مزوتراپی لاغری چیست؟ معجزه دنیای جراحی لاغری

مزوتراپی لاغری چیست؟

روش های لاغری زیادی در دنیا وجود دارد و بر اساس نیازمان می توانیم مزوتراپی لاغری را بررسی کنیم. مزوتراپی شامل یک سری تزریقات ساده است که به شکستن نواحی ناخواسته کوچک چربی کمک می کند. این فرآیند تجزیه چربی بدن به عنوان لیپولیز شناخته می شود. این روش کاهش چربی نقطه ای با تزریق محلول به پوست در بسیاری از روش های شناخته شده به کار می رود. برخی از پزشکان درمان های اضافی را برای افزایش اثربخشی در نظر میگیرند. البته مزوتراپی لاغری هم بر مبنای نیاز افراد تجویز می شود و شما نیز میتوانید این روش را استفاده کنید.

مزو تراپی چیست؟

مزوتراپی تکنیکی است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و سفت‌کردن پوست و همچنین حذف چربی‌های اضافی  مورد استفاده قرار میگیرد. در این تکنیک از سوزن های بسیار ظریفی برای تزریق یک سری تزریق به لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می شود. ایده مزوتراپی این است که مشکلات اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب را که باعث آسیب پوستی می شود، اصلاح می کند.

مزوتراپی در موارد زیر استفاده می شود که عبارتند از:

حذف چربی در نواحی مانند معده، ران، باسن، باسن، پاها، بازوها و صورت

کاهش سلولیت

از بین بردن چین و چروک و خطوط

سفت کردن پوست شل

بدن را دوباره تنظیم کنید

روشن کردن پوست رنگدانه شده

درمان آلوپسی، وضعیتی که باعث ریزش مو می شود

مزوتراپی شکم چیست؟

مزوتراپی را می توان برای درمان همه افراد استفاده کرد، از افراد چاق که نیاز به درمان در تنه، شکم، باسن، بازوها و پاها دارند و همچنین افرادی که چاق هستند نیز می توانند از مزوتراپی شکم در مواقع مورد نیاز استفاده کنند. پس از ذوب شدن چربی، چربی مورد نظر به طور طبیعی دفع می شود. همچنین گفته می شود برخلاف اندرمولوژی، یک روش غیرتهاجمی برای درمان سلولیت، مزوتراپی دائمی است، مشروط بر اینکه بیمار وزن خود را افزایش ندهد.

مزوتراپی پهلو چیست؟

مزوتراپی پهلو روشی است  که بر روی لایه میانی پوست با استفاده از سوزن  انجام میگیرد و مشابه طب سوزنی می باشد. فرآیند تزریق آمینو اسیدها، مواد معدنی، آنزیم ها و ویتامین ها به لایه میانی پوست با کمک سوزن (گاهی به تنهایی یا مخلوط با یکدیگر)، مزوتراپی پهلو نامیده می شود. از نظر قانونی، مزوتراپی را می توان برای همه افراد سالم بالای 18 سال اعمال کرد. با این حال، افرادی هستند که شرایطی دارند که مزوتراپی را نمی توان در آنها اعمال کرد یا شرایطی دارند که مانع از اعمال آن می شود. مزوتراپی کاربرد و حوزه کاربرد بسیار وسیعی دارد.

عوامل مختلفی مانند وضعیت سلامتی، سن، ویژگی‌های فیزیکی و نیاز فرد، شرایطی هستند که محتوای تزریقی را با استفاده از میکرواینجکشن تغییر می‌دهند. از این رو درمان ها به صورت جداگانه انجام می شود.

آیا مزوتراپی واقعا تاثیر گذار است؟

مزوتراپی لاغری  یکی از روش های بسیار محبوب زیبایی است. قبل از انجام فرآیند مزوتراپی، نیاز، سن و وضعیت سلامتی فرد بررسی می شود که بر اساس آن مواد مناسبی مانند اسیدهای آمینه، آنزیم ها، هورمون ها، مواد معدنی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و اسید هیالورونیک تهیه می شود. این مواد آماده شده با فرآیند مزوتراپی روی پوست جایی که نیاز است اعمال می شود. این مواد که بر روی بافت پوست اعمال می شوند، ساختارهایی به نام کلاژن و الاستین را تحریک می کنند که پوست را زنده و سفت نگه می دارند.

 این ساختارهای تحریک شده باعث تسریع گردش خون در ناحیه اعمال شده و تنظیم پاسخ ایمنی و گردش خون در سیستم لنفاوی می شود. همه این موارد در کنار هم باعث تجدید پوست می شوند. بافت زیر جلدی ترمیم می شود و به این ترتیب بافت های شل شده  حالت سفتی قدیمی خود را به دست می آورند و جوان سازی می شوند. نتایج و میزان موفقیت بسته به عواملی مانند تعداد جلسات، نسبت صحیح مواد تزریقی و خود شخص متفاوت است.

مزوتراپی یک روش درمانی است که بسته به ناحیه مورد استفاده، فواید بسیاری را به طرق مختلف ارائه می دهد. بسیاری از مشکلات مانند ترک، چین و چروک، لکه های خورشیدی، لکه های پوستی، مشکلات پوستی، چاق شدن ناحیه ای، سلولیت در نواحی استفاده را از بین می برد. این یک روش درمانی است که به ویژه برای افراد مبتلا به طاسی و مشکلات مو مانند آلوپسی که به عنوان یک مشکل ریزش مو در بین عموم شناخته می شود، استفاده می شود.

 باعث رشد مو در ناحیه طاس می شود. درد حاد یا مزمن را در هر قسمت از بدن شما تسکین می دهد. این می تواند به ویژه برای برخی از مشکلات عروقی و آسیب هایی که هنگام انجام ورزش رخ می دهد مفید باشد. در این خصوص نتیجه میگیریم که مزوتراپی واقعا تاثیر گذار است.

عوارض مزوتراپی چیست؟

استفاده از مزوتراپی مانند هر عمل پزشکی دارای عوارض جانبی است. عوارض جانبی که پس از استفاده از مزوتراپی ایجاد می شود معمولاً طولانی نمی ماند. بروز عوارض جانبی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از بیماران هیچ عارضه ای را تجربه نمی کنند. برخی از داروهایی که در حین مزوتراپی استفاده می شوند می توانند باعث واکنش های آلرژیک در افراد شوند.

 به منظور جلوگیری از واکنش های آلرژیک، واکنش های پوستی باید با استفاده از دارو در قسمت کوچکی از سطح پوست دقیقاً 24 ساعت قبل از مزوتراپی کنترل شود. عوارضی که بعد از مزوتراپی مشاهده می شود به شرح زیر است:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • تورم پوست
  • حساسیت پوستی
  • احساس خارش و سوزش روی پوست
  • بثورات روی سطح پوست
  • کبودی روی سطح پوست

سخن آخر

در این مقاله ما مزوتراپی لاغری را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم، مزوتراپی  نیز مانند اکثر روش های لاغری بسیار پرکاربرد است و متخصصین بر مبنای نیاز مزوتراپی را تجویز می کنند. اگر شما از چاقی رنج می برید می توانید با مراجعه به یک فرد متخصص در حوزه مزوتراپی در ابتدا مشاوره در یافت کنید، بعد از دریافت مشاوره خواهید توانست که بر مبنای نیازتان خدمات مزوتراپی را دریافت کنید. اطلاعات این مقاله نیز برای انجام مزوتراپی بسیار بدرد شما خواهد خورد. همچنین جهت دریافت هر گونه مشاوره در زمینه های تزریق انواع بوتاکس ، لیزر مو های زائد ، جراحی های لاغری و… می توانید از وبسایت پزشکی کلینیک لادن  اقدام کنید.

رژیم و تندرستی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی