پاسخ ۲ نماینده به احتمال حضور در کابینه رئیسی /خاندوزی: از مجلس نمی روم /عباسی: بستگی دارد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار گمانه زنی ها درباره کابینه سید ابراهیم رئیسی داغ شده است و هر روز لیستی از دولت او در فضای رسانه ای کشور منتشر می شود. هر چند که خود رئیس جمهور منتخب در واکنش به آن لیست ها گفته است:« گمانه‌زنی‌های رسانه ای درمورد اعضای کابینه دقیق نیست، دوستان به خودشان زحمت ندهند و اگر پیشنهادی دارند ما را مطلع کنند. ما سامانه ای ایجاد می کنیم که صاحبنظران و دغدغه‌مندان پیشنهاد خود را بدهند ولی گمانه‌زنی‌ها ممکن است مشکل ایجاد کند.» اما آنچیزی در لیست های منتشر شده از کابینه سیزدهم بیشتر از همه به چشم می آید، حضور پر رنگ نمایندگان و علاقه مندی آنان برای رفتن به پاستور است. 

در وصف علاقه نمایندگان به رئیس جمهور شدن همین بس که ۲ کاندیدا از ۷ کاندیدای این دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان نماینده مردم در مجلس یازدهم نیز بودند؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی.

از سوی دیگر اما تاکیدات مهم رهبری معظم به نمایندگان که صندلی مجلس را سکوی رسیدن به جایگاه ها و سمت های اجرایی نکنند این ابهام را ایجاد کرده است آیا ابراهیم رئیسی تن به ورود این لیست بلند از نمایندگان به کابینه اش را خواهد داد یا آنچه رهبری انقلاب فرموده اند را دستورکارش در چینش کابینه قرار می دهد.

در مجلس می مانم

سید احسان خاندوزی از جمله نمایندگانی است که نامش در لیست وزرای احتمالی رئیس دولت سیزدهم به چشم می خورد. او در گفتگو با خبرآنلاین، با اشاره به احتمال حضورش در وزارت اقتصاد دولت سیزدهم گفت: بنده هیچ اطلاعی ندارم. 

نماینده مردم تهران درباره امکان حضور در کابینه دولت سیزدهم گفت: حتما دولت سیزدهم نیازمند آن است که در حوزه‌های اقتصادی که اولویت‌ اول دولت است، با مجلس همکاری خوبی داشته باشد؛ به ویژه ما در اصلاح قوانین مالیاتی، بانکداری و رفع احصار کسب‌ و کار قدم‌های خوبی در مجلس را برداشته و با ادامه دادن‌ آن قدم‌ها، بهترین همکاری را با دولت سیزدهم خواهیم داشت.

این نماینده اصولگرا گفت: ترجیح بنده این است که با حضور در مجلس به خوب‌تر عمل کردن دولت کمک کنم. 

همچنین او با اشاره به تاکید رهبری به نمایندگان مجلس برای سکو نکردن صندلی مجلس برای رسیدن به جایگاه های اجرایی، گفت: تلقی بنده از فرمایشات رهبر انقلاب ممنوعیت نبود اما خوب است با توجه به ظرفیت نیروهای به کار گرفته نشده وسیعی از میان نخبگان و جوانان وجود دارد، به استفاده از این ظرفیت کمک کنیم.

خاندوزی گفت: اقتصاد به ما آموخته است که استفاده بهینه را از منابع بکنیم و در شرایط قحط‌الرجال می‌توان نیروهای متخصصی را برای کابینه معرفی کرد. در نهایت اگر رئیس جمهور فردی را از نمایندگان مجلس انتخای کند، از نظر بنده ممنوعیت از سوی رهبرانقلاب اعلام نشده است.

پاسخ ۲ نماینده به احتمال حضور در کابینه رئیسی /خاندوزی: نمی روم /عباسی: بستگی دارد!

شاید به دولت بروم اگر…

همچنین، فریدون عباسی، نماینده مجلس یازدهم، که خود سودای ریاست جمهوری داشت اما با ردصلاحیت روبرو شد در گفتگو با خبرآنلاین درباره گمانه ها پیرامون حضورش در سازمان انرژی اتمی دولت رئیسی گفت: این آرزو و آمال برخی افراد است. یعنی یک‌سری صحبت‌ها می‌کنند که می‌تواند صحت نداشته باشد.

عباسی گفت: آقای رئیسی در حال مطالعه درباره افراد هستند و فرصت بررسی دارند. به این صورت هم نیست که نمایندگان به دولت بروند یا نروند. باید به صلاح کشور توجه کرد. اگر صلاح کشور این بود که تشخیص داده شود در پست‌های اجرایی به حضور برخی نمایندگان بیشتر احتیاج است، قاعدتا باید در دولت حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: البته افرادی که سابقه اجرایی داشتند و می توانند روی مصوبات مجلس اثرگذار باشند، باید در مجلس بمانند. بنابراین، ممکن است برخی نمایندگان به دولت بروند.

عباسی در پاسخ به این سوال که اگر با شما تماس گرفته شود، در کابینه حضور پیدا خواهید کرد؟، گفت: به کاری که از می خواهند انجام بدهم، بستگی دارد. سوالاتی هم دارم که به طور مثال، راهبرد در این مسئله چیست؟ اگر کسی به من برنامه دهد، چرا که من برنامه نمی توانم بدهم. یا شایع شده که فلانی درحال تهیه برنامه است. برنامه تهییه کردن درست نیست، چرا که وظایف دستگاه اجرایی مشخص است و باید آن را درست انجام داد. 

این نماینده مجلس درباره  تاکید رهبری به نمایندگان مجلس برای سکو نکردن صندلی مجلس برای رسیدن به جایگاه های اجرایی، بیان کرد: این برای آن است که همه نمایندگان نخواهد به دولت بروند. من گفتم که رهبر انقلاب مسائل کشور را بهتر تشخیص می دهند، چرا که اطلاعات ایشان بیشتر از بقیه است و منافع نظام مد نظر ایشان است. اگر این تاکید را کردند برای اهمیت مجلس است ولی قطعا به این معنا که نماینده حتما در مجلس بماند، نیست. خوب است که ارتباط مجلس و دولت را تقویت کرده و نباید افراط و تفریط کرد. همه نباید از مجلس به دولت بروند اما راه را نباید بست.

۲۷۲۱۵

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی