگویند سپاهان همه کار برای موفقیت تیم فوتبال خود انجام داده اما این فقط ظاهر کار است. در باطن این باشگاه با مشکلات داخلی زیادی روبرو است و برخی اختلافات نیز وجود دارد که در این چند سال خود را به طرق مختلف نشان داده است. مثال یکی از این اختلافات، انحلال تیم‌های فوتسال و بسکتبال بود که با مخالفت و موافقت اعضای هیات مدیره سپاهان انجام شد. 

مدیریت سنتی سپاهان و تصمیمات عجیب آن در گذشته گریبان فدراسیون فوتبال را نیز گرفته بود و حالا نوبت سپاهان است که این نوع از مدیریت را تجربه کند. البته برخی اخبار حاکی از این است که مدیریت این تیم در حال تغییر است اما تا این کار عملی شود، طلایی‌پوشان وقت تغییرات گسترده برای حضور در فصل آینده لیگ برتر را از دست خواهند داد.    

نکته قابل توجه این است که با وجود قابل پیش بینی بودن استعفای محرم آیا مدیران سپاهان که در گذشته بارها با درخواست او مخالف کردند می توانند گزینه ایی توانمند را جایگزین این مربی جوان کنند یا بازهم مانند چند فصل گذشته زمان طلایی لیگ را از دست خواهند داد.

باید دید با توجه به شروع قدرتمند پرسپولیس در نقل و انتقالات و احتمال حضور جواد نکونام در استقلال آیا سپاهان که همیشه یکی از مدعیان قهرمانی لیگ بوده توان رقابت با این تیم را خواهد داشت یا خیر؟

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی