پیروزی ملی پوشان والیبال ایران در نخستین گام

به گزارش ایرنا، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۲ در گروه مردان از بامداد امروز (چهارشنبه ۱۸ خرداد) در دو شهر اوتاوا و برازیلیا آغاز شد.

در نخستین دیدار گروه اول این رقابت ها و در شهر برازیلیا دو تیم ملی والیبال ایران و چین به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی با شکست سه بر یک حریف سه امتیاز شیرین در نخستین دیدار به دست آوردند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، محمدطاهر وادی و صابر کاظمی استفاده کرد.

تیم چین در ابتدای ست نخست این مسابقه به‌صورت پایاپای با تیم ایران پیش آمد اما در ادامه ملی‌پوشان کشورمان برتری خود را به حریف دیکته کردند و ست را ۲۵ بر ۱۵ به سود خود پایان بردند.

در این ست میلاد عبادی‌پور ۶ امتیاز حمله به دست آورد و صابر کاظمی پنج امتیاز کسب کرد که سه پوئن آن از سرویس‌ به دست آمد.

ست دوم با برتری چینی‌ها شروع شد و این روند به‌رغم تلاش بازیکنان ایران تا پایان ست ادامه یافت و تیم ایران ۲۵ بر ۱۹ نتیجه این ست را به حریف واگذار کرد تا از نظر ست شماری دو تیم یک بر یک برابر شوند.

در ست سوم نخستین امتیاز به تیم چین رسید، اما بازیکنان ایران اجازه ندادند اختلاف امتیاز با حریف زیاد شود و تیم چین را کنترل کردند. امین اسماعیل‌نژاد نیز در این ست بجای صابر کاظمی به میدان آمد.

در مجموع دو تیم در این ست رقابت نزدیکی داشتند و در نهایت نیز نتیجه این ست حساس ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید تا ملی‌پوشان کشورمان دو بر یک از حریف پیش بیافتند. سرویس مرتضی شریفی با سرعت ۱۱۷ کیلومتر در ساعت در این ست که امتیاز مستقیم برای تیم ایران داشت، توجه کارشناسان را جلب کرد.

ست چهارم برای تیم ایران با سرویس میلاد عبادی‌پور آغاز شد و تیم ایران پنج امتیاز متوالی با دفاع خوب بازیکنان به دست آورد. بازیکنان ایران در ادامه این ست برتری خود را در زمین حفظ کردند و با امتیاز ۲۵ بر ۱۵ به پیروزی رسیدند تا علاوه بر برد قاطع در این ست، در نهایت سه بر یک فاتح این میدان آسیایی‌ها در شهر برازیلیا باشند.

مرتضی شریفی با کسب 20 پوئن عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد و در تیم چین نیز دو بازیکن شماره 6 (ژانگ بینگ لانگ) و بازیکن شماره 22 (ژانگ جینگ یین) با 16 امتیاز، بهترین بازیکنان این تیم شدند.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه 94 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 48 پوئن در حمله، 7 امتیاز در دفاع، 14 پوئن سرویس و 25 امتیاز از اشتباهات بازیکنان چین بود.

چینی‌ها نیز در این مسابقه در مجموع 77 امتیاز کسب کردند که شامل 46 امتیاز حمله، 6 دفاع، پنج پوئن سرویس و 22 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.

بوروتو ایگلسیاس ریکاردو از کوبا به عنوان داور اول و رنه کارینا نومی از آرژانتین به عنوان داور دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

تیم‌های ملی والیبال ایران و چین از سال ۲۰۱۷ تا کنون ۱۰ بار به مصاف یکدیگر رفته بودند که نتیجه آن ۹ برد و یک شکست برای ایران بود و با برد امروز مردان والیبال ایران تعداد بردهای تیم ملی برابر این کشور دو رقمی (۱۰) شد.

مردان والیبال ایران فردا (پنج‌شنبه ۱۹ خرداد) بازی ندارند و ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۰ خردادماه به وقت تهران در دومین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ به مصاف هلند خواهند رفت.

همچنین تیم‌های بلغارستان و صربستان از گروه دوم این مسابقات در نخستین دیدار این رقابت‌ها که در شهر اوتاوا برگزار شد، به مصاف یکدیگر رفتند و صربستان سه بر یک به پیروزی رسید.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی