باید چه توقعی از تیم ملی والیبال داشت؟

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱:۳۰ بامداد فردا (چهارشنبه) کار خود را در لیگ ملت‌ها آغاز خواهد کرد و در اولین دیدار خود در این رقابت‌ها به مصاف تیم چین خواهد رفت. هدایت این تیم که نسبت به ۱۰ سال گذشته با تغییرات زیادی در ترکیبش روبرو شده بر عهده بهروز عطایی است؛ مربی‌ای که در شرایطی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت که این تیم با وجود در اختیار داشتن بازیکنانی که از آنها به عنوان نسل طلایی والیبال ایران یاد می‌شد عملکرد فاجعه‌باری هم در دور پیشین لیگ ملت‌ها و هم در المپیک توکیو داشت.

پیش از آن و در زمان سرمربیگری کولاکوویچ، تیم ملی با همه داشته‌هایش در مسابقات مردان جهان در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. هر چند در برهه‌هایی این تیم در مسابقاتی همچون لیگ ملت‌ها و مردان جهان رتبه‌های تک‌رقمی کسب کرد؛ اما وضعیت به گونه‌ای بود که همگان اعتقاد داشتند به جز ولاسکو، هیچ کدام از مربیان خارجی که همگی جزو نامداران والیبال دنیا بودند نتوانستند عملکرد قابل قبولی در تیم ملی داشته باشند.

حالا و در شرایطی که تیم ملی با بازیکنانی کم‌تجربه به مصاف بزرگان والیبال دنیا می‌رود باید در وهله اول نتایجی که این تیم در یکی دو سال اخیر را کسب کرده بوده را فراموش نکرد و توقعات را با این نتایج همسان‌سازی کرد. ضمن اینکه باید در نظر گرفت که بازیکنان فعلی نیازمند کسب تجربه و هماهنگی هستند.

هر چند نسل جدید تیم ملی والیبال تا الان هم فراتر از انتظار بودند و به عنوان مثال در مسابقات مردان آسیا توانستند قهرمان شوند؛ اما برای تبدیل شدن به تیمی جهانی باید به آنها فرصت داد.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی