رئیس کمیته المپیک روسیه از ریاست کنفدراسیون شمشیربازی اروپا عزل شد

به گزارش ایرنا، «استانیسلاو پوزنیاکوف» که ریاست کمیته ملی المپیک روسیه را نیز برعهده دارد، در پستی در فضای مجازی این خبر را تایید و اعلام کرد که «مجمع فوق‌العاده کنفدراسیون شمشیربازی اروپا به پایان زودهنگام ریاست وی رای داده است.»

این نهاد اروپایی پس از تایید حضور ۳۷ عضو از مجموع ۵۴ فدراسیون ملی، اعلام کرد که ۲۳ فدراسیون رای به عزل پوزنیاکوف داده‌اند.

پوزنیاکوف سال گذشته برای دومین بار به عنوان رئیس EFC انتخاب شد اما اقدامات وی پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، موجب شد تا اعضای مجمع در رای اعتماد به وی تجدید نظر کنند. 

رئیس کمیته المپیک روسیه و دارنده چهار مدال طلای المپیک، از سال ۲۰۱۶ ریاست کنفدراسیون شمشیربازی اروپا و از سال ۲۰۱۸ ریاست کمیته ملی المپیک روسیه را برعهده دارد.

او یکی از منتقدان صریح اعمال محرومیت علیه روسیه و بلاروس در واکنش به حمله مسکو به اوکراین و مدعی بود که چنین اقدامی به منزله «شکاف در تمامیت جنبش المپیک است.»

دو کشور روسیه و بلاروس در پی «عملیات نظامی ویژه» مسکو در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰)، با تحریم‌های شدیدی از سوی نهادهای ورزشی بین‌المللی مواجه شده‌اند.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی