تقسیم کار سرخابی‌ها در لیگ برتر؛ رکورد برای استقلال، قهرمانی‌ها برای پرسپولیس

به گزارش ایرنا، فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم با استقلال موفق شد به اولین تیمی در لیگ برتر تبدیل شود که بدون باخت جشن قهرمانی را برگزار می‌کند. برگزاری این جشن موجب شد تا مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پیش‌بینی لازم را برای طراحی جام طلایی در فصول دیگر داشته باشند. استقلال با قهرمانی در لیگ بیست و یکم به سومین تیم پرافتخار ایران در این لیگ تبدیل شد و مجموع قهرمانی‌های خود را در فوتبال کشور به عدد ۱۰ رساند.

قهرمان‌های لیگ برتر تا پایان فصل بیستم

تیم تعداد قهرمانی
پرسپولیس تهران ۷ قهرمانی
سپاهان اصفهان  ۵ قهرمانی
استقلال تهران ۴ قهرمانی

مجیدی در راه فتح جام طلایی لیگ برتر چند رکورد مهم را جابجا کرد. استقلال تهران به نخستین تیمی تبدیل شد که مجموع امتیازهای یک فصل خود را به عدد ۶۸ رساند. این تیم در ۳۰ بازی لیگ برتر موفق به کسب ۱۹ پیروزی و ۱۱ تساوی شد تا بدون شکست در مسیر قهرمانی گام بردارد. در ادوار مختلف لیگ برتر تیم پرسپولیس موفق شده در دوره‌های نوزدهم و بیستم با یحیی گل‌محمدی ۶۷ امتیاز کسب کند و این بالاترین امتیاز یک تیم قهرمان به شمار می‌رفت.

آبی‌پوشان با کسب این ۶۸ امتیاز مجموع امتیازهای خود را در ادوار لیگ برتر به عدد یک هزار و ۱۶۴ امتیاز رساند و همچنان تیم نخست جدول رده‌بندی لیگ برتر در تمام ادوار است.  پرسپولیس با یک هزار و ۷۵ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.  پرسپولیس تهران نیز تا پایان فصل بیستم در مجموع یک هزار و ۷۵ امتیاز  کسب کرده بود و به احتمال زیاد مجموع امتیازات آنان نیز در پایان لیگ بیست و یکم به عدد یک هزار ۱۳۸ امتیاز خواهد رسید.

بیشترین امتیاز کسب شده

تیم امتیاز
پرسپولیس ۶۷ امتیاز (۲ فصل متوالی)
سپاهان اصفهان ۶۵ امتیاز
فولاد خوزستان ۶۴ امتیاز
پرسپولیس ۶۴ امتیاز

بیشترین گل زده در یک فصل تا پایان لیگ بیستم

تیم گل زده
استقلال تهران ۷۰ گل
سپاهان اصفهان ۶۷ گل
تراکتورسازی  ۵۸ گل

یکی دیگر از رکوردهایی که مجیدی توانست به آن دست یابد کسب بهترین خط دفاع ادوار لیگ برتر است. استقلال تهران در لیگ بیست و یکم تنها ۱۰ گل دریافت کرد و توانست رکورد دفاعی ادوار لیگ که در اختیار این باشگاه بود را ارتقا دهد. پیش از این استقلال با وینفرد شفر در  لیگ هجدهم تنها ۱۳ گل دریافت کرده بود.

جدول بهترین خط دفاع‌های لیگ برتر تا پایان فصل بیستم

تیم بهترین خط دفاع
استقلال تهران ۱۳ گل
پرسپولیس تهران ۱۴ گل ( چهار دوره)
پرسپولیس تهران  ۱۵ گل (۲ دوره)
پدیده مشهد  ۱۶ گل

یکی دیگر از مهمترین رکوردهای مجیدی قرار گرفتن در جایگاه نخست کلین‌شیت‌های ادوار لیگ است. تا پایان لیگ بیستم تیم پرسپولیس با ۲۴۵ کلین شیت از ۶۱۲ بازی در صدر جدول قرار داشت و  استقلال با ۲۴۱ کلین‌شیت در رده دوم بود. استقلال در این فصل تنها در ۹ بازی گل دریافت و ۲۱ کلین‌شیت را به نام خود ثبت کرده است. با احتساب این آمار اکنون استقلال با ۲۶۲ کلین‌شیت بهترین آمار را در ادوار لیگ برتر دارد.

بهترین تیم در کلین شیت تا پایان لیگ بیستم

تیم تعداد کلین شیت
پرسپولیس تهران ۲۴۵
استقلال تهران  ۲۴۱
سپاهان اصفهان ۲۳۴

آبی‌پوشان همچنین در زمینه کمترین گل خورده و بیشترین گل زده تا پایان لیگ بیستم رکورددار ایران هستند. این تیم در مجموع ۶۱۲ بازی در ۲۰ دوره لیگ ۵۵۵ گل دریافت و ۹۰۴ گل را به ثمر رسانده است تا با تفاضل گل ۳۴۹ بهترین آمار ادوار لیگ برتر را داشته باشد و امکان افزایش این آمار وجود دارد. پرسپولیس و سپاهان با تفاضل گل مثبت ۳۰۲ در جایگاه دوم بهترین تیم‌های ادوار لیگ برتر قرار دارند.

استقلال با ثبت ۳۹ گل زده در پایان فصل بیست و یکم شمار گل‌های خود را در ادوار لیگ برتر به عدد ۹۴۳ رساند و همچنان پیشتاز لیگ برتر است. آبی‌پوشان همچنین با ۵۶۵ گل در ادوار لیگ بهترین عملکرد را دارند. تفاضل گل استقلال تا پیش از آغاز لیگ بیستم ۳۴۹ بود که این عدد در پایان لیگ بیست و یکم به عدد ۳۷۸ رسید تا قهرمان لیگ ایران همچنان تیم نخست در این زمینه باشد.

جدول بهترین تفاضل گل تا پایان لیگ بیستم

تیم گل زده گل خورده تفاضل گل
استقلال تهران ۹۰۴ ۵۵۵ ۳۴۹
پرسپولیس تهران ۸۶۷ ۵۶۵ ۳۰۲
سپاهان اصفهان ۸۷۹ ۵۷۷ ۳۰۲

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی