افزایش بهره برداری مرغداری ها با کنسانتره خوراک طیور مناسب

این روزها دامداری و مرغداری به عنوان یکی از اصلی‌ترین صنایع دنیا شناخته می‌شود که میزان بسیاری از گوشت مورد نیاز از طریق آن تامین می‌شود. در مرغداری‌ها برای افزایش بهره برداری از طیور راهکارهای بسیاری وجود دارد. راهکارهایی که هرکدام دارای مزایا و معایب خاصی است و می‌تواند نتایج مختلفی را رقم بزند. با این حال، در بین تمامی راه‌ حل‌های انتخابی، استفاده از کنسانتره خوراک طیور می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این راهکار که تا به امروز نتایج خوبی را به دنبال داشته است، موضوعی است که در ادامه درباره آن نکات بیشتری را بیان خواهیم کرد.

ترکیبات اصلی به کار رفته در تولید کنسانتره خوراک طیور

برای آن که بتوانید متوجه دلیل افزایش بهره‌ برداری از طیور با استفاده از کنسانتره طیور باشید، لازم است تا نسبت به ترکیبات به کار رفته در تولید کنسانتره اطلاعاتی را داشته باشید. اصلی‌ترین ترکیبات برای تولید کنسانتره عبارت است از:

  1. نمک که به عنوان یکی از اصلی‌ترین ترکیبات مورد نیاز بدن طیور می‌تواند در کنسانتره وجود داشته باشد. برای وجود این ترکیب در کنسانتره معمولا از نمک صنعتی استفاده می‌شود. البته این میزان باید کنترل شده و به اندازه باشد تا مشکلات جانبی را برای طیور ایجاد نکند.
  2. ذرت به عنوان محصولی برای افزایش میزان انرژی در بدن طیور در ترکیب کنسانتره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. جو موجود در کنسانتره را می‌توان به عنوان یکی از اقلام مهم این ترکیب دانست. حضور جو موجب تامین ویتامین‌های مختلف از جمله A و D شده و میزان فیبر و پروتئین موجود را افزایش می‌دهد.
  4. سبوس گندم به عنوان تامین کننده چربی فیبر خام و پروتئین خام می‌تواند مقداری از نیاز طیور را تامین کند.
  5. سویا به عنوان یک منبع غذایی گیاهی با ارزش غذایی بالا، می‌تواند موجب افزایش پروتئین و چربی در بدن طیور شده و تخم گذاری را در طیور بیش از پیش کند.
  6. پنبه دانه به عنوان آخرین ترکیب اصلی به کار رفته در کنسانتره، چیزی در حدود نصف پروتئین موجود در این ترکیب را تشکیل می‌دهد.

انواع کنسانتره خوراک طیور مختلف و انتخاب نوع مناسب آن

زمانی که به دنبال انتخاب کنسانتره برای افزایش میزان بهره‌ وری خود هستید، لازم است تا نسبت به نوع انتخاب شده کنسانتره توجه داشته باشید. کنسانتره در انواع و اقسام مختلفی در بازار وجود دارد. انواع کنسانتره مناسب برای پستانداران و دام‌های چهارپا یا  انواع کنسانتره موجود برای پرندگان و طیور متفاوت هستند.

علاوه بر این، میزان درصد ترکیبات به کار رفته برای هر کنسانتره می‌تواند محصول متفاوتی را رقم بزند. برخی از انواع کنسانتره به صورت تک مرحله‌ای و برخی دیگر به صورت دو مرحله‌ای هستند. این انواع ممکن است برای تخم گذاری مرغ به صورت تخم مرغ معمولی یا تخم مرغ دو زرده کاربرد داشته باشد. این تفاوت‌ها سبب می‌شود تا پیش از خرید کنسانتره لازم باشد تا نیاز خود را به صورت دقیق مشخص کنید.

توجه به میزان مصرف کنسانتره خوراک طیور برای طیور

زمانی که به دنبال خرید و استفاده از کنسانتره خوراک طیور هستید، لازم است میزان مصرف طیور را نیز در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین موضوعات در مصرف کنسانتره را می‌توان این موضوع دانست. برای هر نوع از انواع طیور، میزان مصرف متفاوت بوده و بدنشان نیازی مختلفی را دارد. علاوه بر این، حتی در یک مدل از دام نیز ممکن است میزان مصرف کنسانتره براساس وزن و سن طیور مختلف باشد. این نکات را در کنار نکات مهم از پیش بیان شده، یعنی نوع کنسانتره باید در نظر داشته باشید و براساس آن‌ها محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

کنسانتره خوراک طیور

مهم‌ترین نکات در نحوه نگهداری و استفاده از کنسانتره خوراک طیور

زمانی که به دنبال خرید و استفاده از کنسانتره هستید، لازم است تا به برخی از نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید. اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکات برای خرید و استفاده از کنسانتره خوراک طیور عبارت است از:

  1. نگهداری در دمای پایین و مناسب به منظور جلوگیری از بروز مشکل در سلامتی طیور
  2. توجه به درصد به کار رفته از هر ترکیب و تطبیق با نیاز طیور
  3. برطرف کردن تمامی نیازهای دام و طیور مانند چربی، پروتئین، آهن، ویتامین و …
  4. خرید و استفاده از کنسانتره خوراک طیور خوش طعم و قابل هضم برای طیور
  5. توجه به میزان انرژی موجود در محصول و تامین شدن انرژی مورد نیاز طیور به وسیله آن

سخن آخر 

اگر به دنبال افزایش بهره برداری از طیور خود باشید، حتما با نام کنسانتره خوراک طیور آشنا شده‌اید. این محصول که می‌تواند به عنوان یک انتخاب کاربردی سبب شود تا طیور شما بهره‌وری بهتری داشته باشید، پیش از خرید نیاز به اطلاعات دقیق و کاملی دارد. با توجه به تاثیرات مثبتی که این محصول دارد شما باید هنگام خرید آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای خرید کنسانتره خوراک طیور مناسب با بهترین قیمت می توانید به وبسایت دامیاری مراجعه کنید. دامیاری یک پورتال جامع اطلاع رسانی در حوزه دام و طیور و آبزیان است تا شما بتوانید به دور از واسطه با بهترین برند ها و تولید کنندگان در این حوزه ارتباط برقرار کنید، محصولات مختلف را مقایسه کنید  و در نهایت خریدی با قیمت مناسب و همچنین کیفیت بالا داشته باشید.

 

کسب و کار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی