فرق کابینت چوب و روکش چوب از ظاهر تا قیمت و کیفیت

کابینت آشپزخانه یکی از مهمترین اجزا در تمام آشپزخانه‌ها محسوب می‌شود و تاثیر بسزایی در زیباترین شدن دکوراسیون داخل منازل دارد. با توجه به اهمیت زیاد دکوراسیون داخلی آشپزخانه برای بسیاری از افراد، روز به روز مدل‌های جدید کابینت در حال افزایش هستند. کابینت چوب سال‌هاست که به عنوان پرطرفدارترین کابینت‌های موجود در بازار معرفی می‌شود. این مدل کابینت به دلیل ساخته شدن از باکیفیت‌ترین متریال یعنی چوب طبیعی درختانی مانند گردو، گیلاس، راش و… گران‌ترین نوع کابینت است. جنس بدنه این کابینت از ام‌دی‌اف سفید ساخته می‌شود و فقط برای جنس درب‌ها چوب طبیعی به کار می‌رود. همه افراد بودجه کافی جهت خرید کابینت چوبی را ندارند، به همین دلیل برای زیبا شدن آشپزخانه خود کابینت روکش چوب را جایگزین می‌کنند. در این مقاله قصد داریم این دو نوع کابینت را از نظر ظاهر، قیمت، کیفیت با هم مقایسه کنیم.

با کابینت چوب و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

کابینت چوبی چیست؟

کابینت چوبی به کابینت‌هایی گفته می‌شود که در ساخت آن‌ها از چوب طبیعی درختان مختلف استفاده می‌شود و جزء لوکس‌ترین و تجملاتی‌ترین کابینت‌ها هستند. ضخامت ورق‌های چوبی به کار رفته در کابینت تمام چوب بین دو تا سه سانتی‌متر می‌باشد. بعد از برش دادن درب‌های کابینت استاد منبت‌کاری روی آن‌ها نقش و نگارهای زیبا حکاکی می‌کند. پس از حکاکی درب کابینت چوبی در یک محیط کاملا ایزوله به همان رنگی در می‌آید که مشتری انتخاب کرده است. از بین رنگ‌های موجود رنگ سفید و قهوه‌ای از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. کابینت چوبی سفید به دلیل انعطاف‌پذیری زیاد برای همه نوع دکوراسیون انتخاب بسیار مناسبی است. این رنگ با تمام رنگ‌ها همخوانی و تناسب دارد. آشپزخانه‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

در بخش بالایی این مدل کابینت تاج نیز قرار می‌گیرد. طرح‌های زیبای چوب، تنوع زیاد، هزینه پایین تعمیر، مقاومت و دوام بالا، عمر طولانی، امکان ترمیم و رنگ‌آمیزی در صورت آسیب دیدن و امکان حکاکی به شکل‌های دلخواه روی درب‌های چوبی از مهمترین مزایای کابینت چوب به شمار می‌روند. از معایب این نوع کابینت نیز می‌توان به محدودیت نوع چوب، آسیب‌پذیر بودن نسبت به اشیا تیز و برنده، باد کردن در مقابل رطوبت و قیمت بالا اشاره کرد. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و ورود حشرات به داخل این کابینت‌ها باید همواره آن‌ها را تمیز نگه دارید. هر چند وقت یکبار داخل کابینت‌ها را به خوبی بررسی کنید. مواد خوراکی که در داخل کابینت قرار می‌دهید باید در داخل ظروف دربسته باشند تا از تجمع حشرات جلوگیری شود.

کابینت روکش چوب چیست؟

در کابینت‌های روکش چوب از ورق‌های ام دی اف یا نئوپان با روکش چوب استفاده می‌شود. کابینت‌هایی که جنس بدنه آن‌ها ام دی اف باشد از انواع نئوپان گران‌تر هستند. البته جنس ورق‌های ام دی اف نیز با توجه به برندهای مختلف سازنده با هم متفاوت است. قیمت کابینت روکش چوب نسبت به قیمت کابینت چوبی ارزان‌تر است و نسبت به مدل‌های دیگر گران می‌باشد. برای ساخت روکش این نوع کابینت چوب درختان بلوط، راش، گردو و ملچ به کار می‌رود. به همین دلیل قیمت کابینت بر اساس نوع چوبی که برای ساخت روکش به کار رفته تعیین می‌شود. به ترتیب روکش گردو از ملچ، ملچ از بلوط و بلوط از راش گران‌تر است.

با کابینت روکش چوب و مزایا و معایب آن بیشتر اشنا شوید.

برای رنگ آمیزی این کابینت‌ها از رنگ‌های سیلر و پلی‌اورتان استفاده می‌شود. روی درب‌های کابینت آشپزخانه روکش چوب نیز مانند کابینت چوب می‌توان منبت‌کاری انجام داد. هر چه منبت‌کاری حرفه‌ای‌تر باشد، کابینت گران‌تر خواهد بود. مزایای این نوع کابینت عبارتند از: شباهت ظاهری زیاد به کابینت چوبی، امکان رنگ‌آمیزی به رنگ‌های دلخواه و دارای قیمت مناسب‌تر نسبت به قیمت کابینت چوبی. معایب آن نیز شامل صدمه دیدن در صورت تماس با آب، افتادن خط و خش روی سطح کابینت، مقاومت کمتر نسبت به کابینت تمام چوب است. کابینت‌هایی که با ورق‌های روکش چوب ساخته شده‌اند قبل از نصب حتما باید سه الی پنج روز در دمای محیط باشند. برای محافظت از روکش نازک چوبی از روغن چوب کمک می‌گیرند. روکش چوب در برابر تغییرات دمای محیط منقبض و منبسط می‌شود و گاهی ممکن است ترک بردارد.

کابینت چوب نوین کابین

چه عواملی روی قیمت کابینت چوبی تاثیرگذار هستند؟

فاکتورهای زیادی روی قیمت کابینت چوب موثر هستند که با دانستن آن‌ها می‌توان انتخاب بهتری داشت. جنس چوب به کار رفته در بدنه کابینت چوبی به شدت در میزان قیمت آن موثر است. چوب درخت گردو بهترین و باکیفیت‌ترین چوب است و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. سطح چوب گردو پس از منبت‌کاری بسیار صاف، صیقلی و زیبا می‌شود. قیمت چوب ملچ از گردو کمی ارزان‌تر و از چوب‌های راش و بلوط گران‌تر است. استحکام چوب بلوط هم آن را برای ساخت کابینت به گزینه مناسبی تبدیل کرده است. چوب راش ارزان‌ترین چوبی است که برای ساخت کابینت چوب کاربرد دارد. البته قیمت چوب راش‌های اروپایی از راش‌های ایرانی بیشتر است. برای افزایش کیفیت و ماندگاری کابینت‌های چوبی آن‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کنند. رنگ‌های خارجی نسبت به رنگ‌های ایرانی باکیفیت‌ترند‌. بخشی از قیمت کابینت به اجرت ساخت آن ارتباط دارد. میزان ضخامت چوب، مدل‌سازی، طراحی، استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف برای برش چوب‌ها عوامل دیگری هستند که علاوه بر رنگ و جنس چوب بر روی قیمت کابینت‌ها موثر می‌باشند.

قیمت کابینت چوبی را مستقیم و بدون واسطه از تولیدی بخواهید.

قیمت کابینت روکش چوب به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که گفتیم برای ساخت بدنه کابینت‌های‌ روکش چوب از ورق‌های نئوپان و ام دی اف استفاده می‌شود. قیمت کابینت‌هایی که بدنه آن‌ها از جنس نئوپان باشد، از نوع ام دی اف ارزان‌تر است. تاثیر جنس روکش استفاده برای این نوع کابینت بر روی قیمت آن را نباید نادیده گرفت. بر روی ورق‌های نئوپان و ام دی اف از روکش‌هایی از جنس چوب گردو، راش، بلوط و ملچ استفاده می‌کنند. قیمت این چوب‌ها دقیقا مانند کابینت‌های تمام چوب به ترتیب از گران به ارزان عبارتند از: گردو، ملچ، بلوط و راش. البته خارجی و ایرانی بودن متریال هم روی قیمت تاثیر دارد. نحوه رنگ آمیزی و نوع رنگ از عوامل دیگری هستند که قیمت کابینت روکش چوب را تحت تاثیر قرار می‌دهند. برخی کابینت‌ها با روش پتینه‌کاری رنگ آمیزی می‌شوند تا جلوه زیباتری داشته باشند. قیمت انواع دستگیره، لولا‌ها و یراق آلات دیگر نیز در بازار متفاوت است‌‌.

خرید کابینت‌ چوبی و کابینت‌های روکش چوب از نوین کابین

برای خرید کابینت‌ چوبی با کیفیت با قیمت مناسب می‌توانید به سایت شرکت نوین کابین تولیدکننده برتر انواع کابینت با آدرس اینترنتی http://novincabinco.com/  مراجعه کنید. شرکت نوین کابین کار خود را از سال 1378 آغاز کرده است و با بهره‌گیری از بهترین طراحان سه بعدی و دو بعدی کابینت، مجرب‌ترین کارشناسان ساخت و اجرای کابینت آشپزخانه، باکیفیت‌ترین برندهای تولیدکننده مواد اولیه، بهترین مشاوران فروش، مناسب‌ترین قیمت‌ها و سرعت عمل در طراحی و نصب سفارش‌ها توانسته رضایت تمام مشتریان داخلی و خارجی خود جلب کند. این شرکت با بیست سال سابقه در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع متنوع کابینت آشپزخانه مانند کابینت‌های مدرن و کلاسیک چوبی، نئو کلاسیک، ساخت دکوراسیون داخلی منازل، دکور نمایشگاه، دکور فروشگاه و درب‌های داخلی ساختمان از شهرت بسیار بالایی برخوردار است.

کابینت روکش چوب نوین کابین

نقطه تمایز نوین کابین با شرکت‌های دیگر در این است که خدمات و محصولات خود را با گارانتی سه الی پنج سال ارائه می‌دهد و از مهندسین برتر، ماشین‌آلات جدید و پیشرفته، استادکاران باتجربه و ماهر و کارگران پرتلاش کمک می‌گیرد. این شرکت موفق شد در سال 2017 از موسسه aQS  سوئیس گارانتی پشتیبانی دریافت کند و کیفیت محصولات تولیدی خود را به اثبات برساند. تیم کابین نوین همواره در تلاش است که از لحاظ ارائه خدمات به‌ روز باشد و جدیدترین طرح‌ها را به مشتریان خود ارائه کند.

دکوراسیون
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی