عجایبی از تیم جدید مجیدی/ ببرهایی بدون «ویکی‌پدیا» و سوار بر «آسانسور»

به گزارش ایرنا، حتی اگر علاقه‌ای به فوتبال هم نداشته باشید می‌دانید که فرهاد مجیدی از استقلال جدا شد و حتی اگر فوتبالی باشید بازهم نمی‌دانید که باشگاه الاتحاد کَلبَاء چه پیشینه‌ای دارد و در کجای فوتبال امارات قرار گرفته است. همراه ما باشید تا بیشتر از تیم جدید، سرمربی سابق استقلال بدانیم.

الاتحاد کلباء، متشکل از چند تیم

الاتحاد کلباء در سال ۱۹۷۲ از تجمیع تیم‌های الشباب، الروبا و الریاضیه به وجود آمد. باشگاهی کوچک در منطقه‌ای کوچک که افتخار بزرگی در فوتبال امارات به دست نیاورده است. آنها فصل گذشته در لیگ ۱۴ تیمی امارات رتبه دهم را به خود اختصاص دادند. ۱۰ امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشتند و از سوی دیگر با منطقه آسیایی شدن اختلافی ۲۵ امتیازی داشتند.

عجایبی از تیم جدید مجیدی/ ببرهایی بدون «ویکی‌پدیا» و سوار بر «آسانسور»

فرهاد در نزدیکی‌های برانکو

ابتدا به سراغ منطقه کلباء می‌رویم. منطقه‌ای متعلق به شارجه و البته در نزدیکی کشور عمان. این منطقه که کشتزارهای فراوانی دارد در ساحل عمان جای گرفته و یکی از اصلی‌ترین مسیرهای بین ۲ کشور عمان و امارات به حساب می‌آید. جنگ‌ها و اختلافات زیادی بر سر این منطقه در طول تاریخ وجود داشته است. در قرن شانزدهم پرتغالی‌ها به اینجا آمدند تا از آن برای دسترسی به خلیج فارس و خلیج عمان استفاده کنند. سپس انگلیسی‌ها در آن حضور پیدا کردند و البته شاهد حضور بلوچ‌ها و فارس‌ها نیز در این منطقه برای تجارت بوده‌ایم. حالا فرهاد به تیمی رفته که فاصله چندانی با برانکو ایوانکوویچ(سرمربی تیم ملی فوتبال عمان) ندارد.

عجایبی از تیم جدید مجیدی/ ببرهایی بدون «ویکی‌پدیا» و سوار بر «آسانسور»

ببری که عاشق آسانسور است

الاتحاد کلباء لقب ببرها را همراه خود یدک می‌کشد اما به آنها لقب آسانسور را هم اطلاق می‌کنند. تیمی که حدفاصل سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ یک سال در میان به سطح اول صعود کردند و سپس فورا طعم سقوط را چشیدند. این رفت و آمد عجیب سرانجام به اتمام رسید. آنها از فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ دیگر لیگ حرفه‌ای امارات را ترک نکردند و در چهار فصل بعدی به ترتیب در رده‌های یازدهم، یازدهم، هشتم و دهم جای گرفته‌اند.

عجایبی از تیم جدید مجیدی/ ببرهایی بدون «ویکی‌پدیا» و سوار بر «آسانسور»

به یاد روزهای الوصل

این تیم با لباس زرد و مشکی در میادین حاضر می‌شود و می‌تواند خاطرات حضور فرهاد مجیدی در الوصل را برای او تداعی کند. البته ورزشگاه هشت هزار و ۵۰۰ نفری الاتحاد کلباء چیزی نیست که فرهاد را به وجد بیاورد. او همین چند روز پیش از سوی حدود ۹۰ هزار نفر یکصدا تشویق شد. لباس دوم این تیم قرمز است.

عجایبی از تیم جدید مجیدی/ ببرهایی بدون «ویکی‌پدیا» و سوار بر «آسانسور»

خارجی‌های عجیب در تیم مجیدی

کلباء فصل قبل در ترکیب خود ۱۰ بازیکن خارجی داشت که اسامی و ملیت آنها بدین شرح است: احد جی‌شاک(کوموروس/ قرضی از شباب الاهلی)، برایان رامیرز(آرژانتین)، ویلدر کارتاخنا(پرو)، زکریا محمد(غنا)، پنیل ام‌لاپا(توگو)، روبرت زولی(اتریش)، ایمان رچوق(مراکش)، ابریما جاتا(گامبیا)، آلدو پارا(پاراگوئه)، بایرون گارسز(کلمبیا).

بازیکنانی گمنام از کشورهایی که شاید برخی را کمتر شنیده باشیم. در بین بازیکنان بومی این تیم هم نمی‌توان به چهره شناخته‌شده‌ای رسید. جالب است که در لیست ۳۷ نفره و شلوغ این تیم، ۱۶ بازیکن اصلا صفحه ویکی‌پدیا ندارند و پیدا کردن اطلاعات از آنها کار بسیار دشواری است.

عجایبی از تیم جدید مجیدی/ ببرهایی بدون «ویکی‌پدیا» و سوار بر «آسانسور»

این چهار نفر را فاکتور بگیرید

البته که چهار بازیکن خارجی الاتحاد کلباء کارنامه قابل اعتنایی دارند و فرهاد می‌تواند روی آنها حساب کند. کارتاخنای پرویی در فوتبال کشورش سابقه خوبی دارد و با ۱۶ بازی ملی، در سال ۲۰۲۱ به امارات آمد تا برای الاتحاد کلباء به میدان برود.

پنیل ام‌لاپای توگویی هم کارنامه بدی ندارد. او سابقه بازی برای تیم‌هایی چون مونیخ ۱۸۶۰، بوخوم، ونلو هلند و … را در کارنامه دارد و با ۱۰ بازی ملی برای کشور توگو، سه سالی است که در بین زرد و مشکی‌ها مشغول به بازی است. او پیش از این برای تیم‌های ملی زیر ۱۹ و زیر ۲۱ ساله‌های آلمان هم بازی کرده است.

روبرت زولی اهل اتریش است و ۳۰ سال دارد. او برای تیم‌های سالزبورگ اتریش، گرترفورث آلمان، هوفنهایم آلمان، اونیون برلین آلمان و بوخوم آلمان بازی کرده و در سال ۲۰۲۱ به امارات نقل مکان کرد.

رامیرز آرژانتینی ۲۱ سال دارد و از باشگاه بانفیلد به اینجا آمده در امارات به شهرت برسد.

یک ملی‌پوشِ متفاوت

سلطان عادل محمد، مهاجم ۱۸ ساله تیم الاتحاد کلباء در تیم ملی امارات عضویت دارد. او که متولد سال ۲۰۰۴ است در این فصلی که گذشت نمایش قابل توجهی در ترکیب تیمش داشت و حالا برای صعود امارات به جام جهانی تلاش می‌کند.

عجایبی از تیم جدید مجیدی/ ببرهایی بدون «ویکی‌پدیا» و سوار بر «آسانسور»

مجیدی باید در کلباء انقلاب کند

به نظر می‌رسد مجیدی برای فصل بعد می‌بایست انقلابی در ترکیب ببرها به وجود بیاورد. اکثر بازیکن‌های خارجی این تیم کارایی لازم را ندارند و بومی‌ها نیز با توجه به منابع انسانی بسیار کم در فوتبال امارات از کیفیت پایینی برخوردار هستند. چند بازیکن نسبتا استاندارد اماراتی در تیم‌هایی چون العین، الجزیره، شباب الاهلی، الشارجه و الوحده حضور دارند و الباقی تیم‌ها معمولا از این حیث با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و مجبور هستند با بازیکنان خارجی پرتعداد این خلاء را پر کنند.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی