شروع یک کسب و کار موفق چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه بنا به دلایل متعدد، تمایل اشخاص حقیقی به انجام فعالیت های اقتصادی در قالب شرکت های تجاری افزایش یافته و بلکه در مورد فعالیت های بزرگ به یک ضرورت تبدیل شده است. از این رو مطالعه راجع به انواع شرکتهای تجاری و قوانین ثبت شرکتها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

از لحاظ قانون تجارت 7 نوع شرکت وجود دارد که معروفترین آنها سهامی خاص و مسئولیت محدود می باشند. این دو نوع شرکت بیشترین تعداد ثبت را نصیب خود کردند. از لحاظ قوانین بسیار به هم شبیه هستند.

چرا شرکت ثبت کنیم ؟

شاید برایتان این سوال مطرح شود که اساسا چرا باید شرکت خود را ثبت کنم ؟ ما در ادامه چند دلیل در این رابطه به شما می گوییم که موضوع را روشن می کند.

انجام فعالیت ها ی شرکت به صورت قانونی :

تمام فعالیت ها و کارهایی که می خواهیم در زمینه ی کار و تجارت انجام دهیم اگر در قالب شرکت انجام شود حالت رسمی پیدا کرده و دارای ارزش بیشتری می شود ،قانون بر فعالیت این شرکت ها نظارت دارد و همه فعالیت ها باید مطابق با قانون پیش روند در این صورت افراد و شرکت ها بیشتر تمایل دارند با شما همکاری کنند .

 تمام اعضا نسبت به فعالیت های شرکت مسئول هستند :

زمانیکه شرکتی را به ثبت می رسانیم   سود و زیان  و تمام فعالیت هایی  که در شرکت اتفاق می افتد بر عهده ی یک شخص نیست بلکه کلیه ی اعضای شرکت مسئول ان هستند .

تمام اعضا از حقوق قانونی بهره مند هستند و قانون از انها حمایت می کند :

زمانیکه شراکت اعضا به صورت قانونی باشد هرگاه مشکلی بین اعضا پیش بیاید از طریق قانون می توانند حل و فصل کنند .

با ثبت شرکت می توانند در مناقصات و مزایده ها شرکت کنند :

افراد به صورت شخصی نمی توانند در مزایدات و مناقصات شرکت کنند بلکه باید در قالب شرکت در این مناقصات شرکت کنند .

دولت تنها برای واگذاری بخش های مختلف خود به دست بخش خصوصی شرکت ها را می شناسد، بسیاری از مناقصات و مزایده ها و فرصت های کاری که دولت ایجاد می کند تنها به شرکت ها تعلق دارد. این مهم را سال ها است که شرکت های بزرگ هم در پیش گرفته اند و تنها از بین شخصیت های حقوقی تامین کنندگان خود را انتخاب می کنند.

انواع مناقصات و مزایده ها، انواع برون سپاری کارهاف انواع تامین نیازها و غیره فقط به شرکت ها واگذار می شود. دلیل ان هم کاملا مشخص است، شرکت ها با تکیه در داشته های حقوقی و اعتبارات خود، سرمایه مالی و انسانی خود و بسیاری از تجهیزات و امکانات پیشرفته تر و بهتر راحت تر می توانند نیاز آنها را تامین کنند. ضمن اینکه در صورت بروز هرگونه خسارت و یا مشکل در قرارداد ها راحت می توان از شخصیت های حقوقی طلب خسارت و یا جبران داشت که این موضوع در شخصیت های حقیقی اصلا رعایت نمی شود.

 یکی از پارامترهای مهم در ثبت شرکت اصولی و قانونی کردن شراکت بین افراد است. بدون تردید یکی از نگرانی های اصلی افرادی که بصورت گروهی با هم کار می کنند عدم قبول مسئولیت ها و یا بدهی ها ، عدم پذیرش و انجام کارهای مشخص شده، نداشتن تعهد به گروه برای اهداف تعریف شده و … می باشد.

دقت داشته باشید که عدم ثبت شرکت باعث محروم شدن از تمامی این مزایا می شود.

شما هم می توانید برای ثبت شرکت خود به موسسات حقوقی مراجعه کنید . موسسه فرداد رسا یکی از این موسسات است که با مشاوران و کارشناسان خود در روند ثبتی شرکت به شما کمک می کند تا شرکت خود را در کوتاهترین زمان و هزینه مناسب به ثبت برسانید.

با ثبت برند از رقبا متمایز باشید

به عقیده بسیاری از کارشناسان تجاری موفق ترین برندهای دنیا زمانی به این موفقیت دست یافته اند که شخصیت حقوقی معتبری را پشت سر خود دیده اند. معمولا مصرف کنندگان کمتر به اشخاص حقیقی اعتماد دارند و یا اگر این اعتماد شکل بگیرد معمولا خود شخصیت های حقیقی توانایی تامین نیازهای زیاد مشتریان مختلف را ندارند.

پیش از هر چیزی بیایید درباره ضرورت ثبت علامت تجاری با هم صحبت کنیم. اساسا چرا باید علامت خود را ثبت کنیم؟!

ثبت برند به نوعی سند مالکیت علامت محسوب می‌شود. شما با طی مراحل ثبت برند و لوگو یک علامت مالک آن علامت می‌شوید؛ آن هم مالک انحصاری. یعنی هیچ شخص یا شرکت دیگری حق ندارد که بدون اجازه از علامت شما استفاده کند. با ثبت علامت، شما و یا شرکتتان رسما دارای حق انحصاری استفاده از علامت می‌شوید. این حق به شما این امکان را می‌دهد که علیه هر کسی که بدون اجازه از علامت شما- یا حتی علامتی مشابه علامت شما- استفاده نماید، در مراجع قضایی شکایت کنید و جلوی اقدامات آنها را بگیرید. بدون ثبت علامت اثبات اینکه این علامت متعلق به شماست و شما پیش از دیگران از آن استفاده نموده‌اید بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین ثبت کردن علامت – که کار چندان دشواری هم نیست و هزینه قابل توجهی هم ندارد- به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که علامتتان در اختیار شماست و رقبا و متقلبین نمی‌توانند از آن سوء استفاده کنند و هزینه‌ها و زحمات بازاریابی و تبلیغات شما را بر باد دهند.

نکته : برای ثبت برند می بایست حتما یک مدرک حاکمیتی مثل جواز تاسیس یا جواز کسب و … داشته باشید . در صورتی که فاقد این شرایط هستید ابتدا می توانید اقدام به اخذ جواز تاسیس و یا جواز کسب نمایید.

از جمله سایر دلایلی که باید علامت تجاری داشته باشیم این است که:

برند شناسنامه و هویت محصولات شما خواهد بود.

اصولا مردم و مشتریان هر محصولی از اینکه به خوبی نتوانند با یک محصول رابطه برقرار کنند حس خوبی ندارند و این حس بد بزرگترین عامل دور شدن از محصول می شود. برند به محصولات هویت می دهد و از آنها در برابر محصولات زیاد بی شناسنامه در بازار یک محصول معتبر می سازد. وقتی محصولی دارای برند و یا یک نشان تجاری باشد دید جامعه به آن محصول به عنوان یک محصول معتبر تغییر می کند. شما با استفاده از برند و یا علامت تجاری در واقع به مشتریان خود نشانی می دهید و به آنها از تولید کننده ، نیات و اهداف وی و تلاش آنها برای داشتن مشتری با ارائه محصول با کیفیت شناسنامه دار دارید.

برند ابزار تمایز محصولات و خدمات شما است

شما به عنوان یک تولید کننده در بازار داخلی و خارجی به خوبی می دانید که محصولات مشابه در بازار چقدر برای محصولات شما و فروش بیشتر آنها دردسر ساز هستند. اغلب افرادی که از فروش کمتر علی رغم کیفیت خوب محصولات خود ناراضی هستند نمی دانند که شاید دلیل این موضع نداشتن اعتبار کافی است. با ثبت برند و علامت تجاری باعث می شوید محصولات شما در بین سایر محصولات مشخص شوند و در صورتیکه کیفیت خوب و مورد پسند داشته باشند در میان جامعه خیلی زود شهرت پیدا کرده و بواسطه این برند معرفی شده و همه قابل تشخیص باشد.

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی