افشاردوست: از همان ابتدا آوردن توتولو کار درستی نبود/ تیم ملی به فرصت زیادی نیاز دارد

 محمود افشاردوست در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص جدایی توماس توتولو از کادرفنی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: از سال گذشته در مصاحبه‌هایم گفتم که معتقدم باید از مربیان ایرانی استفاده کنیم. توتولو مربی خوبی است و در مسابقات زیادی حضور داشته و تجربه خوبی دارد اما نوع نگاه او با نگاهی که بهروز عطایی در حال حاضر به عنوان سرمربی تیم ملی دارد متفاوت است.

وی افزود: با توجه به توضیحی که عطایی داده، کار هر دو مربی ممکن است خوب باشد اما به دلیل اختلاف سلیقه نمی‌توانند با هم کار کنند. نظر شخصی من این است که از ابتدا هم آوردن توتولو چندان کار صحیحی نبود و با توجه به تغییر بدنه تیم شاید بهتر بود نگاهی جدید بیاید و از کادرفنی تیم قبلی استفاده نشود.

مدرس فدراسیون جهانی والیبال با بیان این که باید به عنوان سرمربی تیم ملی به تصمیم بهروز عطایی احترام بگذاریم و منتظر تماشای نوع بازی تیم ملی باشیم، تصریح کرد: تیم جوان است و شرایط سختی را پیش رو دارد. در همین هفته اول لیگ ملت‌ها باید بازی با چین، ژاپن و حتی استرالیا را به نفع خود تمام کند که با توجه به زمان بندی‌ها کار سختی است. 

وی ادامه داد: باید به کادرفنی و بازیکنان تیم ملی فرصت دهیم. این بازیکنان قرار است آینده والیبال را تامین کنند. در یکی دو سال آینده باز هم بازیکنان جدید به این تیم اضافه خواهد شد و باید به آنها فرصت زیادی دهیم تا در نهایت در المپیک بازی‌های خوبی ارائه دهند.

کاپیتان سابق تیم ملی با تاکید بر این که بهروز عطایی در راس کادرفنی مربی خوب و باتجربه ای است، اظهار داشت: او نظم و مدیریت خوبی دارد اما با وجود تمام این خصوصیات عطایی هم نیاز به مشورت با افراد باتجربه در حوزه والیبال کشور دارد و باید همه کمک کنیم تا ظرف دو سه سال آینده اتفاقات خوبی در انتظار تیم ملی باشد.

دبیرکل اسبق فدراسیون والیبال با اشاره به این که والیبال ایران در این سال‌ها در دنیا شناخته شده است، گفت: از سال ۹۰ که مربیان خارجی در کادر فنی تیم ملی حضور پیدا کردند مربیان ایرانی بسیاری در کنار آنها قرار گرفتند. مربیان خوبی چون رحمان محمدی راد، ناصر شهنازی، مصطفی شجاعی، رضا تندروان، پیمان اکبری و سعید رضایی در کنار مربیان خارجی کار کردند و ضعف ما بود که نتوانستیم سازوکاری بیابیم که از این مربیان در آینده به عنوان مربی تیم ملی استفاده کنیم. 

افشاردوست در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد کارشناسان والیبال علاقه دارند یک مربی ایرانی سرمربی تیم ملی باشد. همه دوست داریم از این مربی حمایت کنیم و اجازه دهیم کارش را انجام دهد البته انتقاد درست مشکلی ندارد. مربیان ما دانش خوبی دارند و تا ۹۰ درصد از دانش والیبال روز دنیا برخوردار هستند. ده درصد مابقی هم به مطالعه و به روز کردن اطلاعات بازمی گردد. مربیگری تنها تمرین دادن صبح و بعدازظهر تیم نیست و برای تمرینات باید مطالعه و آنالیز کرد و جوانب مخنلف را در نظر گرفت تا برنامه خوبی برای تمرینات درنظر گرفته شود. امیدواریم بهروز عطایی با استفاده از تجربه خود، دریافت مشورت از دیگران و پذیرفتن انتقادات سازنده اتفاقات خوبی را برای تیم ملی ایران رقم بزند.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی