طلای زارع در کشتی آزاد جام تورلیخانوف قزاقستان/ فیروزپور نقره گرفت

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی جام بولات تورلیخانوف به عنوان دومین دوره مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۲ روزهای ۱۲ تا ۱۵ خرداد در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در این پیکارها حضور دارند.

در پایان مسابقات امروز شنبه که تیم منتخب ایران ۲ نماینده داشت، امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۳ آکژان آیتبکوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل محمدرسول رحیم‌اف از ازبکستان با نتیجه ۱۵ بر ۴ به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. فیروزپور در دیدار فینال مقابل باتیربک چاکولوف از اسلواکی با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع علیرغم مصدومیتی که داشت در این پیکارها حضور یافت. وی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۷ اولگ بولتین از قزاقستان را مغلوب کرد و در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل لخاگواگرل مونختور از مغولستان دارنده مدال برنز جهان را با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

زارع در دیدار فیناا با نتیجه ۲۱ بر ۱۰ از سد یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر اوزان ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم به شرح زیر است:

۹۷ کیلوگرم: ۱- باتیربک ساکولوف (اسلواکی) ۲- امیرحسین فیروزپور (ایران) ۳- آکژان آیتبکوف (قزاقستان) و ماگومد ابراگیموف (ازبکستان)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین زارع (ایران) ۲- یوسوپ باتیرمورزایف (قزاقستان) ۳- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) و موهیت (هند)

حسن یزدانی و کامران قاسم پور نمایندگان اوزان ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم کشورمان از ساعت ۹ صبح فردا (یکشنبه) به مصاف حریفان خود می‌روند.  

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی