سهام داران بخوانند؛ برای دریافت سود در سجام ثبت نام کنید + جزییات

بنابر اعلام معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی، توزیع سود ۲۷ شرکت بورسی و فرابورسی، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری برای ۴ میلیون و ۶۰۰هزار سهامدار انجام شده است.

 قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تمام ناشران ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار را ملزم به پرداخت سود سهام خود از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) می‌کند. 

بنابر آخرین گزارش معاونت عملیات سمات نیز، در دو ماهه نخست سال جاری، سود سنواتی ۷ شرکت (سرمایه‌گذاری پردیس، بیمه حکمت صبا، بیمه نوین، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، سیمان درود، بورس انرژی و سرمایه‌گذاری خوارزمی) از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران ۳۶۹هزار سهامدار پرداخت شد.

همچنین بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری، سود سهام بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰هزار سهامدار که متعلق به ۲۷ شرکت بازار سرمایه بود، از طریق سامانه سجام واریز شد.

۱۴ اردیبهشت ماه بود که مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، در نامه‌ای اعلام کرد که امکان پرداخت مطالبات سنوات قبل سهامداران از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و با استفاده از اطلاعات سجامی سهامداران، از ۱۴ اردیبهشت سال جاری قابل بهره‌برداری خواهد بود.

در نامه معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی به کارگزاران و ناشران نیز آمده است: بر اساس ابلاغ روز هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نیز، پرداخت سود مطالبات سنواتی (سودهای رسوب‌شده) نزد ناشران به شرکت سپرده گذاری مرکزی محول شده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در شرایطی می‌تواند توزیع سود و مطالبات سنواتی ناشران را پرداخت کند که سهامداران ذینفع در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز شده باشند.

سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند. اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

پیش از این نیز، محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به سهامداران در گرو ثبت‌نام و احراز هویت تمام سهامداران بازار سرمایه در سامانه سجام است، از سهامدارانی که تاکنون اقدام به ثبت‌نام و یا احراز هویت در این سامانه نکرده‌اند، درخواست کرد هر چه سریعتر این اقدام را انجام دهند تا این شرکت بتواند در سال ۱۴۰۱ سود مجامع و مطالبات سنواتی سهامداران را از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت کند.

۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری نیز، دومین مرحله پرداخت سود به حساب جاماندگان از دریافت سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آغاز شد. بنابر آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات)، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده‌ بودند که فرآیند پرداخت سود برای این دسته از افراد، ۳۱ اردیبهشت ماه شروع شد.

 

 

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی