ترفندهای خرید کالای خواب

2 دیدگاه

کالای خواب یکی از محصولاتی است که برای خرید آن باید دقت بسیار زیادی به خرج دهیم. شاید در نگاه اول فکرتان به سمت روتختی، بالش و پتو سوق داده شود ولی محصولات کالای خواب بیشتر از این ها هستند. از دلیل مهم برای حساسیت در خرید ارتباط مستقیم با زندگی افراد است که در صورت رعایت نکردن حتی باعث بیماری نیز می شود. سعی ما در این مقاله این است که ترفندهای خاصی را به شما دوستان آموزش دهیم تا به راحتی خرید و بدون دغدغه خرید کنید.

امروزه در دورانی زندگی می کنیم که از همه طرف برافراد فشاور های جسمی و روانی وارد می شود. زمانی که از منزل خارج می شود تا موقه برگشتن و هنگام خواب با مشکلات و اتفاقات زیادی مواجع می شوید. خوب حالا به این فکر کنید که شما نمی توانید یه خواب با کیفیت داشته باشید و درنتیجه برای یک روز کاری جدید آماده نخواهید بود. این رویه هر روز برای شما تکرار شده و در نتیجه مریض خواهید شد. پس حتما مواردی که به شما گفته می شود را جدی بگیرید تا در آینده با مشکل مواجع نشوید. قبل از هر چیزی نیاز است که با انواع کالای خواب آشنا شوید.

انواع کالای خواب

کالای خواب از تنوع بسیار زیادی دارد که ما قصد داریم به شما معرفی کنیم و محصولات اصلی را برای شما عزیزان توضیح دهیم. این محصولات شامل:

– روتختی
– تشک
– بالش
– حوله
– لحاف و …

روتختی و ترفندهای خرید

روتختی یکی از محصولات محبوب در بخش کالای خواب است که فروش زیادی را نیز به خود اختصاص داده است. روتختی در گذشته به این شکلی که العان مشاهده می کنید نبود. معمولا روتختی ها را با پارچه ها ساده که داخل آن ها پشم گوسفند بود می دوختند. اکثرا دارای یک عدد لحاف و یک بالش بودند که ابعاد استانداردی نیز نداشتند. امروزه روتختی ها به صورت ست چند تکه به بازار عرضه می شوند. شما برای خرید موفق باید با روتختی های مختلف و جنس پارچه آن ها آشنا شوید. که در ادامه مدل های مختلف روتختی را معرفی می کنیم.

مدل های روتختی

– روتختی پلی استر:

روتختی پلی استر همانطور که از نامش پیداست با پارچه پلی استر تولید شده است.  پارچه پلی استر از مواد نفتی ساخته شده که براقیت زیادی دارد و به نحوی می توان گفت پلاستیکی است. ما به شما خرید روتختی پلی استر را پیشنهاد نمی کنیم. اولین ترند این است که پارچه روتختی را لمس کنید اگر نرم نبود و حالت خشکی و زبری داشت بذانید که پلی استر است. البته براقیت زیاد پارچه نیز از ویژگی های این نوع پارچه است.

خوب حالا چرا پلی استر نخریم؟ پلی استر باعث عرق کردن زیاد بدن شما در هنگام خواب می شود و برخی از مواقع نیز حسلسیت پوستی ایجاد می کند. اکثر افرادی که روتختی پلی استر خریداری کرده اند فقط به خاطر قیمت پایین آن بوده است که البته بعد از استفاده از خرید خود پشیمان شده اند.

– روتختی سه بعدی :

روتختی های سه بهدی به صورتی طراحی شده اند که نمای خاصی به طرح می دهد و عمق زیادی در طرح ها وجود دارد. همین موضوع باعث شده که طرح ها واقعی تر به نظر برسند. مشتریان این مدل روتختی خیلی بیشتر از سایر مدل ها هستند. البته سه بعدی نیز دارای طرح های زیادی است که هم روتختی دخترانه و هم پسرانه را شامل می شود. خوب چگونه تشخیص دهیم که روتختی سه بعدی است؟ بهترین راه حل تشخیص از روی طرح ها می باشد که دارای عمق بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند. پارچه رو تختی های سه بعدی عمدتا از میکرو هستند. میکرو یکی از پارچه ها با کیفیت قابل قبول در بازار است که برای تشخیص آن باید لمس شود. این پارچه نرم، خوش حالت و دارای بافت یکپارچه ای است.

– روتختی ساتینت :

روتختی ساتینت نسبت به سایر مدل ها دارای لطافت بیشتر است. یکی از مشکلات در تشخیص این روتختی است. پارچه ساتینت دارای الیاف نرم و سبک است ولی تشخیص آن به مراتب سخت تر از سایر مدل ها می باشد. پس حتما سعی کنید که از فروشگاه های معتبر خرید  کنید تا به مشکل بر نخوردید.

بهترین راهنمایی برای خرید روتختی مناسب ، لمس پارچه است که نباید زبر و خشک باشد.

تشخیص کیفیت روتختی از روی رنگ و چاپ آن

برخی از مواقع نیز می توانید از روی چاپ روتختی به کیفیت آن پی ببرید. رنگ بی کیفیت و همین طور طرح کمرنگ خبر از کیفیت روتختی دارد. چون پارچه های بی کیفیت در جذب رنگ در هنگام چاپ موفق نبوده و چاپ بی کیفیت خواهند داشت. روتختی هایی که در چاپ طرح خود سایبه دارند امکان به هم ریختی رنگ پس از شستشو را دارند. اکثر مواقع نیز خریداران پس از اولین شستشو متوجه به هم ریختی در رنگ محصول خود می شوند. در نهایت اگر الیاف و پارچه مشکلی نداشته باشند ولی رنگ روتختی برگشته باشد، روتختی باید کنار گذاشته شود چون حساسیت پوستی ایجاد می کند.

یکی از ترفندهای خرید در روتختی، گرفتن ضمانت رنگ از فروشنده است.

دکوراسیون
 

2 دیدگاه.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی