رمزگشایی سرمربی مونته‌نگرویی هندبال از تکنیک دست چپ/پیشنهاد حضور سرمربی صربستانی برای تیم ملی زنان

وسلین وویوویچ روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره سطح بازی تیم ملی هندبال زنان ایران اظهار داشت: دیدار فینال لیگ برتر هندبال زنان میان تیم‌های سپاهان و تاسیسات دریایی را از نزدیک تماشا کردم. سطح بازی آنها بد نیست اما مشکل اصلی بازیکنان ایرانی این است که آنها بیشتر از دست راست برای پرتاب توپ استفاده می‌کنند و از تکنیک استفاده از دست چپ بهره نمی‌برند. باید آنها بتوانند از دست چپ برای پرتاب توپ استفاده کنند و این مهم‌ترین مشکل تکنیک بازیکنان هندبال ایران است.

وی با اشاره به اینکه زنان ایرانی قابلیت این را دارند تا در تیم‌های اروپایی به عنوان لژیونر بازی کنند، گفت: سطح بازی بانوان ایرانی بد نیست. ایرانی‌ها استعداد زیاد و توانایی پیشرفت برای رسیدن به نقطه اوج را دارند، اما باید مرحله به مرحله پیش بروند زیرا از نظر تکنیکی ایراد دارند و تیم ملی مردان هم مانند زنان با مشکل مواجه است.

سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی هندبال درباره چگونگی پیشرفت تیم ملی هندبال زنان، یادآور شد: فدراسیون هندبال باید برای هندبال زنان ایران مانند تیم ملی هندبال مردان، سرمربی خارجی بیاورد. هر چند فدراسیون از من خواست تا گزینه‌ای برای سرمربیگری تیم ملی هندبال بانوان پیشنهاد دهم و در نهایت به آنها گفتم تا یک سرمربی از صربستان برای بانوان ایران بیاورند؛ اما نمی‌دانم که فدراسیون با آن موافقت می‌کند یا خیر.

وی درباره دانش سرمربیان ایرانی، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که فدراسیون هندبال ایران باید سرمربی خارجی برای تیم ملی زنان بیاورد، این است که سرمربیان ایرانی کمتر به خارج از کشور می‌روند و تجربه برون مرزی ندارند. کمبود دانش بزرگ‌ترین مشکل سرمربیان ایرانی است. در هر صورت اگر فدراسیون هندبال برای کمک به تیم ملی زنان به من نیاز داشته باشد، حتما به آنها برای رفع مشکلات مشاوره می‌دهم.

وویوویچ در پاسخ به این پرسش که پیش از پذیرش سرمربیگری تیم ملی هندبال چه چیزهایی درباره ایران شنیده بود، گفت: پیش از آمدنم به ایران نظرات متفاوتی درباره این کشور به من گفتند و وقتی به ایران آمدم، خانواده‌ام به من گفتند که ایران یا تهران را چطور دیدم و به آنها گفتم؛ ایران کشور خوبی است و از هر روز حضورم در این سرزمین لذت می‌برم.  

وی درباره دستمزد خود خاطرنشان کرد: از میزان دستمزدی که فدراسیون هندبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی به من می‌دهد، راضی هستم و قراردادم با فدراسیون هندبال ایران به مدت ۱۰ ماه تا زمان مسابقات قهرمانی جهان است و اگر موردی نباشد بعد از آن هم می‌توانم ادامه دهم.

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی