سرمربی تیم ملی تپانچه: برای کسب سهمیه المپیک باید با آمادگی کامل به مصر برویم

محسن نصراصفهانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح شرایط تیم تپانچه ایران پرداخت و اظهار داشت: حضور در جام‌های جهانی برزیل و باکو برای تیم‌های ملی تیراندازی یک ضرورت بود و توانستیم تیم اصلی و اعزامی به رقابت‌ها قهرمانی جهان مصر را شناسایی کنیم. تیراندازان زمانی به برزیل اعزام شدند که حدود ۹ ماه از آخرین مسابقه آنها به جز المپیک توکیو، گذشته بود.

وی ادامه داد: تیراندازان آخرین بار در مسابقات جام‌جهانی کرواسی حضور یافتند و با توجه به شرایط فدراسیون، امکان اعزام به هیچ رویداد خارجی فراهم نشد اما با تلاش‌های رئیس جدید فدراسیون، تیم توانست طی ماه‌های اخیر در ۲ جام جهانی ریو و باکو شرکت کند که نقش بسزایی در روند آمادگی تیم و شناسایی توانمندی‌ها یا نقاط ضعف آنان داشت. ضمن اینکه کادر فنی توانست تیم اصلی برای مسابقات مصر را تا حد قابل توجهی شناسایی کند.

سرمربی تیم ملی تپانچه گفت: با توجه به دور بودن مسافت با برزیل، بسیاری از کشورهای آسیایی حضور نداشتند اما رقبای اروپایی شرکت کرده بودند. تیم تپانچه ایران با وجود دوری از میادین و سایر مشکلات توانست با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز، این رقابت‌ها را پشت سر بگذارد.

نصراصفهانی ادامه داد: هدف ما از برنامه‌های آماده‌سازی حضور در بازی‌های آسیایی چین و قهرمانی جهان مصر بود اما متاسفانه بازی‌های آسیایی لغو شد. بنابراین ما برنامه‌های خود را برای حضورر پر قدرت در مصر متمرکز کرده‌ایم زیرا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی گفت: در جام‌جهانی باکو به دنبال مشخص شدن تیم اصلی برای مسابقات مصر بودیم و در همین راستا در بخش زنان و مردان در کنار سه تیرانداز بزرگسال، یک ورزشکار نوجوان نیز اعزام کردیم که مهدیسا برزگر و رسول عفت در کنار تیم ملی راهی باکو شدند. با اینکه این نخستین حضور برزگر بود، امتیاز ۵۶۰ را کسب کرد و عفتی نیز با اینکه دومین حضورش در میادین بین‌المللی را تجربه می‌کرد توانست در کنار سجاد حسینی و جواد فروغی مدال نقره تیمی را برای کشورمان از باکو به ارمغان آورد.

ضرورت اعزام تیراندازان به اردوهای برون مرزی 

سرمربی تیم تپانچه تصریح کرد: برای حضور در مصر شرکت در یک اردو برون‌مرزی در هانوفر آلمان یا مجارستان اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا علاوه بر تمرین در کنار رقبا، فرصت تامین فشنگ مورد نیاز را نیز خواهیم داشت.

وی گفت: متاسفانه رشته تفنگ و تپانچه امکان اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی را ندارند زیرا میزبان رقابت‌ها به دلیل نداشتن امکانات لازم، فقط می‌تواند مسابقات اهداف پروازی را برگزار کند که این مساله فرصت خوبی در روند آماده‌سازی تیم را از ما می‌گیرد.

نصر خاطرنشان کرد: باید ضمن شرکت در اردوهای داخلی در لیگ تیراندازی و رقابت‌های آزاد نیز حضور جدی داشته باشیم تا ضمن دستیابی به سطحی معمولی و قابل قبول از آمادگی، بتوانیم آمادگی خود را برای اعزام به مصر فراهم کنیم.

این مربی اصفهانی گفت: به‌عنوان یک مربی وظیفه دارم به افزایش رکورد و رنکینگ تیراندازان کمک کنم تا اعضا تیمم جزو نفرات اول تا دهم جهان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در مسابقات جهانی مصر چهار سهمیه توزیع می‌شود، افزود: باید تمام تلاش کادر فنی و ورزشکاران راهیابی به فینال باشد. تیراندازان باید بتوانند جزو چهار نفر اول شده و سهمییه المپیک پاریس را کسب کنند.

نصر در پایان گفت: رکوردهای اول تا دهم جهان را می‌دانیم و حالا وظیفه ما این است که تیراندازان ملی‌پوش با آمادگی بسیار خوب راهی مصر شوند.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی