یکه‌تازی استقلالِ مجیدی؛ هیمنه شفر و گل‌محمدی هم فرو ریخت

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال استقلال تهران با کسب ۶۸ امتیاز از ۳۰ مسابقه به عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران در فصل بیست و یکم رسید تا چهارمین قهرمانی خود را در لیگ خلیج فارس جشن بگیرد.

عنوان قهرمانی شاگردان فرهاد مجیدی با شکستن رکوردهای زیادی همراه بود. کسب عنوان قهرمانی بدون شکست مهمترین این رکورد بود که مسوولان لیگ برتر را به تکاپو خواهد انداخت تا برای اهدای جام طلایی در فصول آینده پیش‌بینی لازم را انجام دهند. 

یکی از رکوردهای ماندگار استقلال در این فصل از لیگ برتر فوتبال ایران، ثبت بهترین خط دفاع ادوار لیگ به نام خود بود. استقلال در این فصل تنها ۱۰ گل دریافت کرد. پیش از این استقلال با هدایت وینفرد شفر در لیگ هجدهم ۱۳ گل دریافت کرده بود و بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌های لیگ برتری داشت. تیم پرسپولیس نیز با ۱۴ گل در رده دوم قرار داشت.

یکه‌تازی استقلالِ مجیدی؛ هیمنه شفر و گل‌محمدی هم فرو ریخت

تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، گل‌گهر، مس رفسنجان، صنعت نفت آبادان، هوادار، فولاد، فجر و آلومینیوم در این فصل موفق به باز کردن دروازه استقلال شدند. تیم مس تنها تیمی است که در یک بازی موفق شد ۲ بار دروازه آبی‌پوشان را باز کند. همچنین در لیگ بیست و یکم هیچ تیمی موفق نشد دروازه قهرمان فوتبال ایران را در ۲ بازی رفت برگشت باز کند.

یکه‌تازی استقلالِ مجیدی؛ هیمنه شفر و گل‌محمدی هم فرو ریخت

شاگردان مجیدی همچنین بیشترین امتیاز ممکن برای قهرمانی در ادوار لیگ برتر را به خود اختصاص دادند. تا پیش از استقلال، پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی با کسب  ۶۷ امتیاز بیشترین امتیاز را کسب کرده بود. استقلال با کسب ۶۸ امتیاز در لیگ بیست و یکم ضمن کسب بیشترین امتیاز کسب شده در یک فصل، مجموع امتیازی خود را در ۲۱ فصل فوتبال ایران به عدد یک هزار و ۱۶۴ رساند. استقلال تا پایان لیگ بیستم با کسب یک هزار و ۹۶ امتیاز بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌های ادوار این لیگ داشت.

یکه‌تازی استقلالِ مجیدی؛ هیمنه شفر و گل‌محمدی هم فرو ریخت

تیم استقلال تهران تا پایان فصل بیست و یکم از ۶۴۲ بازی ادوار لیگ برتر، ۳۲۰ برد، ۲۰۴ تساوی و ۱۱۸ باخت را در کارنامه دارد. این تیم در پایان لیگ بیست و یکم شمار گل‌های خود را در ادوار لیگ برتر به عدد ۹۴۳ رساند. پیش از این تیم استقلال در تمام ادوار لیگ موفق به ثبت ۹۰۴ گل شده بود و در این زمینه بهترین آمار ممکن را دارد. همچنین استقلال با ۵۶۵ گل خورده بهترین خط دفاعی ادوار لیگ را دارد. تفاضل گل استقلال در ادوار لیگ برتر به عدد ۳۷۸ رسید تا همچنان بهترین آمار ادوار لیگ برتر لقب گیرد. 

یکه‌تازی استقلالِ مجیدی؛ هیمنه شفر و گل‌محمدی هم فرو ریخت

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی