اگر مجیدی را دیدید سلام ما را هم به او برسانید/ مهدوی کیا همانی نیست که از کی روش ایراد می گرفت؟/ فوتبال ملی تا کی باید چوب مربیان پرسپولیسی را بخورد؟

مهدی فنونی‌زاده، بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره نتایج اخیر تیم فوتبال جوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا و حذف شاگردان مهدی مهدوی کیا و آینده تیم استقلال اظهاراتی را مطرح کرد:

از اوضاع و احوال باشگاه استقلال خبر دارید؟

فعلاً بیشتر از اوضاع و احوال باشگاه استقلال موضوع حذف تیم فوتبال امید ایران مطرح است. واقعاً باعث خجالت است که با این همه استعداد و با این همه بازیکن برویم به ترکمنستان ببازیم و از پس ازبکستان و قطر برنیایم! دیگر قرار است با چه تیم هایی بازی کنیم که دلمان خوش باشد تیم فوتبال امید مان می تواند در آسیا یک برد بیاورد!

دلیل این شکست و حذف چیست؟

اولاً حاصل استفاده از مربیان پرسپولیسی است. وقتی در لیگ برتر به مربیان پرسپولیسی فرصت نمی رسد و مدیران باشگاه‌ها به آنها بها نمیدهند فدراسیون و رفقای پرسپولیسی حاضر در رأس کار که دوست ندارند مربیان پرسپولیسی بیکار بمانند آنها را در رده های مختلف ملی به کار می‌گیرند تا به این شکل یک نسل‌کشی عجیب و غریب را رقم بزنند.

نسل کشی؟

بله نسل‌کشی! به این خاطر که این بچه ها اگر تحت هدایت یک مربی درست حسابی بودند نه تنها ترکمنستان بلکه قطر و ازبکستان را هم می بردند. تیمی که تاکتیک ندارد، چند پاس در عرض و طول نمی توانند به هم بدهند، سرعت در رفت و برگشت ها یکسان نیست و بدنسازی تیم مشکل دارد دیگر همه چیزش مشخص است. مثل این است که یک اتومبیل را به دست یک مکانیک ناوارد بدهید و او هم تمام پیچ و مهره هایش را اشتباه ببندد یا آنها را سفت نکند. وقتی اصول کار در تیم فوتبالی بر پایه مسائل فنی و تاکتیکی نباشد همین می شود.

اگر مجیدی را دیدید سلام ما را هم به او برسانید/ مهدوی کیا همانی نیست که از کی روش ایراد می گرفت؟/ فوتبال ملی تا کی باید چوب مربیان پرسپولیسی را بخورد؟

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

شما نگاه کنید؛ نصف بیشتر تیم های لیگ برتری سرمربی استقلالی دارند. من نمی‌خواهم با تعصب نسبت به تیم استقلال حرف بزنم اما چرا وقتی این همه تیم در لیگ برتر با مربی استقلالی نتایج خوب می گیرند کسی سراغ این مربیان نمی رود. کسی سراغ این نفرات نمی رود تا تیم های ملی ایران را به آنها بسپارند. مهدوی کیا کجا کارکرده؟ کجا سابقه مربیگری داشته که تیم فوتبال امید ایران را به او می سپارید؟ مهدی خودش پسر خیلی خوبی است و اصلا به لحاظ شخصیتی کاری با او ندارم، اما به لحاظ فوتبالی اصلا در این حد نبود که تیم فوتبال آینده دار و امید ایران را به دست او بسپارید. ناسلامتی اسم این تیم امید است اما این تیم امید همه ملت ایران و فوتبالیست های ایرانی را ناامید کرد. کسی که از کی روش انتقاد می کند و او را به نقد می‌کشد باید خودش حرفی برای گفتن در عرصه مربیگری داشته باشد نه اینکه به ترکمنستان ببازد! نه اینکه از پس قطر و ازبکستان برنیاید. این وضعیت نشان می‌دهد ما هیچ توجهی به مربیان داخلی نداریم بلکه فقط روی روابط و رفاقت ها تیم‌های پایه ملی ایران را بین خودمان تقسیم می کنیم. سرمربی گری تیم امید کم جایگاهی نیست. سرمربیگری تیم زیر ۲۳ سال ایران یعنی سرمربیگری تیم یک پله پایین تر از بزرگسالان ایران.

حالا چه کار میتوان کرد؟

مگر در سال های قبل چه کاری انجام شده که حالا بخواهد انجام شود؟ باز هم یک دور باطل و نقطه سر خط! باز هم از الان می رویم و تا مسابقات بعدی میخوابیم و دوباره چند روز مانده به مسابقات یک مربی دیگر پرسپولیسی را از درون لُپ لُپ در می آورند و تیم فوتبال یک مملکت ۸۵ میلیون نفری را می دهند تا ببرد و حذفش کند. این که نشد کار.

یعنی معتقدید باید به استقلالی ها بها داده شود؟

الان شما ببینید رضا عنایتی تیم هوادار را به لیگ برتر آورد و این تیم را هم در لیگ برتر حفظ کرد. رحمتی از وقتی به آلومینیوم رفت تیمش را متحول کرد. بازی های شهرخودرو در لیگ برتر با سرمربیگری سید عباسی را ببینید. نکونام را ببینید، منصوریان را ببینید، فرهاد مجیدی را ببینید…! این همه مربی استقلال در لیگ چه کار می کنند؟ چرا کسی آنها را نمی بیند؟ زور که نیست، مربیان پرسپولیسی توانایی زیادی در کار مربیگری ندارند. چه اشکالی دارد که در کارهای دیگر در فوتبال فعالیت کنند و کار را به کاردان بسپارند.

از استقلال حرفی نمی زنید؟

همه منتظریم ببینیم چه اتفاقی می افتد. امیدواریم هر کسی می آید بتواند بازهم نتایج خوب فصل قبل را تکرار کند.

از اوضاع و احوال سرمربی فصل قبل استقلال خبر دارید؟

اگر مجیدی را دیدید سلام ما را هم به او برسانید. امیدوارم هر جا هست موفق باشد و دیگر با استقلال این کارها را نکند.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی