آخرین خبر از رتبه بندی معلمان و فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محسن زارعی عصر امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانات نهایی شهرستان آبیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیین‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان در زمان وعده داده‌شده تقدیم هیئت دولت شده که برای اجرای نیازمند مصوب شدن در این هیئت است و در صورت تصویب به سرعت در مسیر اجرا قرار می‌گیرد.

وی همچنین به تأثیر 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1402 دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بنابراین اثر سوابق تحصیلی در قبولی کنکور سال بعد 2 برابر خواهد شد و به این ترتیب شرط اصلی ورود به دانشگاه میزان یادگیری افراد است و به این ترتیب دانش‌آموزان به روند یادگیری در طول دوره تحصیلی خود اهمیت بیشتری خواهند داد.

زارعی با اشاره به برگزاری امتحان‌های هماهنگ برای مقایسه درست سابقه تحصیلی دانش‌آموزان اضافه کرد:‌ شکل برگزاری این امتحانات مانند امتحانات نهایی و سالیانه مدارس است و به همین خاطر به دانش‌آموزان سال آخر متوسطه که برای حضور در کنکور آماده می‌شوند، اعلام می‌کنیم که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

دوره‌های آموزشی جبرانی برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده از کرونا برگزار می‌شوند

رئیس مرکز پایش و سنجش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود از واریز بخشی از سرانه دانش‌آموزی برای تأمین بودجه مدارس دولتی و شاهد خبر داد و گفت: در حال حاضر مدارس ما در سرتاسر کشور در حوزه تأمین هزینه‌های خود کمبودهای جدی دارند و به همین خاطر بنا داریم که سرعت واریز این سرانه‌ها را افزایش دهیم.

زراعی همچنین به اجرای طرح ارزیابی تحصیلی در تابستان اشاره کرد و افزود: در این طرح میزان یادگیری همه محصلان در تمامی پایه‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد که دستورالعمل آن برای معاونت‌های آموزشی تمامی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال شده و اجرای این طرح مقدمه اجرای طرح آموزش جبرانی برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده از تعطیلات کرونایی است.

اقتصادجامعهسیاسی
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی