ورمزیار: حضور برخی بازیکنان تیم ملی در لیگ‌های معتبر امیدوار کننده است

صادق ورمزیار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدون شک هواداران و ورزش دوستان کشورمان مطالباتی از تیم ملی و بازیکنان این تیم در جام‌جهانی دارند که می‌خواهند به آن برسند. اما نکته مهم این‌جاست که مطالبات موجود با توانایی و ظرفیت فوتبال ایران تا چه میزان مطابقت دارد و آیا این مطالبات در فضای فوتبال ما قابلیت اجرایی شدن دارد یا نه؟

وی ادامه داد: حداقل مطالبات جامعه فوتبال این است که تیم ملی در شرایط مناسبی آماده جام‌جهانی شود. این حداقل‌ها باید در برگزاری اردوهای تدارکاتی، انجام دیدارهای دوستانه، هماهنگی و پشتیبانی صورت بگیرد تا در جام جهانی بتوانیم در حد و اندازه‌های خودمان ظاهر شویم. 

پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: خواسته‌ها باید بر اساس توانایی و ظرفیت‌ها باشد، این که فدراسیون فوتبال ما الان چه توانایی‌هایی دارد را خودشان می‌دانند اما نمی‌شود تیم بدون آماده‌سازی راهی چنین جام مهم و بزرگی شود. اما همانطور که گفتم باید مطالبات ما با ظرفیت‌های فدراسیون فوتبال ایران همخوانی داشته باشد تا دچار مشکل نشویم. 

او یادآور شد: نکته امیدوار کننده در این میان به حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال ما در لیگ‌های معتبر جهان باز می‌گردد، در گذشته شاید تعداد بسیار محدودی از بازیکنان ما در تیم‌های خارجی بازی می‌کردند اما امروز شاهد هستیم ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال ایران در تیم‌ها و لیگ‌های معتبر حضور دارند و این به معنای آن است که ترس و استرسی از تقابل با بازیکنان مطرح خارجی ندارند چرا که به دفعات در کنار و یا برابر آنها به میدان رفته‌اند که از بعد روانی به نفع ما خواهد بود. 

ورمزیار به هم گروه‌های ایران در جام‌جهانی اشاره کرد و گفت: گروهی اعتقاد دارند که تیم ملی در گروه آسانی قرار دارد و احتمال صعودمان وجود دارد، اما اصلا اینطور نیست. وضعیت انگلستان که مشخص است و توانایی و سبک بازی آن‌ها نیازی به تعریف و تمجدید ندارد. آمریکا هم با آن تیمی که سال‌های پیش برابر ما به میدان آمد، تفاوت‌های چشمگیری داشته و نمی‌توان انتظار داشت تا همان آمریکا را در جام‌جهانی قطر ببینیم و بدون شک حریف آسانی نخواهند بود. برنده پلی‌آف اروپا هم هر تیمی باشد شرایط و فاکتورهای خاص خود را دارد و می‌تواند برای ما دردسر ساز باشد. جام‌جهانی ویترین بهترین‌های فوتبال است و هیچ بازی و دیداری آسان نیست اما باید امیدوار بود و تلاش کرد. 

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی