نادال: یک آدم خیلی معمولی هستم + فیلم

به گزارش ایرنا، «رافائل نادال» یکشنبه برای چهاردهمین بار جام قهرمانی مسابقات تنیس آزاد فرانسه (رولن‌گاروس) را بالای سر برد. این بیست و دومین گرنداسلمی بود که او فتح کرد تا یک بار دیگر جایگاه خود را به‌عنوان پرافتخارترین تنیسور تاریخ تثبیت کند.

این تنسور اسپانیایی که در ۳۶سالگی به این افتخار دست یافته، گفت و گوی مفصلی با تلویزیون «CNN» آمریکا انجام داده است. نادال در این مصاحبه خود را یک آدم معمولی می‌داند و معتقد است هرکس دیگری هم می‌تواند کارهایی که او انجام داده تکرار کند.

سال ۲۰۰۵ نخستین‌بار بود که نادال در رولن‌گاروس به قهرمانی رسید و ۱۷ سال بعد برای چهاردهمین بار آن را تکرار کرد. در این مدت او فقط سه بار در این تورنمنت طعم شکست را چشید. او ۲ روز پس از تولدش و ورود به ۳۶سالگی، «کسپر رود» را مقتدرانه در فینال شکست داد تا پیرترین تنیسوری شود که قهرمان این گرنداسلم می‌شود.

او می‌گوید: البته می‌خواهم بازیکنی باشم که بیشترین گرنداسلم را در تاریخ برده است اما این چیزی نیست که برای رسیدن به آن وسواس داشته باشم و ذهنم را به آن مشغول کنم. صادقانه، به‌هیچ‌وجه ناراحت نمی‌شوم اگر «نواک جوکوویچ» بیشتر از من گرنداسلم ببرد. فکر می‌کنم در این شرایط هم خوشحالی من هیچ تغییری نمی‌کند؛ حتی یک درصد.

نادال با ۲۲ گرنداسلم پرافتخاترین تنیسور مرد تاریخ است. پس از او «راجر فدرر» و جوکوویچ هرکدام ۲۰ بار قهرمانی در چهار گرنداسلم را تجربه کرده‌اند. مسابقات آزاد استرالیا، رولن‌گاروس، ویمبلدون و آزاد آمریکا، چهار مسابقه گرنداسلم تنیس جهان محسوب می‌شوند.

نادال: یک آدم خیلی معمولی هستم + فیلم

یک ماه پیش وقتی نادال در مسابقات آزاد ایتالیا بازی می‌کرد، دچار مصدومیت شد. او می‌گفت که در طول مسابقات رولن‌گاروس هر روز به تزریق دارو نیاز داشت تا بتواند به تمرین و مسابقه ادامه دهد. این به این معناست که نادال در شرایطی در فینال به میدان رفت که هیچ احساسی در پاهای خود نداشت.

نادال شرایط خود را این‌گونه توصیف می‌کند: بعد از دوران همه‌گیری، اتفاقی در پای من افتاد. هنگام بازی و حتی تمرین نمی‌توانم هیچ کاری با درد پاهایم بکنم. تنها چیزی که باعث شد بتوانم ادامه بدهم، اشتیاقم برای پیش رفتن بود.

نادال: یک آدم خیلی معمولی هستم + فیلم

این تنیسور اسپانیایی در حالی به ۱۴ قهرمانی رولن‌گاروس رسیده که «پیت سمپراس» چهارمین تنیسور پرافتخار تاریخ و یکی از اسطوره‌های این ورزش، در مجموع فقط ۱۴ گرنداسلم را با قهرمانی به پایان رساند.

او در نشست خبری پس از قهرمانی رولن‌گاروس گفت که حضورش در مسابقات ویمبلدون به روند درمانی‌اش بستگی دارد. حتی آینده او در تنیس هم مشخص نیست و شاید مجبور به کناره‌گیری شود. خودش درباره این موضوع می‌گوید: در ذهنم برنامه‌ای برای خداحافظی پس از این مسابقات نداشتم اما این احتمال وجود دارد که شرایط بهتر نشود، در آن صورت نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد.

نادال در پاسخ به این سؤال که آیا خود را بهترین بازیکن تاریخ می‌داند؟ گفت: من به رؤیایم رسیده‌ام و از کاری که کردم لذت برده‌ام. می‌دانم که مردم و رسانه‌ها به این مسائل علاقه دارند. من بخش مهمی از تاریخ این ورزش هستم و به این خاطر خوشحالم و افتخار می‌کنم ولی بهترین بودن چندان اهمیتی ندارد.

آخرین امتیازی را که نادال در ۲۲ قهرمانی خود در گرنداسلم‌ها کسب کرده است تماشا کنید.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی