وزیر ورزش فرانسه توپ هرج‌ومرج فینال لیگ قهرمانان را به زمین لیورپول انداخت

به گزارش ایرنا، پلیس فرانسه به دلیل اتخاذ رویکردی خشونت‌آمیز و حتی استفاده از گاز اشک‌آور، در راستای کنترل هوادارانی که بیرون ورزشگاه تجمع کرده بودند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

هرج و مرج ناشی از این اتفاقات به ایجاد وقفه ۳۵ دقیقه‌ای در شروع دیدار مذکور منجر شد؛ بازی که در نهایت با پیروزی یک بر صفر رئال و چهاردهمین قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید.

با این حال، «آملی اود کاسترا» وزیر ورزش فرانسه معتقد است که مقصر تمام و کمال این اتفاقات، لیورپول و هوادارانش بوده‌ است.

وی در این باره گفت: باشگاه رئال مادرید بر ورود هوادارانش به پاریس و برنامه‌ریزی اتوبوس‌ها از فرودگاه و سازماندهی همه چیز از آغاز تا پایان نظارت داشت و با آنچه باشگاه لیورپول انجام داد، شدیدا در تضاد بود و این دو نوع سازماندهی، با یکدیگر تفاوت چشمگیری دارند.  

موضع دولت فرانسه با گروه های مخالف در تضاد است؛ گروه‌هایی که اظهارات وزیر ورزش فرانسه را تلاشی در راستای منحرف کردن توجهات از سازماندهی نامناسب مقامات فرانسوی و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) می دانند.

اود کاسترا افزود: در درجه اول آنچه رخ داد، تجمع گسترده هواداران بریتانیایی باشگاه لیورپول بود؛ آن هم بدون بلیت و یا با بلیت‌های جعلی. رئیس پلیس پاریس هم گفته که متاسفانه به دلیل شرایط بیرون ورزشگاه، استفاده از گاز اشک‌آور «ضروری» بوده است.

این رسوایی گسترده در آستانه میزبانی پاریس از جام جهانی راگبی ۲۰۲۳ و همچنین المپیک ۲۰۲۴ پاریس، موجب سرافکندگی مقامات فرانسه شده است.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی