یک جام دیگر در دستان مسی و یاران؛ پروژه احیای آتزوری شکست خورد

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های فوتبال آرژانتین و ایتالیا در چارچوب جام فینالیسیما در ورزشگاه ومبلی شهر لندن برگزار شد و در نهایت آرژانتین موفق شد با درخشش لیونل مسی با نتیجه سه بر صفر حریف خود را شکست داده و به قهرمانی دست پیدا کند. 

این بازی که بین قهرمان کوپا آمریکا و قهرمان جام ملت‌های اروپا برگزار می‌شد، حساسیت‌های مختلفی برای دو تیم داشت. آرژانتین می‌خواست با پیروزی در این دیدار خود را به عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها معرفی کند و از طرفی دیگر به دنبال بالا بردن تعداد بازی‌هایی بدون شکست خود بود تا خود را از این حیث به رکورد ایتالیا نزدیک کند. ایتالیا نیز پس از ناکامی در رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌خواست با قهرمانی در فینالیسیما خود را احیا کند. 

یک جام دیگر در دستان مسی و یاران؛ پروژه احیای آتزوری شکست خورد

قهرمان کوپا در همان نیمه نخست با بازی خوب خود برتری اش را نسبت به ایتالیا نشان داد. آنها در این نیمه توپ و میدان را در دست داشتند و در دقیقه ۲۸ و روی حرکت زیبا و پاس گل لیونل مسی به لائوتارو مارتینز موفق شدند به گل برتری برسند. 

در پایان این نیمه نیز بار دیگر آرژانتین توانست روی پاس خوب مارتینز و ضربه چیپ آنخل دیماریا به گل برسد تا شاگردان لیونل اسکالونی با برتری ۲ بر صفر به رختکن بروند. 

در نیمه دوم تلاش شاگردان روبرتو مانچینی فایده نداشت چرا که آرژانتینی ها علاوه بر خوب بودن در خط حمله، در دفاع نیز برتری خوبی نسبت به آتزوری داشتند. در پایان این نیمه نیز پائولو دیبالا روی پاس مسی موفق شد در دقیقه ۴+۹۰ به زیبایی دروازه ایتالیا را باز کند تا آلبی سلسته در نهایت با درخشش مسی به یک قهرمانی دیگر در سطح ملی برسد. 

این فینال پیش از این در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۹۳ با قهرمانی‌ تیم‌های فرانسه و آرژانتین به پایان رسیده بود و حالا آرژانتین با این قهرمانی خود را به عنوان پرافتخارترین تیم در این مسابقات مطرح کرد. این مسابقات فعلا تا سال ۲۰۲۸ قرار است برگزار شود.

یک جام دیگر در دستان مسی و یاران؛ پروژه احیای آتزوری شکست خورد

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی