در خرید کولر گازی چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟

در خرید کولر گازی باید به بسیاری از نکات از جمله فضایی که در آن زندگی می‌کنیم و البته بودجه خود، توجه داشته باشیم.

خرید کولر گازی برای کسانی که به تازگی قصد دارند تا تحولی در خنک کردن منزل خود ایجاد کنند، می‌تواند یک تجربه شیرین باشد. اما اگر این کار به درستی و با مشورت کسانی که در این حوزه متخصص هستند، صورت نگیرد ممکن است بعد از مدتی نارضایتی شما را به همراه داشته باشد. علاوه بر برندهای مختلف که در بازار وجود دارد، کولرهای گازی انواع مختلف نیز دارند. افراد، با توجه به مکانی که در آن زندگی می‌کنند، یکی از این کولرها را انتخاب می‌کنند. اما قبل از هر چیز باید به این مقوله پرداخت که چرا باید کولر گازی انتخاب کنیم؟ مزیت انتخاب کولر گازی نسبت به خنک کننده‌های دیگر چیست؟

برای خرید کولر گازی ما می‌توانیم به یک فروشگاه مراجعه کنیم و یکی از مدل‌هایی که باب طبع ما می‌باشد را انتخاب کنیم. مزیت خرید کولر گازی (air conditioner)، بسیار است. این فواید فقط مربوط به شخصی که آن را خریداری می‌کند، نیست بلکه پیوستن به یک حرکت همگانی برای نجات زمین است. بر کسی پوشیده نیست که صرف انرژی برای انواع و اقسام کاربردها نه تنها به محیط زیست ضربه می‌زند بلکه تامین آن برای دولت‌ها نیز هزینه بسیار زیادی خواهد داشت. از طرفی دیگر ما با فصول سرد و گرم روبرو خواهیم شد و باید فکری برای آن نیز بکنیم. پس باید با در نظر گرفتن بسیاری از شرایط محیطی و اقتصادی، کالای مناسبی خریداری کنیم.

اگر می خواهید کولر گازی بخرید، گزینه های مختلفی برای انتخاب خواهید داشت. همه آنها یک کار را انجام می دهند، بنابراین در مورد ویژگی های تهویه مطبوع که برای شما مهم است تصمیم بگیرید.

آیا خرید این نوع کولر به صرفه است؟

همانطور که گفته شد، خرید کولر گازی، علاوه بر به صرفه بودن برای محیط، به سود خود شخص خریدار نیز خواهد بود. اولین منفعتی که می‌شود عنوان کرد، از نظر اقتصادی است. کولر گازی، برق بسیار کمی برای خنک کردن محیط زندگی شما صرف می‌کند. این موضوع می‌تواند در هزینه قبض برق شما قابل مشاهده باشد. همانطور که می‌دانید هزینه برق در قبض به صورت تصاعدی می‌باشد. این جریان در روزهای تابستان که استفاده از سیستم خنک کننده در منازل بالاتر می‌رود، به شما کمک خواهد کرد تا با صرف کمترین انرژی، به نتیجه مطلوب خود برسید.

از دیگر نکاتی که ما را به خرید کولر گازی متقاعد می‌کند، کیفیت دمایی است که این دستگاه در مقایسه با دیگر ابزار ایجاد می‌کند. گرمای هوا در محیط بسته موجب ناراحتی‌های تنفسی می‌شود. افرادی که دچار تنگی نفس هستند باید در معرض دمایی معتدل قرار بگیرند تا مشکل آنها تشدید نشود. پس هدف، برقراری یک فضای خنک و مطبوع در منزل است. ولی همانطور که خودتان می‌دانید دستگاه‌های خنک کننده دیگر به شکل غیر معمول، محیط را سرد می‌کنند.

پس وقتی برای خرید کولر گازی ترغیب می‌شویم که از مزیت‌های مختلف آن آگاهی داشته باشیم. اما این تازه شروع کار است. چنانچه تصمیم شما برای خرید گرفته شد، باید به سراغ قدم بعدی برویم. در این مرحله باید به این موضوع فکر کنیم که در خرید کولر گازی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم تا به بهترین شکل ممکن از تابستان لذت ببریم و گرمای هوا را پشت سر بگذاریم.

در خرید کولر گازی چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟

انواع کولر گازی:

  • کولر گازی مخصوص پنجره
  • قابل جابجایی
  • اسپلیت

کولر گازی به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود. همانطور که از نام آنها پیداست آنها می‌توانند به شکل‌های مختلف در ساختمان نصب شوند. شما می‌توانید کولر گازی را روی پنجره نصب کنید و یا در نوع دوم دستگاهی را انتخاب کنید که قابل حمل باشد و بتوانید آن را جابجا کنید.

سومین نوع کولر گازی که طرفداران زیادی را نیز دارد، اسپلیت است. اسپلیت از دو بخش تشکیل شده است. یک قسمت آن در داخل اتاق و یا ساختمان نصب می‌شود و قسمت دوم آن، به دلیل صدایی که ایجاد می‌کند در بخش بیرونی ساختمان نصب می‌شود. اسپلیت‌ها در سایز‌های مختلف در بازار وجود دارند. شما می‌توانید اسپلیتی تهیه کنید که به صورت ایستاده است و یا نوعی که بر روی دیوار نصب می‌شود.

چه نوعی از کولر برای شما مناسب است؟

انواع مختلف کولر گازی ac systems

به صورت کلی در خرید کولر گازی باید به نوع مصرف هر یک از این کولرها و البته اندازه محیط زندگی خودتان توجه کنید. به عنوان مثال کسانی ممکن است به دلیل قیمت پایین کولر گازی مخصوص پنجره و به دلیل کوچک بودنش، بدون تردید آن را انتخاب کنند در حالی که این نوع از کولرها برای فضای کوچک در نظر گرفته شده است. همچنین، سایزهای متوسط و بزرگ، فضای بزرگتری را خنک می‌کنند اما به دلیل سنگینی، جابجایی آن سخت‌تر است. این کولرها قیمت بالاتری نیز دارند.

افرادی که برای خرید کولر گازی اقدام می‌کنند ممکن است فضای کوچکی داشته باشند. در نتیجه آنها کولر گازی قابل جابجایی را انتخاب می‌کنند. اما باید توجه داشته باشیم که این کولرها انرژی بالایی را مصرف می‌کنند. این دستگاه به دلیل کاربرد و وزنی که دارد، قیمت بالایی نیز دارد.

شما می‌توانید از اسپلیت در محیط‌های مختلف، مخصوصا مکان‌های شلوغ و دفاتر و راهروهای بزرگ استفاده کنید. اسپلیت‌ها می‌توانند جوابگوی نیاز بسیاری از مکان‌هایی که دارای سقف بلند هستند، باشد. البته باید توجه داشته باشیم که نصب اسپلیت مسلما هزینه‌ای در بر خواهد داشت و این می‌تواند تنها عیب این دستگاه باشد.

منبع: https://alliancehvac.ca/cooling-system/buy-a-air-conditioner/

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی